Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Както вече са писали - има значение дали филмите са "шарени или безцветни". Също така, ако са "шарени" - има значение какво ще правите след това - дали ще ги копирате на цветна фотохартия или просто ще ги сканирате. Въпреки че сте споменали, че искате сканиране, не е ясно дали впоследствие ще се занимавате с копиране. Ако го правите, мнго е важно "шарените" да бъдат проявени правилно, за да няма кръстосване на цветовете. Повечето проблеми с кръстоските могат да бъдат решени с дигитална корекция след слакниране, но за копирането нещата са по-различни.
Иначе за сканирането - силно ви препоръчвам да разделите тази услуга от проявяването. Качественото сканиране изисква много сериозна техника, която обикновено липсва във фото ателиетата. За сканиране - например Filmscan.pro.
Изискванията към сканирането най-често са неоправдани. За да се разгледат заснетите кадри, да се направи файл за публикуване в интернет и за разпечатка 10х15 см. не е необходимо върхово качество. Ако някой кадър ви впечатли и искате да изкарате максимума след време и отделно може да вложите повече пари в сканирането му.
От негативен кадър 24х36 mm не очаквайте повече от 6 мегапиксела читава информация.
Не подценявай филма - от 24х36 може да извадиш и над 20 мегапиксела. Различните филми имат различна структура и от техническите филми може да се постигнат впечатляващи резултати.
За сканирането - зависи какво ще правиш скановете. Ако са само за гледане на монитор - може би си прав. Но нека да не се бърка сканирането с плосък скенер с това от специализирани филмови от висок клас. Там скенера те ограничава за реалната резолюция, а не филма :)
Преди да стигнем до каво е възможно на филм и какъв скенер е нужен за да се извлече максимума от него, трябва да зададем въпроса с какво е снимано на този филм. Тела и обективи бол, а те не са еднакви и това което правят на филма също не е еднакво.
Не разбирам какво имате предвид под това "С каква цел се прави" !
Независимо с каква цел се сканира, най-важното е цветопредаването и нюансите, а резолюцията е най-малкият проблем, тя отдавна е предостатъчна, като се има предвид, че много рядко има негативи с по-висока разделителна способност от 200 линии на мм.
Не по-мслко важно от това какъв е скенера е това кой сканира.
"С каква цел се прави" - дали ще е общо взето за постване във Фейсбук, или ще се търси впоследствие някаква разпечатка :)
И да, важно е кой сканира, затова предлагам хора, които са се доказали в тази дейност, а не просто някъде с наличие на техника :)
И за уточнение - нямам нищо общо с тях, дори не ги познавам лично.
Най-вече за Фейсбук хората искат да са им хубави снимките, не виждам причина за обратното
Качеството и за хартиената снимка в албума и за Фейсбук е еднакво.
Няма причина добре изглеждаща снимка във Фейсбук да изглежда зле на отпечатък.
Благодаря на отзовалите се, имам доста препоръки за Деков, мисля да отида да питам там. Надявам се да успее да направи някакво намаление за повече на брой филми. От гореспоменатите единствено Гърбачев ми е познат, може би ще звънна и там.
Филмите са цветни, много от тях с изтекъл срок - т.е. не знам какво да очаквам. Имам и едно апаратче с 35мм филм за еднократна употреба, надявам се някоя от препоръките да могат да проявят и него.
Четох някъде из форума за "сканиране" с фотоапарат - т.е., доколкото разбрах, снимане на проявения негатив с дигитална камера. Мисля, че това би проработило колкото да видиш какво има на даден кадър, но не знам дали с моята стара ДСЛР-ка мога да изкарам качествено нещо...
Иначе снимките ми трябват, за да бъдат разглеждани онлайн - инстаграм, фейсбук, уебсайт. Не търся супер високо качество на този етап. Ако има пък много сполучлив, защо не и някой принт? Възможно ли е да се проявят, а след това единични кадри да биват сканирани по-качествено, като за принт?
Знам, че цветното проявяване е по-сложно от черно-бялото, иначе щях самостоятелно да ги изкарам...
"Сканиране" с DSLR е нещо прекрасно и става не само за разглеждане. Ако имаш опит с макрото - направо се хвърляй. Ако нямаш - пак. Тъкмо ще научиш нещо ново :)
> "Сканиране" с DSLR е нещо прекрасно и
> става не само за разглеждане. Ако
> имаш опит с макрото - направо се
> хвърляй. Ако нямаш - пак. Тъкмо ще
> научиш нещо ново :)
Първо някой трябва да й понаправи това-онова Например масичка със светопропусклив матов плот Някоя и друга Л шина за камерката. Да си купи светкавичка с комплект синхронизатори... Не че няма да е по-евтино от сканирането в ателие, но е занимание за по-напреднали и мноооого търпеливи
За съжаление, толеранса към грешките в експозицията, съхренението и обработката при цветните филми е по-малък.
Също така, цветните филми остаряват по-лошо от черно-белите. За да стане по-страшно - начина на съхранение е по-важен дори от фактора време. В резултат на влошаването, можете да очаквате загуба на чувствителност (не знаем колко са стари филмите ви) - има едно неписано правило - пулваш един стоп на всеки 10 години. Това правило обаче да не се взима за панацея - всеки филм остарява по различен начин. Отделно - можете да очаквате промяна на цветовете, за съжаление - къстосана. Ако е започнала да се образува базова мъгла - цветната маска най-вероятно ще бъде доста плътна и с по-тъмни тонове, че дори и направо с различен цвят. От друга страна - можете и да имате късмет и да извадите доста прилични цветове.
Ако филмите ви са прекалено стари - над 10 години, а експозицията е била с мерене по данните на кутията - може би е добре да го споменете там, където ще давате филмите за обработка.
С апаратчето за еднократна употреба можете да изкарате дори по-читави кадри. Иначе в него има съвсем стандартна касетка филм, така че няма проблем за обработката :)
За DSLR скана - в нета има доста инфромация. Можете да дигитализирате с по-добро качество от плоските скенери, стига да зюнаете какво правите. На първо време, не бива да оставяте на камерата да прави автоматична корекция на бялото. Важни моменти са подсветката и заключване на баланса спрямо нея. В следващия етап - правите компенсация на маската, обръщате цветовете и почвате да цъкате с език за мазалото, което ще видите. Умните хора спират на тази стъпка и преминават към платената "Negative Lab Pro" за Lightroom. Има достатъчно информация в нета как се работи с него. Крайният резултат може да бъде чувствително по-добър от повечето специализирани плоски скенери. Важна уговорка - няма да имате IR сканиране за маскиране прашинки и боклуци, но пък и плоските скенери не предоставят такава възможност. Филмовите скенери с такава опция (работи само с филми без наличие на сребро в тях) работят наистина впечатляващо добре.
Като цяло, няма значение как ще се сканират, ако са за фейсбук. И да, впоследствие може да се сканират наново, но трябва да си ги пазите добре.
Отнсно обработката на цветни филми - самия процес не е страшен, но стигаме отново до първата теза - толеранса към грешките при цветните филми е много по-малък. Сложността идва от това да предоставиш изключително прецизни условия за обработката - изискванията са за постоянна температура до 1/10 от градуса отклонение, абсолютно точни времена, колкото се може по-кратки времена за пълнене и изпразване на дозата, точно определени проедури по възбуда (разбъркване), добър контрол върху химикалите. Всяко отклонение може да предизвика промяна на цветовете. Звучи страшно и отказващо, но всъщност повечето неща изключително трудно могат да се поддържат извън големите лаборатории. Малките отклонения са неизбежни, и всъщност едва ли целта ви да е извадите перфектния резултат. Най-малкото, че работите с остарели филми :)
Нищо сложно няма в сканирането с апарат на негативи. Правя го от 6 години, като всичко като аксесоари струва под 100лв. Къде чак и светкавици бяха намесени в процеса просто не го виждам това…Даже е синхронизатори.
Трябва статив, апарат с макрообектив, таблет за 50-75лв, бял плексиглас и толкова. Резултатите са повече от добри, като изисква малко повече време от скенера при пост обработката. Нищо сложно.
Имам и скенер, но го ползвам само като сканирам маса негативи.
Имам аргументирано предположение, че госпожата няма да се хване да си преснима негативите с дигитален фотоапарат. Имал съм дуплицираща приставка с макрообектив, пробвал съм, изкарал съм достатъчно добър резултат и съм се отказал. Скенерът във фотоателието е достатъчно добър и най-важното - сканира прясно проявен и незамърсен филм.