Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Радвам се, че механиката отива отново в историята :)
Това, за което си бъбрехме с Чани и Mr_G е на път да се сбъдне. DSLR-ите отиват в тъмните мазета и скоро ще бъдат спомен само за блондинки и комплексари.
Засега не смятам да изхвърлям стария DSLR, голям зор видях да го настроя на режим "американска бабичка" и убедя жена ми, че това тежко, неодобно, механично чудовище може да снима. Подарявам и го :) С удоволствие следя как махалото се връща в полза на "сапунерките" но вече със сменяем обектив. Насладете се на тези бижута, мишки със съла на стада от слонове. Бъдещето е пред тях. Липсва им електронен визъор и 10-тина месеца за да се върнат пазара. Продавайте докато е време :)
ShotlandetsaWildlife - Наистина ли смяташ, че дълго ще продължи производството на механика с куп огледала, запрашаване, неоправдано големи размери и тегло и т.н., като всичко може да се реши с бързи процесор и електронен затвор и перфектен цветен визьор?
За сериозно снимане си трябва сериозен апарат. ЕР1 не е такъв и то на неоправдано висока цена. Но иначе това е бъдещето .... нека минат няколко години и електронният визьор стане по-добър от оптичният.
Може да не съм прав, но от ергономична гледна точка изглежда като недоразумение в комбинацията с телеобектив. Поне грип да имаше като при турбосапунерите. Сигурно всичко по-голямо от палачинка го прави да забива нос в земята...
Според мен тоя тип апарати няма да са много повече разпространини, отколкото са олимпус дслр-те и сега.
Просто хората които искат дслр го искат заради удобсвата и възможностите - големия сензор, удобния захват, пък даже и теглото. Останлата част пък искат да правят снимки за спомен - вади сапунерката от джоба, снима и пак забравя за нея.
Големината не винаги е минус, за изчезване на огледалото, ще може да се говори чак след като видим апарат от ранга на D3 и 5DM2 без огледало, като казавам може да се говори имам предвид тогава да се предсказва кое ще натделее. Ако някой ще си хвърля апарата да ми се обади
по твоята логика дслр-и като 350д и 400д трябваше да са се продали в има-няма 10-15 броя по света. Малки и неудобни.
матрицата на оли е достатъчно голяма. Както искате го разбирайте
И освен това не става въпрос конкретно за оли ами за този тип апарати.
Ще поживеем живот и здраве и ще видим, но изказвания, че за сериозна фотография трябвала сериозна техника, визиращи 5д марк 2 със 70-200 2.8 л, примерно, са меко казано несериозни и съмнителни. Голяма част от легендарната фотография е направена именно с не СЛР апарати. Всеки апарат е с различно предназначение. Има неща, които ако отидеш да ги снимаш с д3х просто ще гледаш тъпо, докато пича наглася зинара. Има места, където ако се опиташ да вкараш 7д ще те изхвърлят като мокро куче. Има места, до които за да се покатериш ще си броиш колко батерии си взел да не ти тежат много евентуално.
А притесненията за тежкия апарат и стабилната ръка изчезват в момента в който се появи стабилизацията и се махне огромното хлопащо огледало.
Някой път забравяте какво точно означава абревиатурата SLR.
Става въпрос за голямата крачка в телата, а именно отпадането на огледалото.
Ми знаеш ли кое е интересното, в продължение на десетилетия именно телеметриците и слр-ите са се използвали успоредно от всякакви хора.
Само че телеметриците имат едни основни недостатъци, които всички знаем.
А при тези системи общо взето всички недостатъци на телетриците са премахнати и остават само предимства.
Е и да му е отминало времето но слр-а какво от това?
Или какво от това пък и да не му е минало?
Това е някаква бъбъл-гъм тема - ще се изпишат стотици постове без каквато и да е файда за който и да е...
Става въпрос за голямата крачка в телата, а именно отпадането на огледалото.
Всичко е въпрос на гледна точка. Огледалата са отпаднали от преди 10-тина год. Цифровите сапунерките си виждат от време оно през оптиката. Даже напоследък гледам че ги правят изобщо без оптичен визьор.
Само че телеметриците имат едни основни недостатъци, които всички знаем.
А при тези системи общо взето всички недостатъци на телетриците са премахнати и остават само предимства.
А тук тъй като става дума не просто за телеметрици, а за цифрови апарати бих си позволил да погледна от другата страна - при тези системи изчезват много предимства, които ги има сапунерката.
Отделен е въпроса, че такъв вид електронен визъор никога не може да постигне реално време по простата причина, че дори когато се чете матрицата, данните са натрупани в (макар и много кратък) момент преди това. От там нататък се натрупват времената за дигитализиране, обработка и реакция на дисплейчето.
раничко е да се хвърля каквото и да е било, но и 5 г са дълаг срок,
лично аз смятам , че от 18 м до 3 г ще доминират пазара...
ако и когато К/Н се включат де....
колкото за мита за бавният електронен визъор, днес има примери вече , че е не толкоз бавен, а следващият няма да се забелязва от физологична гледна точка...
имаше спор за това тук...
колко е нужната скорост за опресняване, и тя достигната и днес,
е, ще има и носене на на вода от 9 дерета от хардкор ДСЛР собственици, но ще се случи точно каквото стана и с филма...и то за 2-3 години...
Когато преди 4 години излязоха електронните визьори - Про 1, 8800 видях колко са удобни. НО технологията им - малко бавна реакция, ниска резолюция, пречат на нормалната работа
Пречат, казваш, обаче електронния визьор има едно предимство, което забравяш - яркостта му може да се контролира.
По същия начин по който на олито като му включех лайф-вю бууста и можех да фокусирам на ръка на места, където на око виждах едно черно нещо на фона на едно още по-черно
А за времето за реакция вече го казаха.
Ясно е че това няма да птичарски и спорт фотоапарати, но не говорим за заместване на дслр-а, а за попълване на едно звено, което липсваше и отваряне на нови врати при разработката на тези системи.
И не говорете за предимствата на сапунерките, на пазара има точно два избора пред човек, който иска да си купи нещо с вграден обектив, което да замества дслр в някои ситуации - едното е на сигма, другото на сони и при двете компромисите са далеч по-големи, отколкото при микро 4/3. Размерите са идентични. Цената - не, но цените освен нодолу няма накъде да вървят, все пак това са първо поколение системи.
И като за първо се представят доста достойно, май май.
Но чак до доминация да го докарат - нека изчакаме, а?
Очевидна истина е това, че наследниците на това Оли Пен на снимката в първия пост са бъдещето. Това безспорно е така. Наистина в момента, в който имаме EVF с по-добри параметри от оптичния визьор, нуждата от огледало във фотографията ще отмре, наверно...
Но фотокамерите, които ще заменят 1Д/Д3 един ден едва ли ще са много близки до същия този Оли Пен от първия пост
Всъщност дори бих могъл да кажа, че професионалните фотокамери да речем след 5 или 10 години ще са толкова далеч от концепцията SLR, колкото ще са далеч и от сегашните камери без огледало
на мен ми е интересно какво ще стане с апс формата.
Може би ще останат само тела като 7д и 300д, които да задоволятав спортни и уайлдлайф фотографи, които си искат този 1.6 кроп.
Защото при други условия не виждам при един евентуален бъдещ избор на достъпна 4/3 матрица и ФФ матрица кой би избрал 1.6.
И без това в момента огромна част от хората снимат на апс сензор само защото не могат да си позволят ФФ.
Голямата матрица иска голяма оптика.
Голяма оптика + малко тяло = ергономически неубодно.
Второ - класическият визьор с огледало ти позволява да кадрираш и фокусираш ръчно при изключен фотоапарат. Електронният визьор, чиято картина ще се захранва чрез информация от матрицата, ще харчи доста ток заради матрицата и при работата си освен това тя ще се нагрява -> повишаване на шума.
Значи какво казахте, огледалото ще изчезне?
Просто се създава още една пазарна ниша, което е само добро.
Като спомена Япония, ето ти линк за Япония - първите 100 по продажби в японския Амазон. Информацията се обновява на всеки кръгъл час: http://flono.com/iv
Като спомена Япония, ето ти линк за Япония - първите 100 по продажби в японския Амазон. Информацията се обновява на всеки кръгъл час:
http://flono.com/iv
Егати! Тотална Никон/Канон доминация и тук-там по някой Пентакс за цвят. И в първите 100 нито едно Сони?! За Н-К съм съгласен, но да няма Сони - малко съмнително това.
Иначе странно е класация със 100-те най-продавани да няма никакво сони все пак имат 2-3 нови модела......има и фуджи С5 Про не вярвам А850/А550/А500/А380/А330/А230 всичките да да имат по-ниски продажби от фуджи-то, което от около година и половина не се продава (странно как сони го добутват до 15-20% пазарен дял..)
@1vo,
Това, което посочваш е месечна класация (за септември, 09). Амазон отчита и т.нар. предпродажби (pre-order). Данните за К-х на Пентакс примерно се основават изцяло на предварителни заявки.
> ... странно как сони го добутват до 15-20% пазарен дял.
Мда... може и "странно" да се нарече таквоз "добутване", но то е "факт" (кавичките не са случайни ) само в очите на няколкото (броящи се на пръстите на едната ръка тук ) фенове на Сори:
Яко "добутване" ще да е явно... а данни за разпределението през 2009-та, по разбираеми причини - още няма (макар че някои хора явно гледат добре на боб и предсказанията за бъдещето им се отдават без проблем ).
Иначе - погледнах и амазонската моментна класация, където да кажем Nikon D90 (само тялото) е, чак на 24-то място, и е отнесен "като бръмбар, сламка" например от... Nikon D90 (кит с 18-105VR), на 15-то място. А Сори Алфа ХХХ изобщо не открих в цялата 100-ца.
Като чета горните редове и неволно си спомням за ония времена, когато разни учЕни предвиждаха нови химически процеси (нещо за полимери се споменаваше, май), които ще заместят фотохимическия процес със сребърен бромид... Да, ама не! Просто им претеглиха една къса-дълга и чорбите пресъхнаха. И слава богу!
Та натам ще вървят нещата и то много по-бързо, отколкото си представяме сега. Механиката ще отпадне, прошка нема...
Докато Никон и Канон не навлязат на тоз (безогледален) пазар, м4/3 ще си остане само "екзотика", колкото да присъства в статистиката. Но според мен - ще навлязат... въпрос на време е. И тогаз вече ще може да си говорим по-сериозно (а не само "петъчно") за "залезът на огледалото".
Който иска да си гледа през електронния визьор, мен лично ме дразни и то много.
Освен това не знам кому би била удобна за държане и опериране сапунерка, макар и със сменяем обектив. Все едно да сложиш оптика за снайпер върху детско пластмасово пистолетче.
plam, от първия ти пост, в същност става ясно, че имаш проблем с жена ти!
Естествено всеки си има някъкво мнение по даден въпрос гледайки от своята камбанария...
Аз пък снощи, вадейки си камерките от витринката, подготвяйки се за съботния базар в София, с радост си поиграх с Кониките, Практиките и Олимпусите ДСЛР. Е такъв кеф, като да държиш и работиш с Олимпус ОМ-1 няма! Красив ОГРОМЕН визьор, изработен от качествен материал (не като новия Пен-1)...
Нещо, за което много съжалявам собствениците на цифрови камери е липсата на Оня звук при вдигане на огледалото издаван от старите камери. Някои модели имат много приятен, секси звук, УНИКАЛЕН!
Ох само като се сетя за онова затихващо изщракване на Werra камерите... страшно удоволствие...
Много съм щастлив, че с разпространяването на цифрови сапунерки със сменяем обектив, хората ще могат да направят сравнение с моделите от 1970-80г и ще видят, че си дават парите за откровени боклуци!
d256h, има хора дето просто търсят определеена фунцкционалност в приемлив обем. Па ти си маструбирай на някакъв фотоапарат и разправяй за проблемите на другите.
Имам въпрос към автора plam дали е държал в ръка и снемал с това нещо на снимката (PEN-1 + 70-300).
Интересува ме съвсем конкретно и прагматично, защото не съм далеч от идеята да се поосвободя от товара на двата ми Е-520, които вървят съответно с 12-60 и 70-300. Намерението ми (засега не твърдо) е да закача едно от двете оръдия на PEN-1, а единият Е-520 да се освободи за общи цели - инцидентно снимане без претенции с китовия обектив, снимане навън вечер, на затворено със светкавица и пр. Вероятно се сещате, че двата Е-520 са неизползваеми със светкавица, (От друга страна, PEN-1 няма светкавица.)
Интересно би било да се прецени (някой от знаещите тук да каже) какво е ограничението при липсата на визьор на PEN-1 с един солиден обектив като двата споменати. Дали използването на екрана вместо визьор няма да води до по-големи вибрации от ръката? Имам чувството че прилепването на главата към апарата при работа с визьор прави апарата по-устойчив. Но не знам дали наистина е така.
Освен това другото ми намерение е при посещения в църкви и други места на затворено (дай, Боже, да може и в бъдеще - живот и здраве, пари и пр.) да използвам PEN-1 заедно с новия Panasonic G 20mm F1.7 (ще пестя от закуски за двете скъпи бижута ). Комбинацията е убиец - това го казват категорично и в dpreview!
Благодаря предварително на plam и/или на другите колеги тук, които имат опит със 70-300/12-60 върху PEN-1 (или сродна комбинация)!
Серж,
да ти кажа, че тоя Пен никак не е функционален, щото има фотоапарати среден формат, които са толкова големи и тежки. Пък са 6х9 см "матрица".
Тоя Пен се пада 0.13х0.18 см, ако не се лъжа.
Цената не я коментирам. Да кажем, че са на една цена.
Jankoff , както неведнъж споменавах , като картинка Пен-а превъзхожда ВСИЧКИ олимпуси правени досега. Разликата е единствено в ергономията , но с това се свиква. По света Пен-а има изключителен успех , но както и в други области - така и във фотографията , ние не сме част от света!
За цената си по света , Пен предлага всичко от което се нуждае един лючител , че и повече! Тук обаче "профи" кастата го е заклеймила като нещо дето няма да ти свърши работа , щото видиш ли няма грип , визьор , вградена светкавица и т.нт.
Ми не сме свят мамка му! Хората по света снимат за кеф , а тук за да ....де да знам и аз за какво , ако изобщо снимат.....
Линка с видеото дето е не е особено впечатляващо.
720р е, обаче има видима разлика с 1080р гледайки го на 13 инча лаптоп. Хубавото на Пен-чето е че е малко и хората не се стряскат чак толкова
От DSLR забихме у лентата. Ко да кажа, снимал съм доволно дълго на лента, ми... мазохизма не ми е присъщ. Ще се "мъча" с цифрака с гадната матричка
Викаш лентака по-функционален а
Благодаря много, cicomanco! И boni веднъж се произнесе за PEN-1 точно по същия начин - че превъзхожда досегашните Олита.
Вярно е, не сме "свят" - но най-вече не сме държава. И все пак заяждачите тук не са чак толкова много и толкова агресивни, както другаде. Но това са други теми, не фотографски.
Искам да се върна на въпроса за това, дали при комбинация "PEN-1 + тежък голям обектив" ще стават по-големи вибрации поради протегнатите ръце за гледане в екранчето и липсата на опора на апарата. Имам предвид, че при гледане през визьора главата стабилизира апарата (може би), а и ръцете са в по-здрава и удобна позиция, като при това натискат апарата към главата и така сами се стабилизират.
Не знам дали всичко това е вярно, само е мое предположение.
Ако някой знае нещо, което да е казано някъде официално, или пък има предположение, моля да каже. Благодаря предварително.
Големият обектив предполага известна доза дългофокусност , като там използзването на визьора е доста по-удачно заради по-малката степен в която паралакса се отразява на кадрирането. Не мисля че с голям обектив е проблем - поне това което аз съм пробвал - 35-100 и 50-200! Мвждувпрочем при мен нямаше "изпънати ръце"!
Участието става на база защитаване на твърдението->
Сапунерките ще направят по-добро ориентиране и взимане на решение за Баланс на Бялото. Както и сапунерките ще направят по-добри кадри в областта на сянката, от Олито.
За да се участва всеки влиза с 100 лв !
---------
Взимаме едно Пен-1 с какъвто искате обектив.
Взимаме една евтина сапунерка Никон или Сони.
В слънчев, ясен ден, в 14ч излизаме да снимаме (на гадния, мразен фотографски контраст).
Снимаме контражурно или полу-контражутно табели с надписи, стълбове или кадри, в които половината да са силно осветени от слънцето, а другата половина да е в сянка.
После сядаме пред един голям монитор и гледаме..
Всичко останало са само приказки!
Аз твърдя, че Оли имат огромен проблем с динамиката и дълбочината на цветното пространсво, което може да регистрира сензора!
Ми в Русе на пленера, понеже възлагах много надежди на Пен-чето, точно това тествахме интензивно. Направо ми идеше да се разплача. Нарочно снимахме едни и същи кадри от една и съща позиция, от един и същ ъгъл...
Затова въобще не се притеснявам относно изхода на предлаганите тестове от мен, просто ще ги повторя и ще спечеля дори парички!
Специално гледахме да снимаме на еднакви фокусни разстояния... не ще!
После от едната камера прехвърляме според нейните показания за мерене, на другата и пак не ще... какво ли не правихме поне да догодим резултатите да са приблизително еднакви... ама Пен-чето все се дънеше.
Да не говорим, когато направихме сравнение с Д300, какво стана... ужас направо!
От друга страна, не исках да пресичам ентусиазма на мераклиите да си купят това апаратче. То си има много достойнства, като изключим горния недостатък! На облачно време, на свечеряване и през нощта, мога да кажа, че се държи отлично и цветовете са му истински (което не може да се каже за много други цифрови камери).
Всеки път се изумявам, когато започнете да правите уравнението сапунер == телеметрик.
Освен по външните размери, какво друго е общото?
Бъдещето е на фотоапаратите без подвижно огледало. Подвижното огледало е отживелица. Полупрозрачното огледало не е нищо ново и е време да се завърне в по-сериозните тела.
Олимпус ПЕН не е нищо друго, освен "сапунерка" със сменяеми обективи. Което само по себе си не значи, че е лошо.
Появата на SLR камерите с малък формат е истинска революция -- възможност да се възползваш от функционалността на голямоформатната камера (да виждаш какво точно снимаш) и компактността на малкия формат.
За мен лично, Олимпус ПЕН е гъзария. Което не значи, че няма да е успешен продукт или че дори не бих си го купил (ако ми остане време за гъзария :)))
Вярно, ръцете не са точно изпънати, но все пак стоят свободно - без опората, която имат при допиране на апарата към главата (при ползване на визьора с DSLR). От друга страна, при ползване на визьора с DSLR, дали пък главата, от една страна стабилизирайки ръцете, не придава още (от своите) вибрации?
Това е доста сложен въпрос, чудя се - не е ли бил изследван някъде официално?
Рецензия? Статия?
Намирам, че това е важно.
Стои като проблем при PEN и цялата тази нова генерация апарати.
Защо смяташ , че за да се постигнат еднакви резултати , камерите обезателно трябва да са с еднакви настройки?
Янкофф....явно нещо не ме разбра.При ползването на визьора , пак ще ги имаш опорните точки , а самия визьор няма да е проблем да се ползва с дълите обективи , щот там паралакса ще е нищожен!
chill, всъщност както вече беше казано по-рано в темата, големия сензор иска голяма оптика, а всичко това води до по-големи размери и излизане от рамките на 'сапунерката'.
Понятието 'сапунерка' не се е пръкнало с цифровите фотоапарати и обозначава фотоапарат, който е компактен, нищо не стърчи от него и може да се носи в джоба --- а е 'сапунерка', защото има формата на кутийка за сапун (наречена сапунерка, представяш ли си?).
Едновремешните сапунерки си бяха масово изработени от пластмаса, както се полага на една кутия за сапун
Серж, ако се държиш прилично ще си говоря с теб иначе нееееее.....
Сапунерката я има в магазините и сега..
Купих я за сина, когато бяхме в Испания, момчето да снима, да се кефи, дори да я загуби, няма да ни е яд. Изненадата дойде когато снимахме във Валенсия. Аз снимам с Е-500 и си търся ново Оли, затова съм изял всички модели на тази фирма и знам какво говоря..
Та тази сапунерка за 170лв нито веднъж не обърка баланса на бялото за разлика от Е-500. Ще кажете, че това е защото модела е стар.. така си мислех и аз , ама не е заради това. Колкото и неверочтно да звучи, проблема го има и при Е-3, което ме навежда на мисълта, че има нещо сбъркано в алгоритъма за баланса на бяло...
Никончето, чисто софтуерно, взима абсолютно правилни решения. Като недостатък за него мога да кажа, че обектива му не е много добър и по-лошото, коефициента на компресия за jpeg файла е много голям, което при снимки над А4 си личи.
Аз говоря сериозно, ако смяташ, че по отношение на контрастна снимка в средата на деня твоя Оли Пен е по-добър от Никончето Л16, залагай 100лв и отиваме да снимаме...
Е-30 не съм тествал по темата..
Е-620 го тествахме пак в Русе и мога да кажа, че това е най-читавата камера на Оли (от тези които изпробвахме). Проблема с контрастните снимки и липса на какъвто и да е детайл в тъмната част на кадъра и тук е актуален.
Понеже сензорите на Е-500, Е-3, Е-620, Пен са различни мога, да предполагам, че тази гнус идва от лоша фундаментална настройка или де да знам...
Пропуснах да кажа, че олито има много остър обектив (Пен). Но това се предполага при цената която има...
Ми на мен пък веднъж не ми се е случило белия ми баланс да не е наред! Пък снимам доста неща на доста места! Смея да твърдя дори , че пластмасата която се наблюдава при другите - при мен я няма! Може да е по-шумна картинката , но е по-истинска! Точно откъм мерене и бяло - нямам проблем! 620 и Е-30 са си до голяма степен еднакви. Вярно е че при Оли няма много място за грешки при снимане в контрастни условия , но пък ти го изкара неизползваем....
"Малко се получава като изискванията на една позната... иска фотоапарат, който да снима всичко... да струва малко, да е малък и лек, но да е с качеството на голям."
Има Дофторе има, казва се Контакс Г1/Г2, но с този недостатък, че снима на филм. Това е най-малкият най-голям хапарат, дори вече не е скъп.
Баланса на бялото е част от проблема, в РОУ той се оправя лесно, но по отношение на снимането при силен контраст в кадъра нещата са традиционно последователни при Оли..
Не Чичо, не ме разбирай погрешно, всяка камера си има предимста и недостатъци. Олито ми е любимо и ще си остане такова. Продължавам да чакам да излезне модел с липса на този проблем...
Ти поне имаш възможност да тестваш. Като пекне едно слънце извади камери и пробвай. Веднага ще установиш разликите, иначе не бие на очи, но при две снимки поставени една до друга веднага се вижда...
Ако трябва да кажа нещо хубаво за Пен и за 620, за да не съм черен в очите на колегите.... има интересни екстри...
Примерно, дисплея може да се наблюдава през деня без да е включено задното му осветление, това пести много батерия и за мен е важно...
Аз пък ще си кажа...
Три години снимах с никон д80. Имам некво впечатление. И дума не може да се сравнява джипега от никона с тоя на олимпус, които е далеч напред. В рав нещата са по на кантар. Като цветопредаване за мен олимпуса е също по-добре, верно е субективно това. Като баланс на бялото също оли са на +, това не е толкова субективно. Ти ми вадиш неква цикалка.
Порови по темите бях качвал снимки по обяд на силно слънце с дълбоки сенки. По късно специално за теб може пак да ги кача. Таман имам никонски, същите
serjy,
Тестове по темите не се правят, става това на улицата в реални условия. Като не вярваш, идваш и правим един стриийт по улиците и после гледаме. Обаче въпроса е, ако се окажа прав, как ще се чувстваш, че си дал толкова пари и не'ква сапунерка те е победила. Пак повтарям, става дума само за правилно експониране на тъмните участъци в контрастен кадър, не за острота на изображението...
И не мога да разбера какво толкова Серж се дразниш... радвай се ... имаш прекрасно Оли!
Миналата година, случайно минаваме през Дойранско езеро. Докато се разхождаме, над нас минава едно ято пеликани. Вдигам аз, снимам с 40-150. Удома, като разглеждах снимките на един от кадрите ясно се чете номера върху жълтия пръстен на крака на един пеликан...
Явно паркинсона тогава ме е пропуснал... мдааа... за този обектив мога да кажа само хубави неща!
Ммммм, а в Русе се влюбих в 35-100мм
Ако с това нещо се сдобие Серж тогава моите поздравления...
cicomanco пише: "Янкофф....явно нещо не ме разбра. При ползването на визьора, пак ще ги имаш опорните точки, а самия визьор няма да е проблем да се ползва с дълите обективи, щот там паралакса ще е нищожен!"
Сега разбирам. Ама това означава PEN-1 плюс визьор, който е както адски скъп, така и неудобен и, хм ..., да не обиждаме любимото Оли, ама .... малко неестетичен. Прибавяме пари и за адаптер ....
Май ще е по-добре да изчакам Е-720 или Е-40 с нов сензор, не е ли така? И да си мъкна тежестите....
serjy, OK.... предвиждаме с приятели, Май 2010 да направим един тур с мотори от с.Връв, през Видин, Лом, Свищов.... до Силистра ,за 4-5 дни. Ще носим с'екви камерки и тогава ще направим теста, ако по-рано не ме изстрелят командировка към Лом!
Я да дойде някой с джип а аз ви обещавам да намеря хубаво местенце в региона на Белоградчик дето не сте били
Може и пеша ама май няма да има много кандидати освен мен
А това мерене на техника си е ташак работа... нали си сравнявам ДСЛР-а и Сигма ДП1 като деня и нощта са... ДСЛР-а я трепе в 85% от случайте но когато стане дума за останалите 15 то мъника е непобедим... въпросът е къде са тези 15 а те са при слънчево време и статични сцени с по-широк динамичен диапазон
Няма лоша техника има лошо съотношение цена-възможности
Аз, бих отишъл основно да поснимам и да си направя приятна разходка. На всякакви тестове съм готов, та да има матрял за търсачи, шото аз имам това което съм искал