Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Такам, моят въпрос е по-конкретен от повечето такива теми и ми е доста важен действително...
Ситуацията е следната - има някакво количество снимки, стотина примерно, и трябва да се отпечататhttps://photo-forum.net/forum/post.php?f=1&phorum_uriauth= с, да ги наречем, реални цветове... Задачата ми е да им стандартизирам цветовете, за да са ок за печат и теоретично ако в печатницата после всичко е наред, снимките да са с максимално близки до реалните цветове. Постановките са много подобни, обаче все пак има разлики, въпреки, че са снимани с едно и също импулсно осветление, имаше и друг фактори, както и да е. Всяка постановка еснимана два пъти, единия път с цветна таблица, другия път не.
Цветната таблица е GretagMacbeth ColorChecker, не знам дали това е точно модела, или си има някви други означения, но както и да е.
Ето какво правя аз, а вие кажете точно колко простотии и грешки правя в процеса, за да не се получава това, което аз си мисля, че трябва да се получи.
Тая таблица си има стойности за цветовете в лаб - магента 52 -49 16, жълто 81 -4 79 и проблемът ми - циан 52 -22 -27.
Роу файловете ги отварям в АЦР, оправям цветната температура по сивото на цветната скала.
После вече в шопа в обръщам в лаб и се опитвам с левълс да наглася цветовете ползвайки пак сивите на картата и сверявайки стойностите за магентата, жълтото и циана.
После би трябвало да обърна в ЦМИК и нещата да са готови.
Обаче циана непрекъснато ми бяга. Магента и жълто успявам да ги направя доста точни като стойности в лаб, обаче циана хвърчи с някви стойности от сорта на 52 -22 -70 непрекъснато. В същия момент снимката си седи ок като цветове на монитора.
Да, четох в нета по темата, един пич обясняваше точно за конкретната таблица как се прави това и обяснението беше "Ми отварята шопа и почвата да си играете с левълс..." И аз това правя, обаче този циан ме побърква
Сега можете да ми обясните колко съм прост и бих бил благодарен ако обясните какво аджеба става
Роу файловете ги отварям в АЦР, оправям цветната температура по сивото на цветната скала.
Дотук - добре, стига да го правиш със светлосивото.
После вече в шопа в обръщам в лаб и се опитвам с левълс да наглася цветовете ползвайки пак сивите на картата и сверявайки стойностите за магентата, жълтото и циана.
Ако искаш макс. точни цветове - правиш си цветен профил на камерата. Ако не ти се занимава - приемаш, че цветовъзпроизвеждането и е достатъчно точно.
Щом гониш цветове по цмик със определени стойности, първо конвертирай към ЦМИК после прави цветовите корекции. Цветови корекции не трябва да правиш с левълс, предполагам си сбъркал като си писал. Правиш ги с кървс и става не толкова сложно.
Ако експортваш в адоуб или по-широко има големи области синьо и синьо - виолетово, които просто ги няма в ЦМИК, като си с начин на конвертиране релатив колориметрик/перцептуал, той просто натиква всичко в ЦМИКа, като съответно ти измества всяка цветна стойност и бяла и черна точка.
Ползвам лаб за да направя по него сверката със стойностите в таблицата, понеже всъщност не знам дали магентата там е точно 100% магента, примерно Те си имат някакви стойности, зададени в лаб.
Но всъщност като обърна числата от ЛАБ стойностите в ЦМИК май би трябвало нещата да са ок и да мога да си направя цветовите корекции в ЦМИК направо, нали?
По-скоро си виж профила за конвертиране в ЦМИК (вкл. dot gain), това, преди да почнеш да ги конвертираш. Аз предпочитам Fogra 27, а dot gain му ти зависи от самия печатен процес
чакай, чакай.
Рагс е малко странен автор.
Наименованието на цвета циан в гретаг магбет таблицата не значи че това е 100% циан от цмик.
Ето ти стойностите за ГретагМакбет скалата http://www.xritephoto.com/html/MiniCC_Chart1.JPG
Не знам през какво конвертираш, но както Гената ти е казал направи си един цветови профил на камерата, или няколко (при положение, че си снимал на импулсно осветление един е достатъчен). С днг профил редактора на адоуб ще ти е супер лесно, стига да конвертираш с ацр, лайтрум.
Fogra 27 НЕ конвертира коректно тъмно червените, кафявите и светло зелените тонове. По-добре си дръпни ISO Coated (ECI) - този профил е един вид стандарт в Европа
Ексиле, без осветление 6500К няма как да решиш точно задачката с цветопредаването. Ако направиш профил на камерата при твоето осветление ще видиш колко много си "изял" и че циана въобще не си е на мястото, ако въобще е в обхвата на гамута.
Вие хубаво си бачкате във Фогра, ама дали ви печатат във Фогра? С дот-гейна можеш да нямаш проблеми единствено ако си го премерил на конкретната офсетова машина за конкретната хартия. Останалото е фолклор.
практически с три клика при кривите задаваш трите стойности (предварително зададени на трите съответстващи пипетки).
за цветния профил при конвертиране гената и бгдизайнера са ти го казали
Ако не ти се занимава със създаване на цветен профил си дръпни временната версия на ДхО - и филмпака от сайта им - 15 дневна е, а има цветни профили на основните модели апарати
Асахи - целия печатен процес в 99% от печатниците е "фолклор"
Затова и професията печатар се нарича "машинист на оФсетова машина"
С Фогра пробвах навремето - както и при евроскала изцианяват сивите участъци. Не ме кефи.
Аз работя в (от 15 години) със SWOP (Coated) с леко бутване на кривите на дот гейна за всеки цвят така че да се дооправи изображението сравнено с офсетов отпечатък и се получават доста добри резултати.
Т.е. само колориметър не стига...
Напоследък забелязвам (като понакупиха по-свестни машини в региона), че започнаха да печатат по-тъмно. И си бутнах профила
Хич не си играй с тия скали, мен ако питаш. Сложна работа е, едно ще нагласиш - друго ще разбуташ.
Правиш един профил на камерата при същото осветление, правиш си белия баланс по скалата, коригираш плътност и конвертираш в CMYK след консултация с печатницата за профила.
Всяко по-задълбочено заиграване е абсолютно ненужно на фона на белите, които могат да /и най-вероятно ще/ ти направят в печатницата.