Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Навлезе ли дигиталната фотография в зрелоста си?
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 10:03

Една малко петъчна тема, но не чак толкова.
Сетих се какво писах преди година:

Просто дслр пазара се промени. От супер скъпите тухли четворки се мина през първите под 1000$, невиждания ръст през миналата година и половина. Просто си навлязоха в зрелоста, сега ще има и модели на често, и разноцветни такива. Сапунерски номера ще има.
Съвсем скоро ще има дслри в ниския клас с исо 6400 (неизползваемо разбира се). И милион други маркетингови уловки.


Какво се случи от тогава, ами наистина дслр-те навлязоха във фазата на зрелоста. Производителите се заеха да гледат на други места, към апарати без огледала. Междувременно, точно както и при филма, идеята за средния формат стана достъпна.
Днес Leaf счупиха поредната бариера с новия си гръб 5 серия.
22 мп на 36*48 мм + Phase one 645 AF + 80/2.8 за скромните 9999$
Сравнено с един д3х+50/1,4 7999$
В средния формат тази година се обявиха повече апарати отколкото профи/полупрофи тела в лайка формата.

Дали пък скоро няма да си имаме и среден формат без огледало? И да викаме на д700 кропка?[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   16-10-09 10:05

По - скоро наближава лудостта си![smilie2]



Публикацията е редактирана (16-10-09 10:05)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Shmidt   
Дата:   16-10-09 10:09

cicomanco

Направо си навлезе в лудоста си

Като пиксел в усмирителна риза ( разбирай малка матрица ) [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: J0R0   
Дата:   16-10-09 10:17

Средният формат и при снимането на лента имаше ограничено приложение.
Това е пак манията за повече мегапиксели.
ОК, ама освен многото мегапиксели има и доста неудобства, като почнем от размерите и теглото, липсата на обективи и аксесоари, бързината на реакциите и свършим с големината на файловете.

Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи). Обаче ако искаш да ловиш уникални мигове, друг тип камери са по-удобни.
Или както се казва "за всяка задача си има подходящ апарат".

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 10:33

J0R0, безспорно си прав, но има и не малко средноформатни телеметрични, който са не чак толкова големи и тежки.
А и ограничено приложение в смисъл че в студио се снима на среден формат навън на лайка. В момента не е точно така.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stzz   
Дата:   16-10-09 10:54

Залагам гласуване за всички снимки в профила, ако до страница №4, спорът лайка с/у среден формат не доведе до бан.....поне за 1 седмица.

п.п. didesignbg [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d256h   
Дата:   16-10-09 10:56

За да знаем кога настъпва зрелостта трябва, да знаем кога е финала или края..

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bgprinter   
Дата:   16-10-09 11:00

Любител-ят беше много разпространен, доста семейства имат кутии с контактни копия които правеха на килограми във фото-тата. Това за нашата реалност, западната май не е по-различна, като гледам какви неща се разпродават по интернет.
Иначе мисля, че средният формат загуби битката срещу лайка-формата с поевтиняването на електрониката. Тогава, като че ли японците демонстрираха на всички, че винаги може още по-малко.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digitalgab   
Дата:   16-10-09 11:13

Средният формат е амбиция на тези снимащи или с мерак да снимат за много пари и за престиж, за календари напр., ако не Пирели то поне нещо в национален мащаб, но никога няма да стане масова употреба.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: digit_all   
Дата:   16-10-09 11:20

(sorry za latinizata)
Vchera biah na parijkoto foto izlojenie i probvah novata Leica S2, moje bi tova e mnogo dobur kompromis mejdu ogledalno reflex i sreden format kato obem/kachestvo/avto-focus itn... chte pochakam testovete po saitove i spisania, no e mnogo smelo ot strana na Leica da trugne v tazi posoka, evala [smilie24]



Публикацията е редактирана (16-10-09 11:36)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Shmidt   
Дата:   16-10-09 11:20

digitalgab

Никога не казвай никога [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 11:35

Сега, никой не говори за тотална ширпотреба.
Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре. 24*36 дигиталките, определено видяха сметката на средния формат филм.
До сега не мисля че някои би могъл да обоснове икономически ползването на среден формат с дигитален гръб в България. Просто нямаше как търсенето и предлагането да се срещнат на тази цена.
Тенденцията, да можеш да купиш за 10 000 долара модерен автофокусен апарат, който е модулен + нормален обектив, ще размъти на доста хора главата. Включително и в този форум.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   16-10-09 12:02

didesignbg
Поскоро в пред дигиталната ера, най-сериозното се снимаше с голям формат - над 9х12 (4х5"). Средния формат даваше компромиса между качеството (на по-големия) и оперативността на лайката.
От тази гледна точка си мисля, че ФФ в този му вид се доближава до средния формат, а кропките са лайката на филма

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: photostoykov   
Дата:   16-10-09 12:33

Навлезе в зряла фаза, защото се профилира: ширпотреба, среден клас и профи.
За средния формат остана само профи, както си беше и преди...
За големия формат само суперпрофи сканиращи гърбове.

[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tziko   
Дата:   16-10-09 12:57

Съмнява ме да е навлязла. Предстои битка на огледалото с/у ел. визьор. А както пише по горе първо тряа да отмине, после да гледаме кога е била в зрелоста си, а не ми изглежа че скоро ще отминава. Пък токувиж измислили няква нова тхнология за матрици (с променящ се размер примерно[smilie18] ) и тогава стой та гледай.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danny_falin   
Дата:   16-10-09 12:57

толкова ли чак нема какво да правите, да ви се неначуди човек [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   16-10-09 15:20

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: J0R0   
Дата:   16-10-09 17:00

Автор: didesignbg

Факт е че до съвсем скоро (в пре дигиталната ера) всичко което се снимаше сериозно, се правеше на 6*6 и нагоре.


Много смело изказване.
[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Като почнем от Анри Картие Бресон, минем през хората от Магнум, Ройтерс и Нешънъл Джиографик и завършим с Дейвид Алан Харви - всички те цъкат или с телеметрички или СЛР-и.

А не бих ги нарекъл несериозни или снимането им несериозно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   16-10-09 17:01

Средния формат си е за студио (и отчасти за пейзажи).

Това е българското схващане за нещата. В нормалните държави всеки сериозен любител си снимаше на среден формат филм най-редовно и без особено ограничение в жанровете. Само в държави като нашата средния формат имаше реномето на строго-професионална техника.

След цифровизацията, средният формат си стана чисто професионално оборудване и онези любители, които могат да си го позволят, са абсолютно изключение.

Та има още доста време, докато цифровия среден формат си върне мястото в чантата на любителя.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   16-10-09 17:18

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 17:28

J0R0, нито "телеметричките" нито СЛР-ите са се ограничавали някога до 24*36 формата.
Разбира се че преди дигиталната ера имаше широко разнообразие от формати, цифровото ги стесни до 24*36, сега просто нещата почват да се връщат към многообразието от формати.
Да качеството на 24*36 цифрово е равностойно на среден формат филм. А средноформатното цифрово може би гони големия формат филм. Въпреки че тук въобще не съм съгласен, просто големия формат дава много повече под формата на движения на камерата, нещо което в средния се среща рядко.
И да n1x0n ще трябва време да се върне в чантата на любителя, но мисля че вече е отворена вратата да се върне в чантата на професионалиста в България. Не се хващай за думата професионалист, тя при нас е по-скоро еквивалент на занаятчия.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   16-10-09 18:04

Като се има в предвид, колко средноформатни сапунери имаше из България и как от тях ставаха 'малко по-добри снимки', макар че обективите им бяха пластмасови, за разлика от тия на Смяна 8...

По-големия формат на сензора позволява по-занижени изисквания към прецизността на всичко останало.

Според мен, на дневен ред е 'ширпотреба ФФ' цифров фотоапарат, който не след дълго ще бъде последван от 'ширпотреба среден формат' и т.н.
По-нагоре няма да се иде, защото любителя няма да мъкне по-обемисти предмети.

Също така ми се струва, че скоро ще видим и нова вълна ретро камери, в стила на тия отпреди век, само че пълни с електроника. А защо не и някои от тях евтини и пластмасови 'made in china' -- заради визуалния ефект.

Фотографирането все пак е ритуал.

Или с други думи, далече сме от зрелостта...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   16-10-09 19:57


http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/319/134/01.jpg


danbi, като тази ли[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lipostok   
Дата:   16-10-09 20:06

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   16-10-09 22:45

didesignbg
"просто големия формат дава много повече под формата на движения на камерата, нещо което в средния се среща рядко"

Има си дигитални гърбове, които просто слагаш на голямоформатна камера, само са по малък формат, но свободата си остава като шифтене и тилтене.

http://www.photographical.net/small/sinarback54.jpg




http://www.smiphoto.com/n_products/sinar_emotion75.jpg


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »