Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Здравейте,
Мисля да си взема Mavic 3 pro и понеже тежи над 900 грама разбрах, че ми трябва тапия за да го използвам законно. Някой знае ли каква тапия ми трябва и откъде мога да я изкарам?
Ще трябва да си изкараш "шофьорска книжка" - тест, след което трябва да се регистрираш като пилот на дрон, както и самият дрон. Става въпрос за две системи (изпитната и регистъра), като и двете са сериозно сговнясани...
Сайтовете са ужасно зле, както спомена колегата преди мен.
С тях е по-трудно от колкото изпита
Сваляш си едни материали, прочиташ ги внимателно, записваш се за изпит и се явяваш онлайн. Примерните тестове нямат нищо общо с реалния.
Документът ти важи 5 години за целия ЕС :)
Успех!
П.П. Не е само ала-бала, има доста полезна и важна информация
Може би се бъркаш. Пуснаха изпитната система и регистъра последните дни на 2020-та (27-ми декември мисля) - реално заработи от началото на 2021-ва. И аз бях от първите - взех изпита началото на 2021-ва и сертификата ми е валиден съответно до началото на 2026-та. До 2020-та имаше само свободна регистрация по мейл, където ти изпращаха потвършдение на PDF. Беше безсрочно мисля, но автоматично тези разрешения отпаднаха с откриването на новата система по EISA. Предстои да разберем как ще става подновяването - дори в момента материалите в изпитната система са с валидност за периода 29.12.2020 - 01.01.2025 :)
nyamago: за България практически няма кой. Но го има момента, ако някой полицай се заяде (обикновено при оплакване). Реално полицаите не са компетентен орган, но "книжката" всъщност дава тежест - вероятността да ти се извинят за безпокойствието и да те оставят на мира да си летиш е голяма :)
Виж, ако отидеш в някоя друга държава, например Италия, по-добре да имаш такъв документ (и да спазваш стриктно ограниченията), че глобите са много тлъсти...
Според чл.2 от Закона за МВР "Дейността на МВР е насочена към защита на правата и свободите на гражданите, противодействие на престъпността, защита на националната сигурност, опазване на обществения ред и пожарна безопасност и защита на населението." Все ще се намери кой да те провери. Ако не е компетентен ще те задържи до изясняване на случая.
Същото е и с раздиолюбителските радиостанции. Полицията не е компетентен орган за проверка дали имаш право да го правиш.
Колкото до летенето с дронове в България - тъжно е. Давам цитат:
4. Национално законодателство
Основният нормативен акт за гражданско въздухоплаване в България е Законът за гражданското въздухоплаване (ЗГВ). В момента е в процес на изменения с цел разширяване на обхвата му за включване на съществените елементи, касаещи експлоатацията на БЛС. Предвижда се и разработване на наредба за условията и реда за експлоатация на БЛС и надзора над техните оператори.
Ем честно да ти кажа - не съм се интересувал кой-знае колко дали най-накрая са го измислили или все още го мислят. Цитата е от системата за сертифициране. Дори никой не се е сетил да пусне уведомление - било през системите за регострация или лините ни койтакти, които сме им предоставили. Като цяло няма нищо ново в наредбата. ГВА продаължава да е надзорен орган, но няма абсолютно никакъв капацитет да го прави физически. Единствено май има нови идентификатори на сертификатите. За съжаление, сайта им за регистрация на пилоти и дронове все още е счупен и ще трябва да им се обадя да ги питам какви са тези отчети за края на годината и дали стария номер е валиден...
Aма, честно да ти кажа, наистина не си се интересувал до вчера от тази тема. Полезното в Наредбата е, че отваря възможност частни фирми да обучават и сертифицира дроноводи. Така че вместо да се вайкате как ГВА няма капацитет (защото не му е нужен) имате прясно отворена пазарна ниша. От собствен над 20 годишен опит мога да ви потвърдя, че това е много сладка работа.
Ем... как да ги следя. ГВА започна сертифицирането в началото на 2021-ва (когато и аз минах), наредбата е излязла повече от две години по-късно. И пак - дори не са си направили труда да пуснат едно съобщение за нея...
Правиш си регистрация в системата за тестове и там са нахвърляни материалите за "изпита". Като казвам нахвърляни - наистина е така, малко е объркващо, според мен да накара хората да търсят специализирани курсове, но все пак всичко е там.
Смисълът на документа е, че в случай че дронът падне върху нещо отговорността се утежнява изключително много. Иначе тестът е безплатен, трябва да минеш над 80 точки. Въпросите са идиотски защото няма нормативи. Има некои съображения на ЕСссс ама върви ги разбери тия глупости. Най-добре мини тестовия режим първо а когато се логнеш за изпита си подсигури до тебе помощник, който го е минал. Засега е безплатно. На теория тапията важи само за ЕСссс а на практика - само за България. Например в Гърция трябвало за всеки полет да искаш разрешение и проч. Глобите там са зверски. В Турция пък можеш само с техен оператор да летиш. Документ се иска при всяко положение след като дронът има камера, без значение е грамажа! Заради двуличните данни било.