Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Аз съм от скоро в този форум, и вече една тема "Препоръчайте апарат за новобранец" приключи. Явно през годините е имало и пак ще има подобни. Което е добре, че хобито се популяризира, и развива.
Та тук може да се пишат подобни въпроси и разни приказки, кпито не са за нова отделна тема.
И накрая аз да се похваля че вече съм с ДСЛР. https://live.staticflickr.com/65535/53069310147_88c5c919f5_z.jpg
Untitled by Златко Григоров, on Flickr
Обаче следват и въпросите. Мисля си, че за сега ще ми трябват два обектива. Един светлосилен, и един по дълъг. Дайте някакви препоръки.
С този обектив обаче няма да имате същия зуум, а 3 пъти по-малко, отколкото имате с Canon SX50. С въпросния обектив ще имате 400мм еквивалент, докато Canon SX50 e c 1200мм еквивалент. Да не стане разминаване между очаквания и действителност.
Относно светлосилен обектив, предполагам, че търсите за портрети. Ако е така, може да погледнете този и този
Не можах да намеря клип за Canon, на който да е показано сравнение между 50мм и 85мм, поставени на кроп тяло. Eто сравнение на тези дължини, само че за Nikon. Все пак може да добиете представа. Разликата в кроп фактора - 1.5 за Nikon срещу 1.6 за Canon е малка, така че може да се пренебрегне. Цък
Гледайте примерите, които са дадени с D7000 и D7100, тъй като това са кроп тела. Снимано е на f/2.8. Ако се снима на f/1.8 може да се получи още по-плитък DOF. Това е чисто технически като възможност. Не винаги е нужно да се гони възможно най-голямото мазало.
Такаа, породил съм малко дискусии. Ами точно за туризъм, и нещо интересно не чак толкова близо. Разцъквам с китовия 18-55, и ми идва малко къс. По скоро може би нещо 18-200, че не са толкова големи и скъпи.
Пък ако има някой от София с някакъв такъв да го пробвам, и да почерпя, ще стане чудесно.
Добре, какви са недостатъците на този обектив спрямо Канонския, който препоръчвате.
https://photo-forum.net/index.php?APP_ACTION=BAZAR&request=view&id=169311
В случая това е third party обектив. Има някаква вероятност тялото и обектива да не се "харесват" и да има фронт или бек фокус проблеми. Но пък може и да си паснат. Трябва да се пробва. Не че не може да се случи и с нейтив обективи, но като цяло вероятността е по-малка. При Canon 750D няма микронастройка на фокуса. При ползване на обектив, който показва горепосочения проблем, вариантът е да се снима в Live View. Тогава фокусът ще е точен, но ще е по-бавен, отколкото когато се снима през визьора. Ако не се лъжа, май при Canon 80D вече фокусът беше бърз дори и при снимане в Live View. При него има и микронастойка на фокуса, тъй като това е по-висок клас тяло.
Това, че темата е за новобранци, не означава, че терминологията не трябва да е правилна.
Зуум (zoom) може да показва две неща:
- Обхвата на фокусно разстояние, което покрива конкретният обектив. Например 55-250 mm, 18-200 mm.
- Отношението (частното) на най-дългото към най-късото фокусно разстояние. Например за 55-250 -> х4.5, за 18-200 -> х11. По-правилно е това да се нарича кратност на зума или zoom ratio, но така е придобило популярност.
Голям зуум означава обектив с голяма кратност на зуума. Обективът с голямо фокусно разстояние се нарича дългофокусен или теле обектив.
Обективът с голям зуум в болшинството случаи не дава по-добро изображение от този с по-малък зуум. Обратното в болшинството случаи е вярно. Голямото предимство на DSLR е, че имаме възможност да изберем най-подходящия за нуждата и бюджета ни обектив и да работим с него. Обективът с многократен зуум има само едно предимство - няма да се налага да го сменяме. С което отпада голямото предимство на DSLR. Всичкото друго са недостатъци - качество на изображението, цена, тегло, надеждност.
И една друга малка подробност - обективите от други производители обикновено са по-тъмни в дългия край - 6.3 срещу 5.6. Малко, но от сърце Това малко обаче доста затруднява автофокуса на началния клас тела при по-слабо осветление, защото автофокусната им система обикновено фокусира добре до бленда 5.6 и надолу, разбирай 4, 2.8 и т.н. В момента, в България няма адекватен сервиз за Канон, което доста вдига продължителността на престоя в сервиз на тяло изпратено за настройка на фокуса. Обикновено се препращат по чужбинско, най-малкото до Румъния
> Има и още едно, зуума.
> Сега сериозно. Опитваш се да ми
> кажеш, че телеобектива е по
> универсален така ли?
Иска да ти каже, че или търсиш качество и по тази причина си купил ДСЛР, или търсиш универсалност и изобщо не е трябвало да сменяваш апаратчетата. За приемливо качество ти трябват поне два обектива 18-55 и 55-250. След това и един-два твърди обектива според мераците - 24, 28, 35, 50, 85
П.П. А ако решиш да ставаш пейзажист, Канон си има уникално обективче за по-широки гледки от един кадър - 10-18.
> Иска да ти каже, че или търсиш
> качество и по тази причина си
> купил ДСЛР, или търсиш
> универсалност и изобщо не е
> трябвало да сменяваш
> апаратчетата. За приемливо
> качество ти трябват поне два
> обектива 18-55 и 55-250. След това и
> един-два твърди обектива според
> мераците - 24, 28, 35, 50, 85
Съгласен съм с казаното, само да добавя, че не е нужно непременно новата му придобивка Canon 750D да подмени Canon SX50, с който е бил досега. Може да си ги ползва и двата. Разбира се той ще си реши. При мен ситуацията е аналогична. С D7200 снимам събития в семейството, рождени дни, някой и друг портрет, ей тъй за начесване на крастата, и т.н. За снимане на птици и разни такива ползвам турбосапунерки.
Добре де, търся качество, и в първия си пост съм започнал с питане относно два обектива.
Значи 55-250 е по добър от 18-200, защото увеличението е по малко така ли?
Иначе да все още няма да махам стария канон.
> питане относно два обектива.
> Значи 55-250 е по добър от 18-200, защото
> увеличението е по малко така ли?
55-250 в дългия край ще ти увеличи повече от 18-200 в дългия. То това е ясно де. Но кратността от късия до дългия край на двата обектива е рaзлична, както каза asahi. oт 55 do 250 са 4.5 пъти. от 18 до 200 са 11 пъти. Т. е. колкото по-голяма е стойността за кратност на обектива, толкова повече това е свързано с компромиси. По принцип твърдите обективи (тези с фиксирано фокусно разстояние) са най-качествени. Разбира се има и качествени варио обективи, да речем с кратност около 3. Примери: 24-70; 70-200, да речем на f/2.8, ако все пак искаме и прилична светлосила. Най-качествените версии на тези обективи обаче са скъпо удоволствие.
24-70 го дадох просто като пример. Не е подходящ за 750D, тъй като ще ти даде 38-112мм еквивалент. 38мм в късия край си е тегаво.
> С този "еквивалент" също се
> спекулира. Еквивалентът е в
> зрителния ъгъл и в нищо друго.
Знам, че еквивалентът е само в зрителния ъгъл. Ако авторът не е разбрал какво точно имам предвид, ще го кажа така: 24-70 не е подходящ за 750D, тъй като ще даде същия зрителен ъгъл, какъвто би дал обектив 38-112 поставен на фул фрейм. С такъв зрителен ъгъл в късия край си е тегаво, поне за мен.
Обяснението е доста простичко, което го прави лесноразбираемо:
Всеки производител на обективи прави светлосилни и популярни обективи. По това почти се разграничават професионалните от любителските. Със светлите обективи се търси качество, фокус и т.н. С популярните се търси многофункционалност с един обектив. При светлите имаме висока цена, при другите имаме достъпна масово цена.
Изключенията (смесването на двата вида) обикновено е свързано с професионалното снимане, но отново светлосилата показва колко е качествен обектива.
Затова - ако търсиш качество, трябва да взимаш обективи с фокус 2.8 и по светли. Например 24-70 мм на 2.8 светлосила се ползва за масови събития (сватби, кръщенета и т.н.). Това е сватбарския обектив, казано по-грубо.
Обектив 16-600/2.8 е друг многофункционален обектив за дивата природа или футболни събития например. Но - цената е солена и често се прибягва до ползване под наем на такива обективи. Обаче те се предоставят само на утвърдени фотографи. И другите обективи (твърди) светлосилни напр. този са мечта на всеки фотограф, но ....гроздето е кисело. Това за ориентир как да избираш обектив. Гледай да е светлосилен и после дистанцията, дължината.
За портрети се ползват 50 мм, но често дълги 50-200/2.8 са подходящи за това. Всичко зависи от това, какво искаш да снимаш и какъв резултат очакваш Първо се научи на това - какво желаеш.
Успех!