Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Привет,
Нещо ме засърбяха ръцете да изснимам някой и друг филм след повече от 15 години прекъсване. Та... Имам следните въпроси:
1.Съвременните филми, които се продават в момента (интересувам се от 400 ИСО)дали имат по-качествена изработка и по-фино зърно от тези, произвеждани преди 20 години?
2.Къде в София мога да получа качествено сканиране с реална резолюция 10-15 мегапиксела?
3. От кои съвременни филми сте най-доволни като качество, резолюция, цветове?
Зависи какво търсите. Ако са цветни филми, в момента продаваните филми на Кодкак и Фуджи са най-технологично напредналите в много направления. Преди около 15 години беше последното обновяване на гамата им, някои по-скоро. Извън тези две компании изненадващо се появиха нови играчи на пазара с цветните филми - ORWO с ретро визия (сравнително зърнисти и пастелени цветове), Harman Phoenix (това са хората, които в момента правят разкошните ЧБ филми Ilford, за съжаление това е тестов, недовършен филм). Друг НОВ интересен цветен филм ADOX Color Mission - доста зънест, но с ярко наситени цветове. За съжаление е трудно достъпен.
1. За цветните - трудно ще видите разлика. При черно белите - филмите с Т зърно имат доста ниска зърненост - Ilford Delta, Kodak T-Max.
2. Има различни места, където качествено могат да ви сканират. Тези filmscan.pro имат впечатляваща техника и опит. Както и ценоразпис...
3. Твърде субективно. Ако трябва да избирам високоскостни филми - Kodak Portra за цвят и Ilford HP5+ за ЧБ. Но не се ограничавам въобще с тях :)
Всички класически филми, които все още се произвеждат - Портра, Тмакс, Велвия и тн... Ектар също - това е пример за кинофилми, които вкараха и във фотографията преди... 15+ години, има опции да снимаш и направо на Вижън 3 - https://silbersalz35.com , както и Cinestill, зависи какво искаш, в известна степен има възраждане на аналоговите процеси, но... зависи
цените скочиха безумно последно време, проявяването също е проблематично, особено за някои, Деков го препоръчвам и аз, но вече и той не поддържа всички процеси, скан-а пък е дълга тема, не е само до техника... отново зависи филм, формат, какво се търси и тн..
преснимането дава най-добри резултати напоследък, но не винаги, зависи, D850 можеш да погледнеш какво може например
> ... скан-а пък е дълга тема, не е само
> до техника... отново зависи филм,
> формат, какво се търси и тн..
> преснимането дава най-добри
> резултати напоследък, но не
> винаги, зависи, D850 можеш да
> погледнеш какво може например
To и при преснимането пак така - не е само до техника После трябва и картинка да стане от пресниманото
> ... Ектар също - това е
> пример за кинофилми, които вкараха
> и във фотографията преди... 15+
> години, има опции да снимаш и
> направо на Вижън 3
Ektar е може би последният филм на Кодак. Доста интересен е, но нещо се обърка с цената му и стана по-скъп от Portra 160. Голямата му реклама е, че е най-дребнозърнестия цветен филм въобще. След това идва уточнението - най-дребнозънестия, по стандартния процес C-41. Има някакви митове, че емулсията му е подобна като на Vision3, но ако има нещо вярно - това е само в техническия набор от използвана химия, а не като характеристики. Наистина е дребнозърнест, НО Portra 160 има по-висока резолюция и съвсем малко по-забележимо зърно. Иначе бих казал, че Vision3 50D няма (видимо) зърно, а резолюцията е жестока. Всъщност дори Kodak Aerocolor 2460, който е въздушен филм и не се продава свободно, но има разни фирми, които го пренавиват в касетки като SantaColor 100, е достатъчно дребнозърнест.
Ако трябва да говорим за филм, който е взет от киното във фотографията, това определено е Kodak Ektachrome E100 който е 1:1 Ektachrome 5294 100D. Взех 120 метрова кутия директно от Кодак
Колкото до Vision3 - там е друга тема. Имам наистина купища кино филми
1- не
2- по-добре с цифрово тяло + добър макро обектив да ги сканираш сам. Ако се справиш добре ще е наравно с добрите скенери - куулскан, минолта и т.н. Flextight x1 ще е по-добър ако не сканираш със среден формат. Барабанен скенер е най-доброто, ако има такъв в София.
Иначе, при Деков - много кофти отношение... не препоръчвам.
Фото Ралица е ок за проявяване.
lamerko - Kodak някога имаха 4-5 вида диапозитиви, не знам дали това е 1:1 като кинофилма, но е единствения, който възстановиха след фалита началото на 2012-та...
моя любим тогава беше Ektachorme VS, иначе имаше Elitechrome, Ektachrome G, Ektachrome GX и още май някакъв.. вече не помня
Elitechrome-а уж беше любителски, но мисля имаше и 200 ASA
hose - да, Кодак преди години имаха доста голяма гама от Ektachorme. Решиха да прекратят обратимите си филми, при което остана само Фужи на пазара. Изглежда бяха подложени под натиск - не само от фотографи, но и от кино продуценти, при което възстановиха E100/100D. Нормално, почти една година имаше недостиг на 100D и беше трудно човек да се уреди, но накрая поръчката ми мина през Кодак август тази година и получих едно тенеке от тях, което се равнява на около 72 филма 135/36. Доволно. За 120 обаче няма друг вариант - там остават прекалено скъпите E100, които са 45 лв за бройка. Пропускам - филмите на Фужи Provia и Velvia са значително по-евтини, а сякаш са и по-добри :)
Иначе в хладилника си имам остарели бройки на Кодак от следните:
Фуджи според мен не са по-добри, или поне откакто Кодак спряха и остана само Фуджи доста проблеми имах, сега тук има момента и че остана само ръчно да проявяват с Тетанал, 2019 като пристигна първия от новите Кодаци разликата беше огромна и спрях тотално Велвията... сега мисля отново да я пробвам, но с машинно проявяване в Германия - нищо общо, в смисъл в пъти по-добро е, за сега съм пуснал 2 провия и 3 ектахрома - бетон са, докато тук над 10 години положението беше "тука има тука нема"...
Тъкмо преди да попадна в черната дупка именуваща се "да снимаш на филм", дойде отрезвяващата сметка за сумата, която тепърва предстои да се харчи за филми и химия. По-добре да си купя някой обектив за дигиталките а двата телеметрика да станат част от обзавеждането
какъв е смисъла от снимане на филм, при положение, че после се сканира...
при снимането на филм в момента се търсят няколко цели... кефа от самото снимане, нетърпението до собственото проявяване... копирането и виждането как белия лист оживява...
ок после сканирай хартиеното копие, тогава може да кажеш че снимаш на филм...
иначе 15 мп от лайка формат... това са празни мегапиксели, реално е 8...
Дали има смисъл снимането на филм - субективно. Всъщност има ли смисъл снимането с дигитална камера, след като всеки има модерен смартфон? Отново субективно. Реално, телефона е достатъчен за една огромна част от снимащите, купуващи и продаващи всевъзможна техника.
Въпроса "дали има исмисъл" обаче не е коректен, точно в субективността на хобито фотография. За малкото останали да си вадят хляба с фотография може и да трябва някаква техника, но в общия случай не е нужно кой-знае какво. Включително за сватбарската масовка. Всъщност все още има фотографи, които снимат сватби на филм. С голяма добавена стойност. Разбира се, има и такива, които се занимават с алтернативни процеси. Там цените скачат наистина доста. Дали има смисъл? Може би да, може би не :)
За мен смисъла от фотографията е да си правя собствения кеф, на мен да ми е готино. Не на друг. Бях зарязал филма преди доста време, но се върнах. И почти не пипам дигиталката. Сам си обработвам филмите, експериментирм с химия, която сам си смесвам... всичко е част от забавлението.
@hose: странно се е получило с Velvia-та. Наистина доста неприятно. Има ли шанс да е имало закачен някакъв цветен филтър, нещо от рода на 82A? Иначе, тази цветна отливка може да бъде причинена също от прецакан първи (ЧБ) проявител - той за съжаление е слабото място в Е-6 процеса...
15mpix може да са от 35mm, но от 8х10 инча голям формат стигат до 300 поне. Да не говорим, че все още Vogue си снимат корици на голям формат.
Иначе, един от добрите ми учители винаги казваше, че като се снима на лента да се мисли доста преди кадъра, че после на хартията само грешки.