Автор: d_ave
Дата: 13-11-09 15:54
доколкото знам и аз няма по-светли сензори от 2.8
pd, реално погледнато на пръв поглед и на теория е така (говоря за прайм на 1.4), но трябва да отчетем и нещо друго - каква картина ще успее да ни даде същият този прайм на 1.4
реално погледнато това може да се тества по следният начин - взимаш калпав ръчен обектив, дори на 1.8 да е, номера е на 1.8 да дава голям флеър. закачаш го, пускаш live с 10х увеличение и почваш да целиш фокуса. на бас, че ако го затвориш до 2.8 ще ти е по-лесно да фокусираш.
АКО обектив на 1.8, 1.4, 1.2, колкото щеш, успее да докара картина, лишена от флеър до степен, в която да не бърка автофокусният сензор, системата ще фокусира по-лесно. на толкова отворени бленди вече започва много да играе качеството на картината на най-отворено.
иначе за фокусирането с по-затворени бленди - и аз ползвам една сигма 18-200 ОС, която пак е 6.3 на 200 и на светло нямам проблеми. на тъмно се затруднява, но пак фокусира. всичко пак зависи от картината, която "дава" обектива - ако щете, до качеството и контраста, който обектива "доставя" до сензора. ако на 200 да речем дава кадър, който да е уникална мазня е нормално и фокусната система да бърка, защото няма достатъчен контраст за точен фокус.
те много неща на теория са едни, на практика са други, за това човек освен книгите трябва да има и практика.
точно заради това и се дразня на книги като camera obscura, писани от хора, които са пипали апарат през живота си точно никога, и въпреки това бълват простотии на тема фотография.
това вече е тема на друг разговор, както и примера не е точно съвсем удачем, ама мисля, че разбирате какво искам да кажа:)
|
|