Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Защото са щракачи и нямат визуална култура. А клиентите са тъпи чалгаджии. Да оправдаваш некадърността си с техниката е още едно потвърждение за некадърността.
Щях да звуча заядливо ако покажа примери от сватбената секция на форума, ама от мен да мине!
Светът се променя и фотографията с него. Ако едно време 50 мм е била най-популярната фокусна дължина, то днес е 24-28мм благодарение на смартфоните. Широката публика е свикнала с „визията“ им и я изисква.
Според много зависи. Наистина качествена широка коригирана оптика си е пара. Но колкото и да е коригирана, искривяванията си остават. Има си разни техники, но там вече трябва освен техника, но и по-задълбочение умения. Но пък вече наистина има доста по-голям избор от обективи, а и вече има налични евтини ($200) тилт-шифт адаптери за стари обективи към безогледалки. Варианти има, но ако клиента ти иска да мине по най-еФтината тарифа - не знам защо се учудвате от кривите обективи
Целта ми беше да говорим за естетика - колко е нормално и поносимо да се видите на снимка изкривени и неестествени и да сте и дали пари и за това. При положение и че има достатъчно място да се снима и с по-малко кривящи обективи.
При положение, че се дават 300-400 кадъра, нищо не пречи да има десетина снимки от този тип. На този етап все още телефоноснимащите не могат да се похвалят с нещо подобно. За чалгарите това си е екзотика.
Това е, кратко видео публикувано наскоро, което дискутира тази тема на английски. Човека обяснява, че добрия репортажен кадър изисква емоционална и физическа близост. Показва много примери със сравнително известни шедьоври на фотографията от последните 100-тина години.
Ако видиш репортажи на National Georgaphic, ще видиш че често са снимани с 24мм и по-широки обективи, за да вкарат зрителя в сцената. За да направят зрителя част от репортажа.
24мм е много много ангажиращо фокусно разстояние и най-често се снима с твърд обектив противно на твърденията по-горе.....
Може и с 20мм или 15мм но става прогресивно по-трудно. А 35мм или 50мм вече създават дистанция от обекта и перспектива на далечен наблюдател, воайор, който няма общо с действието.
ПП Браво за темата. Рядко се отварят смислени теми напоследък ....
Гледам на Бони портфолиото и ми прави впечатление, че има приятни "криви" широки кадри. До колкото знам, той използва 28мм и понякога му слага широка приставка (0.75х) т.е. 21мм
> Защото са щракачи и нямат визуална
> култура. А клиентите са тъпи
> чалгаджии. Да оправдаваш
> некадърността си с техниката е още
> едно потвърждение за
> некадърността.
>
> Щях да звуча заядливо ако покажа
> примери от сватбената секция на
> форума, ама от мен да мине!
Абстрахирам се от фотографските достойнства или недостатъци на близкото снимане, не мога да давам оценка, но мен подобни снимки малко ме плашат . Заради нарушените граници на (физическо) лично пространство. Нарушават ги не само субектите от снимките, но и фотографът по време на снимане.
Предполагам, че за повечето това не е проблем, но за други подобна близост е допустима само за най-близки хора и тези снимки са стряскащи. Такъв подход при журналистите има някакво оправдание, те се стремят да шокират с кръв и каквото там измислят, но тази овча близост в останалите случаи със сигурност не е по вкуса на всеки.
petervassilev написа:
> Абстрахирам се от фотографските
> достойнства или недостатъци на
> близкото снимане, не мога да давам
> оценка, но мен подобни снимки
> малко ме плашат . Заради
> нарушените граници на (физическо)
> лично пространство. Нарушават ги
> не само субектите от снимките, но и
> фотографът по време на снимане.
>
> Предполагам, че за повечето това
> не е проблем
Проблем е. Моята теория е, че фотографите или поне тия по-успешните са и психолози.
Трябва да се сближат с моделите и да не ги усещат като чуждо тяло.
Това дето и видеото казва - трябва да си близо не само физически а и емоционално. Ако хората които снимаш гледат стресирано, със злоба или в тотално неправилна посока заради фотографа, това ще се вижда много добре на снимките....
Перспективните и геометричните изкривявания могат да бъдат ефект, могат да бъдат и дефект. Когато главите и крайниците на участниците в снимката, които са в периферията, са разтегнати и деформирани, не може да се говори за ефект.
ха ха интересна тема
един пример, защо всички които снимат видео на сони без огледалки след една две сватби заснети с обектив Sony sel 10-18 f4 и и след това го продават още в гаранция на половин цена ? Ми гледах наскоро една сватба заснета с този универсален обектив ... и булката и младоженека имат визия на скакалци и гостите имат визия наподобяваща на мравуняк в ресторанта. И охранителна камера може спокойно да завиди на визията на този обектив.
Kiten този обектив е от добрите попадения на Сони като оптика и изработка. Вече сигурно 8-10 години не съм го продал. Сега има и по-нови и сигурно по-добри широки за кроп. Ама 10-18 е класика ако си със Сони кроп.
ако някой го е купил и идея няма защо….
Интересно е при него че става за фул фрейм на някои дължини. Пък 15мм ф4 фул фрейм толкова компактен и за тия пари не беше често срещано преди няколко години. Сега вече има избор и няма нужда от подобни андрешковщини
Другото интересно е, че фокусира абсурдно близко на ръчен Фокус. Дори с някакви трикове, може да го залъжеш да фокусира директно върху челната леща….
hotsnail мойте уважения аз на очите ли си да вярвам или на твоята реклама!
Говоря за видео от сватба и всичко заснето с този обектив в ресторанта. Колегата е снимал на 10 мм и всичко изглежда като от карта на Птолемей!
ruil4o "Е, какъв дефект ще е да изкараш булката висока с дълги крака "
Тази "прелест" не върви ли комплект с несъразмерно голям нос, например?
Кой всъщност е така наречения "нормален" обектив? При който изкривяванията на перспективата са минимални или даже никакви?(не става въпрос за зрителен ъгъл, това е строго индивидуално, зависи от междуочното разстояние и от други фактори...) Този въпрос ме занимава от известно време, но не намирам еднозначен отговор...Стигам до извода, че "нормален" обектив е този, при който фокусното разстояние е равно (или приблизително равно) на диагонала на матрицата...Например за канонски кроп х 1,6 това е 28 мм....Моля, поправете ме ако греша!