Автор: jigsaw
Дата: 12-01-14 15:55
@hose
Alt работи и в ACR на Photoshop. На практика Lightroom и Photoshop използват абсолютно едини същи енджин и също така абсолютно един и същи ACR. Lightroom е просто един строго профилиран Photoshop само за обработка на снимки в RAW, макар и да поддържа импорт на JPEG, но това е по-скоро бонус и като цяло безсмислена възможност, защото манипулацията върху JPEG винаги води до влошаване на качеството и не е сериозен подход. По отношение на обработката на RAW, Lightroom е по-удобен и някой контроли са оптимизирани по-добре отколкото във Фотошоп. Що се отнася до качеството на обработка и двете програми са абсолютно еднакви, както споменах по-горе те използват абсолютно едни и същи алгоритми. Ако съм разбрал правилно въпроса ти за светлите и тъмни зони, то прилагането на шарп във вътрешността на обекта и блърването на контурите му, е напълно безсмислено. Това противоречи на възприятията, защото разграничаването на обектите, става на база техните контури. Така мозъка подсъзнателно парави асоциацията за детайл, защото разграничаваш обектите. Представи си че си нарисувал на един лист да речем два триъгълника, два квадрата и окръжност. Тези 5 обекта си ги оцветил различно. Сега си представи че им замажеш контурите... Ще получиш една неясна картина на която само ще различаваш различни цветове, но няма да имаш информация какво съдържа тя, защото няма да си в състояние да различиш познатите ти фигури, мозъка ти няма да е в състояние да направи никаква позната за теб асоциация. Сега си представи същото, но дори и без да си ги оцветил, а само силно си подчертал контурите им. Резултата е, че още на пръв поглед моментално ще разпознаеш 5-те фигури и това че не са оцветени дори, изобщо няма да ти попречи да имаш ясен и асоциативен образ. Това е причината маската на Sharpening-а да премахва шарпа от върешността и да го оставя само по контурите. Което е и единствения правилен начин за прилагане на шарп. Например при ретуш на портрет дори и този шарп не е добре да се прилага, защото дори и той е прекалено глобален, а за класическия шарп и дума не може да става. Ако се абстрахираме от останалите компоненти на ретуша и се съсредоточим само върху частта с шарпа, правилния начин е да се приложи шарпнат бръш върху очите, косата и устните, а върху кожата на лицето да се приложи блърнат бръш. Така с поглеждането на снимката вниманието моментално се приковава върху важните елементи и кожата на лицето не се натрапва. Често виждам портрети на които е плиложен класическия sharpening което е абсолютна грешка и скапва снимката.
|
|