Автор: volokin
Дата: 21-06-08 18:55
има една много проста приказка, идваща от Англия - скъпото излиза евтино
Първо трябва да се дефинират границите на това начинание и условията, как кое, за какво. Ако някой си гледа картинките пред телевизора, ясно, че конвенционалната фотография е направо безсмислена. По-горе някой беше казал, че си носи флаш картата със себе си да показва снимки. Еми за него е ясно, цифровото е много по евтино.
АКо човек си печата снимките цената е еднаква. Не вярвам някой да си вади всичките 1000 снимки записани на картата, вадят се най-добрите. Цената във фотото е една и съща, в единия случай ги сканира машина и ги плюе като картички, в другия сканирането се спестява.
Това че един филм струвал толкова и толкова не е аргумент, също толкова пари струва един качествен носител, който да побере дебелите файлове, ако са от "дебела" камера или просто многото файлове, ако са от амтьорска камера.
В този форум, не познавам форумец, който да си е купил един път завинаги дигитално тяло и да е останал на него. Ако и това трябва да се калкулира, нещата стават сложни. И понеже си сменяме компютрите на всеки две години, то май и с дигиталните апарати стана така.
Индивидуално е много различно, трябва да се претеглят различни "параметри" - като къде и на какво ще се печатат снимките, фотографията всъщност временно занимание ли е, или трайно такова, дали ще се гледат на телевизора, или в албуми, дали ще се пращат по и-мейли или в писма и т.н.
Едно от предимствата на дигиталният свят, е че човек като участва в конкурси, не е нужно да си дублира диапозитива от страх да не го загубят някъде, а ползува електронните пощи, става за секунди и не се притеснява, че нещо някъде по пътя ще се загуби, таксите се плащат по итернет и т.н.
Ако говорим за максимално качество без оглед на цената, то една Марк 3 струва толкова пари, колкото един лабораторен скенер. Като добавим разликата в ненадминатото качество на чернобелите емулсии, което се постига само е около 300 евро, нещата са силно на страната на филма.
|
|