Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна
 Ще може ли коментар относно композицията?
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:20

Дали може малко коментар относно композицията на ей таз снимка?


http://212.36.3.59/site_pics/170/a_1258631572_IMG_5248_1.JPG



Не се саморекламирам, снимката не е нищо особено, просто ми се ще да чуя мнението на други хора - спазени ли са отновни композиционни правила, балансирана ли е добре и т.н.
недейте с "какво намираш в тази снимка", питам чисто теоритично относно композиция.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:21

Според мен - не.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   20-11-09 10:24

къде е композицията?????

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dobriquet   
Дата:   20-11-09 10:25

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:26

Ти па ко разбиргаш.....[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   20-11-09 10:27

В определени случаи е добре да спазваш правилата, за да избегнеш катастрофална композиция, но в повечето случаи си композирай както прецениш ти.
Относно този кадър, дразни ме централно разположеното клонче и не насочва погледа ми към нищо важно. Липсата на фокус е второто, което се набива на очи.
Когато правиш някакъв кадър, трябва да искаш да покажеш нещо с него, нещо да разкажеш на зрителя. Тук виждам абсолютно празен от съдържание кадър.
Това добре ли беше? :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:32

Кадърът ти е разсечен на 2 от клончето и клона зад него. 2-те шипки раздвояват вниманието от основната идея която липсва...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   20-11-09 10:33

къде е млякото

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:41

Абе то фокус има, ама компресията го е убила:)))
иначе фокуса е на двете шипки, май не трябваше да я мачкам толкова.

идеята ми е следната. чета в момента един учебник за композиция и се опитвам да си вкарам в главата някои правила като начини на делене на снимката, запълване на предно/задно/централно пространство, разположение на обектите и т.н.

за това и казах - не гледайте самата снимка, интересувам се по-скоро дали съм спазил някакви по-общи правила, които са общоприети.

причината да питам е, че композицията като цяло ми куца много. опитвам се поне малко да се науча да спазвам някое и друго правило. съгласен съм със zed, че си композираш както си искаш, ама поради липса на тренинг (съответно липса на време за тренинг) ако композирам на воля се получават наистина катастрофални композиционни грешки - примери бол - от растящи дървета и лампи от главите на хората при портрети до намесата на отвличащи вниманието елементи, кофти подбран заден план и т.н.

то си трябва курс за тия неща, ама е доста турдно да го съчетая, за това правя каквото мога.

та ще го бъде ли с четене на книги или да я зарежа тая работа и да гледам да намеря повече време за снимане?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: aeobs   
Дата:   20-11-09 10:49

Това не е нещо което научаваш.
Можеш да го заучиш само на теория.
Намери повече време за снимане и не се съобразявай с хора и норми, доставяй си удоволствие.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   20-11-09 10:51

зарежи книгата . Гледай изобразително изкуство. Няма по-добър учебник нито за преспектива нито за композиция от картините на големите майстори. Пробжай се да анализираш жидяното не търси какво ти харесва или не ти харесва, а защо ти харесва или не ти харесва.
Относно снимката. Не е трябвало да напуска апарата.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:52

честно казано в момента до голяма степен цялото удоволствие от снимането ми се разваля тотално като видя крайния резултат:)))))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dundo   
Дата:   20-11-09 10:53

А защо точно тая снимка? Това ли е най-добрата ти композиция, или отразява някакво композиционно правило, за което си чел? Фотката е достатъчно неприятна с целия си шум на заден фон, за да бъде спасена от каквото и да е композиране от тая гледна точка, според мен. На мен лично, не ми харесва най-малкото защото клончето, освен че дели кадърът на две, се стеснява непривично надолу. Изглежда ми така сякаш е обърнато с главата надолу, макар, че очевидно не е така.
Вземи три-пет предмета, подреди няколко композиции и постни във форума. Така може би ще захраниш една полезна дискусия.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:56

Пешо, за изкуството съм тотално съгласен! Иначе за книгата се подлъгах защото е писана от художник и преподавател по художествено изкуство, който в последствие е започнал да снима и всичко, което е казано за композицията там е пречупено през погледа на човек, който цял живот е изучавал и анализирал картините на големите майстори.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: loveforever   
Дата:   20-11-09 11:23

Не мога да коментирам доколко е правилна композицията на снимката. Лично аз бих се опитала да направя нещо подобно:


Извинявам се за ужасното качесто.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   20-11-09 13:14

loveforever защо по дяволите ще ти е да правиш това?
От една снимка дето за нищо не става и е празна, да си губиш времето да правиш друго нищо? [smilie10] [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: johnny_fx   
Дата:   20-11-09 13:33

Е как защо? За илюстрация разбира се. [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: loveforever   
Дата:   20-11-09 13:47

Dau, трудно ми е да обяснявам с думи как евентуално бих попроменила нещо, та затова реших да действам илюстративно. Все пак картинката я промених за 2 минути, а обяснението сигурно трябваше да го пиша 15 [smilie5] .
Надявам се някой да не си помисли че това е опит за правене "от нищо нещо"

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   20-11-09 16:45

От една снимка дето за нищо не става и е празна, да си губиш времето да правиш друго нищо?

Според мен много правилна насока е задала...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   20-11-09 17:09

Като четеш книжка за композиция, трябва да ти стане ясно, че тя включва много неща - графични елементи, ритъм, пропорции, цвят, интензивност, векторност на възприятието, информационно съдържание (разказ), малко психология и накрая и малко физиология на расата и пола на зрителя. (това, последното [smilie3] )

Всеки от тези елементи може да се анализира в твоята снимка. По-скоро липсата му. И това можеш да го направиш и сам.
[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   20-11-09 18:19

Това последното хич не е последно.


А-аве, започни с лист и моливче - така се навлиза в композицията. После взимай фотоапарата и ше откриеш интересни съвпадения.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: surg   
Дата:   20-11-09 18:33

1. изобщо технически снимкат ане е добра....не само от компресията
2. снмката е почти от типа МАкро,т.е. имам еедин водещ обект, той тябва да е в съвършен фокус и светлина освен ако не се цели нещо специално, в този вид снимки трудно се говори за преден среден и заден план,
3. важното е обекта да бъде на такъв фон, че да подпомага неговото представяне, тук имаме едни дребни отбекти които са на фона на лошо дефокусиранта мрежа с доминираш размер почти равен на този на шипката, тя не изпъква, и даже е в сходен цвят
4. разположението на клончето срединно , брутално разположено върху циментовият кол на оградата е ужас, прекалено доминира....
самонасоченото разфеляне на по един плод в двете половини само усложнява кадъра с тоз фон и допринася да няма водещ обект.....


лично аз бих се приближил още много, бих опитал снимка седна голяма шипка с ясен фокус на силно дефокусиран до степен на сив, неутрален фон циментов кол....така ще имаме изолация по фокус и по цвят...

бих си позлволил да покажа единпример за отделяне на обект от фон по фокус и цвят, макар , че тук фокуса не е съвршен...

http://212.36.3.59/site_pics/184/u_1209232567_CRW_4343-1.jpg


http://212.36.3.59/site_pics/184/u_1209232567_CRW_4343-1.jpg





Публикацията е редактирана (20-11-09 18:38)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: graphix   
Дата:   20-11-09 18:44

композиция?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   20-11-09 18:47

Тука в таз тема нйе стйе нарйет

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stzz   
Дата:   20-11-09 18:53

pd, пропуснл си 3 броя "й"!

[smilie5]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »