Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 
 Гаранции
Автор: BORIME4KA   
Дата:   18-10-06 01:33

Има хиляди теми, посветени на марката апарат и кой е по-по-най. Интересно ми е дали ви се е налагало да ползвате гаранционно обслужване и какви бяха резултатите.
Аз имам два такива случая - с Canon и Sony.

CANON
=====

Бях в Битоля, Македония и дадох на един приятел да ме снима, а апаратът падна върху гола скала от 3 метра. Сърцето ме заболя. Обективът му кльофна, естествено.
Изобщо не вярвах да ми признаят гаранцията, обаче останах втрещен - от Canon ми взеха апарата. Понеже беше стар модел (А60), отне им около два месеца, докато намерят нужните части - една от Германия, друга от Япония и в крайна сметка ми го оправиха и си работи и до днес.

SONY
====

Купих си една мъъничка сапунерка (T9), която след 10-тина дни ползване прецака фокусирането на лещите. Отидох в сервиза на Sony и ми казаха, цитирам: "Не можем да ви приемем гаранцията, защото е на юридическо лице". Учудвам се аз и си викам - "Бре, че като е на юридическо лице, какво?". Оказва се, че ако имате фирма, примерно, гаранцията ви не важи, защото... надвишавате капацитета на апарата си?!? Като пример ми посочиха, че ако имам хотел и си купя нормална прахосмукачка от 60 лв., не мога да очаквам гаранция, ако тръгна да почиствам цял хотел с нея... (въпреки че се чудя - що пък да не мога?!). Смешното е, че хората са получили заповед от генералния директор на Sony за България, а още по-смешното е, че за това решение се позовават на Закона за защита на потребителя! След дълги разговори и препирни, най-накрая се съгласиха да ми вземат апарата, но след като го отвориха, пак не ми признаха гаранцията - имало песъчинка вътре! Как е попаднала не знам - бил съм веднъж край морето и както се досещате, не съм си заравял апарата в пясъка... Нов комплект оптика и чаркълъци струвал 250 лв., ама едни момчета ми го поправиха за 40 лв. Въпреки това, не се надявайте много-много на гаранция от Sony, поне в България.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Amigo   
Дата:   18-10-06 01:35

SONY[smilie10] [smilie10] [smilie11] [smilie23] [smilie23]



Публикацията е редактирана (18-10-06 01:36)

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: apollo   
Дата:   18-10-06 01:37

Абе гаранция или не... ако искат да те прецакат ще го бъде[smilie9]

Да е жив и здрав Зентекс и такива като него[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: ALBIREO   
Дата:   18-10-06 01:58

[smilie10] [smilie10] [smilie10]

Канон рулс [smilie24] [smilie6]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: batzeto   
Дата:   18-10-06 08:12

В тая връзка искам да попитам апарата с международна гаранция ли е ползван (Канон-а) или си е закупен от БГ и е занесен в БГ сервиз?
Не за друго, ами сега планувам да си взимам един S3 IS от САЩ,знаете защо и мисля да мъ взема и международна гаранция за 3 години и пак по-евтино ми излиза от това да си го взема от БГ и се чудя,ако имам някакъв проблем дали ще ми признаят гаранцията? Някой имал ли е проблем с международна гаранция???

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   18-10-06 08:18

Отношениятя "бизнес то бизнес" не се покриват от Закона за защита на потребитела.
Може да се "изкрънка" гаранция, но трудно.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: colorit   
Дата:   18-10-06 09:47

не мисля, че Пансервиз ще уважат международната ви гаранция

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Synthy_xxx   
Дата:   18-10-06 10:00

ако изобщо уважат дори собствената си гаранция (конкретно Пансервиз...)

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: vga   
Дата:   18-10-06 10:03

а би било адски тъпо да не я уважат. ние да не сме от друга планета. международна означава в цял свят където има оторизирани сервизи. значи щом е оторизиран сервиза и приеме апарат с международна гаранция, след това поправката се плаща от фирмата, която сервиза представлява. какво толкова има. ама де да знам де-то какво и е нормалното на тая държава та чак такива детайли да очаквам да са нормални...

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Amigo   
Дата:   18-10-06 10:03

ЗАКОН за защита на потребителите

[cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   18-10-06 10:44

Новият закон е по-хард в това отношение. трябва да се провери по време на коя редакция на закона е станала сделката със Сонито.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: batzeto   
Дата:   19-10-06 04:57

Не виждам причина в БГ да не уважат гаранцията, тя точно поради този факт е международна... Много ми се иска някой от представителството или сервиза на Канон да искаже мнение по въпроса! Аз съм бивш служител на Германос ТБ и знам, че със сигурност някой модели на Нокия си вървят с международна гаранция и няма измъкване:) Имахме случай с телефон закупен от нас да е сервизиран в Турция без проблем! Би трябвало аналогично да е за апаратите, както и това ако е закупен отвън да се отсервизва в БГ щом съм дал допълнителни пари за това! Все пак без да чуя мнението на работещите в сферата няма как да съм сигурен!

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   19-10-06 08:04

Канон Бг са една шепа хора и до сега никой от тях не съм забелязал да пише тук.

Поддръжката на международна гаранция е въпрос на договори, сервизни процедури, движение на пари и резервни части, доверие към местния сервиз и държавата като цяло.

Ако си дал някакви допълнителни пари провери дали не става въпрос за международната МАК гаранция. Тя не е от Канон и е вид застраховка от независим застраховател Прочети какви са условията по тази гаранция. Може да се окаже, че тя покрива сервизиране в България. Ако е така при настъпване на гаранционна повреда стойността на ремонта ще бъде заплатена на местния сервиз или на теб при представяне на фактурата.

Пак повтарям - това е извън Канон, Сони, Нокиа и въобще фирмата производител.

Нормалната бизнес практика е продавача да дава допълнителна гаранция срещу 10% от цената на стоката за година, но не повече от общо 3 години.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: FLyFLu   
Дата:   19-10-06 08:24

И аз имах доста проблеми с сервиза на сони.посочиха ми някакъв глупав проблем и казаха 120 лева (не можем да приемем гаранцията !!)
След като майка ми отиде го взеха ,и се оказа че проблемът нее такъв какъвто ми бяха посочили по рано ..
[smilie23] [smilie23] [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: danny_falin   
Дата:   19-10-06 08:31

странно е отношението на сони, аз се надявам
повече на надежността на продуктите им
единствения ми сблъсък със сони е един телевизор, който е на 12 години като пътвите 6-7 почти не е гасен, и до ден днешен работи перфектно и има по хубава картина от повечето нови телевизори на другите марки, единствения недостатък му е че не е 100хз

в това отношение какво ви е впечатлението от гаранционното и сервизно обслужване на гиганта никон за българия ? ще са ми интересни преки впечатления ?

поздрави и си пазете апаратурата [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   19-10-06 09:34

От търсачката: "Никон Сервиз"

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: BORIME4KA   
Дата:   19-10-06 17:28

Не знам дали всички разбраха (заради случката в Битоля), но става въпрос за апарати, купени от България и чиято гаранция е търсена пак на територията на България. Не мога да дам компетентно мнение за международната гаранция, освен, че и двата ми апарата имат такава, но гаранция бе търсена в България, даже по-конкретно в Русе.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: dch37   
Дата:   19-10-06 19:12

еи Бориме4ка.. кофти работа... дано да го оправят скоро.....

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: fundamental   
Дата:   19-10-06 19:40

sbori gi we me4ka [smilie5]
na men mi podariha sony, skapa se na pyrwiq den i go oprawiha, qwno markata nqma zna4enie. [smilie8] i wse pak w twoq slu4ai, sony sucks [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Jackas   
Дата:   19-10-06 23:28

Моето SONY W5 се повреди 10 месеца след закопуването му, изпратих го в сервиз на SONY- този дето е в Красно село. След няколко дни се обаждам за да проверя каква е повредата и докъде са стигнали с ремонта, а от там ми заявяват че немогат да ми признаят гаранцията зощото апарата бил отварян, платката която всъщност е целия апарат, била пропукана и подлепена със скоч лента [smilie10] [smilie22] пълни глупости им отговорих. Апарата го купих от Технополис и го разпечатаха пред мен, пазех го като учите си, няма и драскотина дори.
-Хайде сега върви се оправяй и доказвай че не си го отварял, а откъде да знам аз дали някой с образование на машиннен монтьор нея е повредил докато го разглобява, или просто немогат да открият повредата и ми серверат че платката е пропукана трябва да се подмени цялата..... незнам каква е истината, на следващото ми обаждане ми казаха че водели преговори със SONY за евентуалната подмяна на платката[smilie8] , инъче струвала 200 евро[smilie5] [smilie19][smilie19][smilie19] просто няма да стане!!! Както и да е, почти съм го отписал[smilie21] ,сега съм хвърлил око на CANON POWERSHOT A710IS ако някой го притежава,то нека даде безпристрастно мнение, плусове и минуси, ще съм му благодарен!
Поздрави


Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Cristinel   
Дата:   19-10-06 23:49

Абе аз сони като марка и институция никога не съм харесвал - ма никога! Чалга-Марка![ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Jackas   
Дата:   20-10-06 00:06

(Чалга-Марка) - просто нищо не каза

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Стоев   
Дата:   20-10-06 00:09

Jackas написа:

.. изпратих го в сервиз на SONY- този дето е в Красно село....върви се оправяй и доказвай че не си го отварял, а откъде да знам аз дали някой с образование на машиннен монтьор нея е повредил докато го разглобява....
Ти да не си го носил/а в една сграда на 8 етажа, до трамвайното депо? Там беше Балканкар навремето, а какви машинни монтьори имаше - истински магьосници....[smilie21] [smilie21] [smilie21] [smilie21]


Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Cristinel   
Дата:   20-10-06 00:09

Drememi na patkata! Prosto q nenavijdam![ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   20-10-06 00:12

кУпувач, кУпувам, покУпка.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Jackas   
Дата:   20-10-06 00:32

asahi - приемам забележката но не ми помагаш много[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   20-10-06 00:34

Като си пишеш ЦиВи или друг официален документ ще ти е от полза.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: cpam   
Дата:   20-10-06 00:39

BORIME4KA:
mnogo nepriatna rabota s tezi garancii [smilie2] .
savet ot men , za latopi , fotoaparati,,,, i tn az si kopuvam dopalnitelna zastrahovka , poneje pomnia kak e v bg : KLIENTA DA SE SPASIAVA.. za sajalenie

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Jackas   
Дата:   20-10-06 00:43

asahi
ОК! Хайде сега по темата!

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: asahi   
Дата:   20-10-06 00:59

По темата: При представяне в сервиза се прави протокол. В него се описва име на изделието, марка, модел, сериен номер и оплакванията на притежателя. Ако забележат нещо особено - следи от удар, отваряне и подобни се отбелязват. Ако не - значи е приет за ремонт, срокът на гаранцията спира да тече и сервизът носи отговорност за изделието.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: Jackas   
Дата:   20-10-06 01:19

Да ама не, в България никой не носи отговорност за нищо! Майната му на SONY-то, вече съм се примирил, инъче бях доволен от него! Сега гледам към CANON POWERSHOT A710IS и SONY DSC-H2, ако имаш някакво наблюдение върху тези апарати сподели!

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: next_time   
Дата:   20-10-06 01:38

Ееее това е любимата ми тема.Първото нещо което написах във фото-форум беше точно за сервиза на Сони.Много харесвам продуктите на сони но сервиза им е пълна смрадт.Оставих си камерата и след един месец ми я върнаха по-зле отколкото я оставих и обяснението беше

"Ами те така си работят тези камери"

а понеже се попроточи разговора и техника видя че нося и 828 оправданието стана

"Ами то това не ви е професионална техника затова се е счупила"

Не ми стана ясно дали ми прави комплимент че съм про. или какво ли.А и две изречения - едното с поука "тека си работи" а другото "счупена".

Но това е.Писах и до Сони България и там любезно се направиха на заинтересовани но .....

Маи все пак е по-добре да се пише до Сони България и те да видят да си оправят бакиите.Или да се търси съдеиствието на Бони - тои е приятел с тези от сервиза.

Отговори на това съобщение
 Re: Гаранции
Автор: landstar   
Дата:   22-10-06 18:13

ПРИЯТЕЛИ, предлагам да спрем спортните страсти и да плюем в очите на нафуканите фирми, дето не зачитат България!
Тия дни ми се скапа Олимпуса и дори в НФС не успяха да му разберат болката - просто му се пътувало за Чехия.
Реших да направя анализ, аджеба, на кого друг да се доверя? И стигнах до извода, че ХЕПТЕН НЕ МИ ПУКА ЗА КАЧЕСТВАТА на тая и оная марка, която като Никон например, има представителства във всякакви държавни образувания - като Литва например, но не и в България! Олимпус България - алъш-вериш фирмичка. Другите - хептен не са ни зачели с представителство, камо ли със сервиз! Амбулантна търговиика само. И реших - един е лозунга - съюз с Канон! Може да е най-калпавата марка на света, но за нас - българите е налице, тука - можеш да я пипнеш и видиш, ремонт да ти направят.

Отговори на това съобщение