Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Бихте ли ми препоръчали филм за пейзажна фотография, който да не сатурира много цветовете? Иска ми се зеленото и синьото да са максимално реалистични като цветове.
Избягвайте Gold 200, който може да е по-евтин и от някои черно-бели филми, но това е "entry-level" филма на Кодак. Има силен каст към жълтеникавото. Разбира се, в определени ситуации може да даде много. Но... все пак е евтин. Наистина евтин - 15 лева в Мако за 120 формат. Почти двойно тук, в България :)
Ektar 100 е интересен филм, принципно е добър за пейзажна фотография, но също това е най-наситеният на цветове филм на Кодак - сатурацията му е много висока, а явно не ви се харесва това. Има си доста интересни особености - може би е най-страхотната опция, ако ходите в Египет, Мароко и други подобни пустинни държави.
За по-реалистично - може би все пак трябва да погледнете към класическите Portra (160/400) - не са евтини, но пък и Ektar е само с една идея по-евтин от Portra.
Portra-та изменя цветовете. Прави всичко едно топло, меко... синьото и зеленото не са точно синьо и зелено. Аз лично много харесвам тази му особеност и с удоволствие си щракам с него, но питащият пише, че му се иска точно тези цветове да са максимално близо до реалността (каквото и да значи това ).
А и един (важен, мисля) въпрос изниква у мен: след снимане и проявяване, негатива какво ще се прави? Как ще се "извадят" снимките от него?
Ако се сканира - до голяма степен може да се коригират нещата както си желаете. Всъщност и с мокрия печат корекциите могат да са доста близо до реалността, стига да няма голям крос на цветовете. По тази причина НЕ препоръчвам Gold 200. Там няма оправия, ако искаш реалистично представяне. Но Portra сякаш най-близко ще се докара.
Иначе за зеленото най-добре се справяха Фуджи, но спряха да правят (цветни) филми (тези новите в надпис "произведено в САЩ" са брандирани Кодак). Но все още може да се купи (в България) Superia X-Tra (а защо не и Premium 400 - покрива напълно изискването за зелено и синьо), но за съжаление само в 35мм...
За пейзажи навремето най-доволен бях от Фуджи Реала - това за негативи. Не знам предлага ли се още?
От позитивите, който и от двата да вземеш - Фуджи Провия или Велвия - няма да сбъркаш! Велвията имаше и 50-асов вариант, иначе откъм сканиране Провията е перфектна, защото е с най-фино зърно. За пейзаж даже 200-асов филм НЕ препоръчвам, камо ли 400 аса?
Кодак за пейзажи никога не са ми харесвали, но за портрети имаха един страхотен 160-асов Кодак Портра, който беше оптимизиран към тоновете на човешката кожа, а в комбинация с механичния Канон 85/1.2 даваше просто феноменални резултати!
На запад от нас най-много се ползваше Fuji Velvia 50 ISO. Това беше така да се каже златния стандарт за пейзажна фотография заради много финото зърно и ярките насите цветове.
Velvia 50 е прекрасен филм, но очевидно Фуджи се отказват. От време на време излиза някоя бройка, но свършват за минути. Преди няколко месеца нацелих последни 10 бройки от Германия на чудесна цена (22 лв. - потчки колкото на Провия-та), месец по-късно нацелих на друго място още 10 бройки, но вече на 26 лв. Да, знам че тук цената е таман двойна.
От там насетне, никъде не съм виждал. Става въпрос за 120 формат. От 135 до скоро имаше на доста места, но вече е поизчезнал почти навсякъде, само Velvia гледам на 2-3 места.
Cinestill 50D за С-41 ако не ти пречат халации от време на време или
оригинален Vision 3 50D - Калин Костов ги продава и проявява по ECN-2. И двата дават плоски и реалистични цветове, но могат да се обработват лесно.
Ektar 100 също е добър избор, той може да се обработва лесно и да бъде каквото искаш, но от фототата често го сканират със силна сатурация и наблягане на червения цвят.
Eкtacrhome 100, при условие че знаеш как се измерва и снима с диапозитиви.
Ектахром 100 е много добър, но е засилен, също и Велвията 50/100, с нея от години имам аз лично сериозен проблем - излиза в магенда и много тъмна при проявяване, много зависи и как и с какво се прояви, но от 10-на години имах огромен брак където и да съм пускал за проявяване и съм я зарязал, последно й дадох шанс преди няколко месеца - мне... бях пускал и теми тук за това преди години
Реалата на фуджи май вече я няма - за негатив тя е най-подходяща от негативите за търсения резултат, Ектар-а е също засилен, не го препоръчвам
кино филмите са добри и с много динамика, но Вижън на Кодак според мен е топъл, не мисля че отговаря на описаното търсене, иначе препоръчвам услугата на ето тези - https://silbersalz35.com