Автор: Canon
Дата: 02-06-10 11:59
В основата на системата са заложени определени принципи и ред, свързани със спецификата на дейността.
Работни мяста, крайно изградени като визия, (но силно ограничаващи избора на гледни точки поради изискване за присъствие на лого в кадъра), поредица от стандарни рутинни действия (гарантиращи сигурността на изпълнение на функцията на Еконт - доставки), обекти, доста грозни като фотографска визия - едно към кесим олепени с лепенки, адреси и товарителници кашони, пликове и нестандартни пратки. И естествено, ежедневно работещите там хора, които далече не са в категорията забележителни/публични личности.
Фотожурналистическия подход е само начина като подход на снимане, но за да се получи "голямата снимка" трябва задължително да има втората страна - събитието-новина, ситуацията-новина, мястото/обекта/човека-новина.
"Новина" е ключовата дума и цел на конкурса.
Да, ама не, място/обект/човек-новина не може да има поради реда и унификацията, заложени както за мястата/обектите, така и за действията.
Стандартното журналистическо определение за "новина" не е, ако куче ухапе човек, а ако човека ухапе кучето. От тази гледна точка, приемливите за фотожурналистически изисквания на конкурса елементи са обърнати и явно неприемливи спрямо нормите на функциониране на Еконт. И остава една тясна зона на някакви (случайни) събития, за които, вероятноста в такава добре организирана система да се случат е много ниска или не се вписват в изискването "Това е Еконт".
Или обобщено, снимачния избор е изначално силно ограничен, но явно не по вина на фотографите, и независимо от подхода им.
Единствения им избор е (ограничено) организиране на условията/обектите или безкрайно очакване нещо "новинарско" да се случи.
Мисля, че е по-редно организаторите да си поемат отговорноста за грешно дефинираните ограничения в условията и да обявят примерно:
-Първа, втора и трета награда не се дават....
Избират се 20-30-40 снимки за някаква изложба и се обявява НОВ конкурс с доста по-широко дефинирани условия и (налично останалия) награден фонд
|
|