Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Планирам покупката на магнитни филтри на PolarPro, които са с нестандартен диаметър и не позволяват използването на сенниците на обективите.
В тази връзка се чудех доколко това би имало негативен ефект върху качеството на изображението в резултат на нежелани светлинни източници и отблясъци. Ще се използват основно за пейзажна и стрийт фотография, вкл. нощем, когато в обектива би могла да попадне светлина отвсякъде - лампи, фарове, витрини, и пр. По принцип при първия сценарий бих могъл да закрия слънцето с нещо (вкл. и със себе си), но при втория това е нереално.
Ако има значение, използвам обективи от висок клас (G Master-и), които би следвало да са по-устойчиви на отблясъци. Опитът ми обаче към настоящия момент е ограничен, затова ще се радвам ако някой сподели релевантен такъв.
Ако бяхме във филмовата епоха да ти обясняваме. Ама днес можеш да сложиш и да махнеш сенника и да видиш нагледно ползата или липсата ѝ. Една от скритите ползи е, че сенникът го играе механична защита за предната леща.
Тъй като сенникът за много хора е задължителен като "механична защита за предната леща" (асахи), може да се пробва например следното:
Да се постави постоянен малък ринг (или степ-ъп ринг) между обектива и държача/основата на сменяемите магнитни филтри, а върху междинния ринг (степ-ъп ринг) да се залепи, монтира или изработи (стругарски) външен ринг с по-голям диаметър и с резба за закрепване на сенник с резба.
Подобна конструкция не би трябвало да е скъпа, особено ако се използва стар сенник за 20-30 лв. с подходяща форма.
Като ти "влезе" светлина (директна слънчева светлина) в обектива, се губи контраст и се променят цветовете. Колко и как зависи от доста неща.
Ерго, възможно е и да ти влезе светлина даже и със сенник, но то се вижда във визьора обикновено
Ако ще снимаш срещу слънцето, можеш да му пазиш сянка с ръка, шапка или нещо подобно. Ако си с гръб и челната леща е в сянка, няма проблеми. На закрито също обикновено няма проблеми.
Сенника винаги е от полза, а при облачно време направо е задължителен.Колкото по-голям е, толкова по-добре.Най добри са меховите, каквито най-често се ползват в киното.
По-скоро бих се отказал от филтрите, отколкото от сенника. Дори за това, че мога да си нося камерата без капачка на обектива и без страх от мазни пръсти или драскащи предмети. За светлината се каза достатъчно - проверявано е много години и работи.
А филтъра... Toshiba*
Познавам един колега, сложил е голямо "лале"сенник на обектива и е отпуснал страпа максимално и цялата тази фотографска система му се подмята пред чатала, понякога между краката като ходи и така си мисли че впечатлява клиентите си
Получава се пак някаква загуба на контраст, заради малката разлика между осветеността на обекта и тази светлина, която "влиза" в обектива - демек пече му на окото.
Тук обаче по-лесно се компенсира при пост-процесинга, отколкото при силно слънце, защото ефекта не е толкова драстичен. Естествено, снимаме RAW
Благодаря на всички, които се включиха. Засега вероятно ще се придържам към филтри на резба със съответните диаметри, а като понатрупам опит с ползването им ще видим.