Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Интересно ще е каква ще е цената в Европа и у нас :) Има и нещо странно , каква ще е тази софтуерна корекция на изображенето. Гледах ревюто в горния ти пост, ами бокето е меко казано смущаващо....
Хубаво е, че изкарват нови обективи, но тази конфигурация ми е малко странна. Вдигат с 4мм долния край, за да отворят една бленда (от ф/2.8 на ф/2)?
Ако трябва да избирам м/у 24-70 и 28-70 винаги бих предпочел тоя, който започва от 24мм (не толкова заради факта, че така си допълвам 12-24ката), а защото една бленда повече в полза на 28-70 няма такова решаващо значение на тези къси дължини. Не и такова, което да компенсира загубата на 4мм.
Поне не за мен.
п.с.
Разбирам да става дума за 300/2.8 да го направят на ф/2, ама 70мм?!
Но със сигурност обективчето ще си намери аудиторията/
В Щатите е 2900 долара. Преди пандемията, това щеше да значи х2 в левове или 5800. Сега има по няколкостотин лева надценка и на това. Бих предположил 6199 цена в БГ магазините. Ще видим като го пуснат колко съм близо
Напр. някой пълен аматьор с достатъчен бюджет за такива играчки?
За нощна стрийт фотография изглежда идеален, особено за хора, за които честата смяна на обективи в такава обстановка е досадна. Предвид цвета му обаче, няма да му навреди камуфлаж за да не се набива толкова в очи.
Не знам, може и да греша, пък и нямам чак толкова наблюдения, но ми се струва, че за пръв път се появява варио обектив за фулфрейм с кратност 3 и постоянна светлосила от f/2.
С кратност от почти 3 досега като цяло по известни са 24-70, 70-200, но те са на f2.8.
Обективът с който стартирах темата Sony 28-70mm е на f/2, но там кратността е 2.5.
Сещам за Сигма варио, които са дори по светли от f/2:
Сигма 18-35 и 50-100, и двата на f1.8, но кратността е 2.
Споменах по-горе за фулфрейм, тъй като предполагам би било възможно да се конструира обектив на f/2, който да е с по-голяма от 3 кратност, но за да бъде с по-малки размери и тегло, трябва да се проектира за по-малък сензор. Пример: Панасоник FZ200/300 (там обаче е f/2.8 а не f2, но просто като пример) с постоянна светлосила по цялата дължина и с 24 кратност.
Няма обектив със същата кратност и светлосила нито за фулфрейм, нито за АPS-C, m4/3, че даже и за 1'.
Сони RX10 първа и втора версия са на f/2.8 (постоянно) с 8.3 кратност (24-200mm екв). Само така за идеята, ако инженерите се бяха понапънали, кой знае дали можеше да го направят на f/2 вместо f/2.8. Дори и да можеше обаче, за да се запази поносимо тегло (все пак това е турбосапунерка), кратността щеше да падне, което пък ще отдалечи идеята на така създадения обектив за турбозуум приложение, каквито са турбосапунерките.
И това е за 1' сензор.
Май си е доста добро инженерно постижение това Сони варио 50-150 с 3 кратност и f/2.
> Май си е доста добро инженерно
> постижение това Сони варио 50-150 с 3
> кратност и f/2.
Естествено, че е!
И вярвам, че ще си намери приложението сред събитийните фотографи. Той за там е таргетиран.
p.s.
В това отношение (размери и тегло) Сони наистина кефят! Навремето обектива, заради който минах от Канон на Сони беше 12-24/4, защото тяло 7R + обектив 12-24 = 1кг, а ЕФ-конкурента му 11-24/4 беше 1.2 кг (само обектива)... с тялото - 2кг! - вярно, че за Дслр, а за не безогледален, но тогава Канон още не бяха прегърнали идеята за безогледалки и към него момент това беше конкурентната ситуация. После вече се появиха безогледалните канони и никони...
> Те вероятно са се понапънали, но
> някой трябва да произведе
> достатъчно ефективно и да продаде
> достатъчно изгодно тяхното
> произведение.
Обратната гл.т. също е валидна - че обективът идва да покрие вече назрялото търсене на подобен!? Защото с един такъв заменяш 4 прайма - 50, 85, 105, 135мм, че и отгоре.
Като снимах (февруари ли беше?) Тодоровден в Лозен - най-много се движех точно в този диапазон - от 50 до 180мм. И постоянно сменях двата зума 24-105 + 100-400, а на такива прашни събития (офроуд състезания, конни кушии и прочее) това е възможно най-нежеланото действие - един път губиш време (и най-вече кадри) и втори път - тъпчеш матрицата с прахоляк......