Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Защото са щракачи и нямат визуална култура. А клиентите са тъпи чалгаджии. Да оправдаваш некадърността си с техниката е още едно потвърждение за некадърността.
Щях да звуча заядливо ако покажа примери от сватбената секция на форума, ама от мен да мине!
Светът се променя и фотографията с него. Ако едно време 50 мм е била най-популярната фокусна дължина, то днес е 24-28мм благодарение на смартфоните. Широката публика е свикнала с „визията“ им и я изисква.
Според много зависи. Наистина качествена широка коригирана оптика си е пара. Но колкото и да е коригирана, искривяванията си остават. Има си разни техники, но там вече трябва освен техника, но и по-задълбочение умения. Но пък вече наистина има доста по-голям избор от обективи, а и вече има налични евтини ($200) тилт-шифт адаптери за стари обективи към безогледалки. Варианти има, но ако клиента ти иска да мине по най-еФтината тарифа - не знам защо се учудвате от кривите обективи
Целта ми беше да говорим за естетика - колко е нормално и поносимо да се видите на снимка изкривени и неестествени и да сте и дали пари и за това. При положение и че има достатъчно място да се снима и с по-малко кривящи обективи.
При положение, че се дават 300-400 кадъра, нищо не пречи да има десетина снимки от този тип. На този етап все още телефоноснимащите не могат да се похвалят с нещо подобно. За чалгарите това си е екзотика.
Това е, кратко видео публикувано наскоро, което дискутира тази тема на английски. Човека обяснява, че добрия репортажен кадър изисква емоционална и физическа близост. Показва много примери със сравнително известни шедьоври на фотографията от последните 100-тина години.
Ако видиш репортажи на National Georgaphic, ще видиш че често са снимани с 24мм и по-широки обективи, за да вкарат зрителя в сцената. За да направят зрителя част от репортажа.
24мм е много много ангажиращо фокусно разстояние и най-често се снима с твърд обектив противно на твърденията по-горе.....
Може и с 20мм или 15мм но става прогресивно по-трудно. А 35мм или 50мм вече създават дистанция от обекта и перспектива на далечен наблюдател, воайор, който няма общо с действието.
ПП Браво за темата. Рядко се отварят смислени теми напоследък ....
Гледам на Бони портфолиото и ми прави впечатление, че има приятни "криви" широки кадри. До колкото знам, той използва 28мм и понякога му слага широка приставка (0.75х) т.е. 21мм
> Защото са щракачи и нямат визуална
> култура. А клиентите са тъпи
> чалгаджии. Да оправдаваш
> некадърността си с техниката е още
> едно потвърждение за
> некадърността.
>
> Щях да звуча заядливо ако покажа
> примери от сватбената секция на
> форума, ама от мен да мине!
Абстрахирам се от фотографските достойнства или недостатъци на близкото снимане, не мога да давам оценка, но мен подобни снимки малко ме плашат . Заради нарушените граници на (физическо) лично пространство. Нарушават ги не само субектите от снимките, но и фотографът по време на снимане.
Предполагам, че за повечето това не е проблем, но за други подобна близост е допустима само за най-близки хора и тези снимки са стряскащи. Такъв подход при журналистите има някакво оправдание, те се стремят да шокират с кръв и каквото там измислят, но тази овча близост в останалите случаи със сигурност не е по вкуса на всеки.
petervassilev написа:
> Абстрахирам се от фотографските
> достойнства или недостатъци на
> близкото снимане, не мога да давам
> оценка, но мен подобни снимки
> малко ме плашат . Заради
> нарушените граници на (физическо)
> лично пространство. Нарушават ги
> не само субектите от снимките, но и
> фотографът по време на снимане.
>
> Предполагам, че за повечето това
> не е проблем
Проблем е. Моята теория е, че фотографите или поне тия по-успешните са и психолози.
Трябва да се сближат с моделите и да не ги усещат като чуждо тяло.
Това дето и видеото казва - трябва да си близо не само физически а и емоционално. Ако хората които снимаш гледат стресирано, със злоба или в тотално неправилна посока заради фотографа, това ще се вижда много добре на снимките....
Перспективните и геометричните изкривявания могат да бъдат ефект, могат да бъдат и дефект. Когато главите и крайниците на участниците в снимката, които са в периферията, са разтегнати и деформирани, не може да се говори за ефект.
ха ха интересна тема
един пример, защо всички които снимат видео на сони без огледалки след една две сватби заснети с обектив Sony sel 10-18 f4 и и след това го продават още в гаранция на половин цена ? Ми гледах наскоро една сватба заснета с този универсален обектив ... и булката и младоженека имат визия на скакалци и гостите имат визия наподобяваща на мравуняк в ресторанта. И охранителна камера може спокойно да завиди на визията на този обектив.
Kiten този обектив е от добрите попадения на Сони като оптика и изработка. Вече сигурно 8-10 години не съм го продал. Сега има и по-нови и сигурно по-добри широки за кроп. Ама 10-18 е класика ако си със Сони кроп.
ако някой го е купил и идея няма защо….
Интересно е при него че става за фул фрейм на някои дължини. Пък 15мм ф4 фул фрейм толкова компактен и за тия пари не беше често срещано преди няколко години. Сега вече има избор и няма нужда от подобни андрешковщини
Другото интересно е, че фокусира абсурдно близко на ръчен Фокус. Дори с някакви трикове, може да го залъжеш да фокусира директно върху челната леща….
hotsnail мойте уважения аз на очите ли си да вярвам или на твоята реклама!
Говоря за видео от сватба и всичко заснето с този обектив в ресторанта. Колегата е снимал на 10 мм и всичко изглежда като от карта на Птолемей!
ruil4o "Е, какъв дефект ще е да изкараш булката висока с дълги крака "
Тази "прелест" не върви ли комплект с несъразмерно голям нос, например?
Кой всъщност е така наречения "нормален" обектив? При който изкривяванията на перспективата са минимални или даже никакви?(не става въпрос за зрителен ъгъл, това е строго индивидуално, зависи от междуочното разстояние и от други фактори...) Този въпрос ме занимава от известно време, но не намирам еднозначен отговор...Стигам до извода, че "нормален" обектив е този, при който фокусното разстояние е равно (или приблизително равно) на диагонала на матрицата...Например за канонски кроп х 1,6 това е 28 мм....Моля, поправете ме ако греша!
В тези примери, освен че не са булки, дамите са слаби и фотошопирани. Ефектът, за който говориш, е постигнат за сметка на перспективните изкривявания. Геометричните са незабележими. Не бих нарекък обектива кривящ.
От коментарите на хората с опит става ясно, че има просто и лесно решение за близко и широкоъгълно снимане на събития, например сватби.
Фотографът пита предварително младоженците дали имат нещо против да ги снима отблизо от половин-един метър, на снимките/видеото булката да е с удължени крака, голям нос или големи очи и разни други неща, кумът отстрани да е като опулен “скакауец” с надути бузи и уши, хората отзад да са като мравки, и ако отговорът е “Давай, снимай всичко, бате!!!”, фотографът може да започне да прави своите шедьоври с широкия обектив, като примерите по-горе.
Yosssarian написа :
"Стигам до извода, че "нормален" обектив е този, при който фокусното разстояние е равно (или приблизително равно) на диагонала на матрицата...Например за канонски кроп х 1,6 това е 28 мм....Моля, поправете ме ако греша!"
Няма грешка,поздравления, както казат на шега - открил си топлата вода
Това е класическото определение във всички учебници по фотография.
Успех!
> ruil4o "Е, какъв дефект ще е да изкараш
> булката висока с дълги крака "
> Тази "прелест" не върви ли комплект
> с несъразмерно голям нос,
> например?
по-скоро с малък нос на малка глава. За да удължиш краката на правостоящ човек снимаш от по-ниско и човека изглежда по-висок, а краката му по-дълги. Разгледай примерите в темат аи си задай въпроса къде е апарата и как е ориентиран.
> Кой всъщност е така наречения
> "нормален" обектив? При който
> изкривяванията на перспективата
> са минимални или даже никакви?
В общи линии няма такъв.
Перспективата винаги я има и "криви". Особено е видно при архитектурни снимки. Ако гониш визия подобна на кадъра ми по-горе от Бухово или нещо от типа на следния кадър
1. Снимаш с хоризонтална камера (гледаш нивелир или каквото има) и или ползваш шифт обектив или кропиш долната част.
2. Коригираш перспективата в софтуер.
Важното е вертикалните линии да са вертикални и паралелни.
Ако не направиш тия две неща то заради перспективата ще имаш кривене т.е. в горния си край сградите ще се изтъняват и ще искат да се прегърнат......
Ако следваш горните правила и ултра широк обектив, ще ти даде сравнително прав кадър - както е с примерите ми....
При снимане на хора перспективните изкривявания са от дистанцията до обекта и позата.
За лицето гледаш да си поне на метър и половина от човека т.е. комфортна дистанция от която разговаряш с някой не особено близък човек. Ако си по близко това личи в резултата. Ако е добре заснето остава едно чувство на дискомфорт, което предизвиква интерес. Ако не, пишеш във ФФ, колко лоши са широките обективи и как ги подаряват в базара.....
Така според кадрирането което искаш може да подбереш дължина, която да не криви.
Ако кадрираш лицето на човек като основен елемент на кадъра поне 100м обектив ти трябва т.е. 85мм ще му направи носа дълъг и ще му намали и скрие ушите. С 50мм ще изглежда комично. 24мм абсурдно.
Ако правиш по-широк кадър, където лицето не е голям процент от кадъра понякога и 24мм или дори 15мм мога да изглеждат приемливо. Зависи и от модела - хора с деликатни черти т.е. малки носове изглеждат по-добре дори да са снимани от близо с широк обектив
Но въпросът е за "Снимане на събития с широки кривящи обективи".
Булката не е модел, за да я накараш да заема през цялото време някаква поза или да я избереш с деликатни черти и достатъчно малък нос
Затова разбирам напълно kiten, който твърди, че иначе отличния за други цели широкоъгълен Sony е неподходящ като универсален обектив точно за събития/сватби. Не виждам противоречие, дискусията е доста полезна, ако човек иска да понаучи нещо от хората с опит.
petervassilev да. Да го кажем, че снимането с широк обектив си иска майстролъка, за да не седи странно или глуповато.
В крайна сметка работата е да си изградиш някакви визуални шаблони в главата и майсторлък как да ги постигаш в средата в която снимаш ...
Пуснах доста примери с широки обективи на Бони. Вероятно са с 21мм не е с 15мм.
Ако разрови човек може да намери много и тук и по разни портфолия и кадри от известни фотографи. Та ако Ясен иска да се научи да прави интересни широки кадри от събития - има примери. Да гледа, да анализира, пробва и ще се научи.
Точно за това сони правят обективи PZ за видео. Мисля че този обектив 10-18-4 не е за видео и закачен на А7 има ужасна визия или ако се ползва за кратко видео на тесни пространства. Освен това има програми за изправяне на видео-кадрите така както се прави при екшън камерите. В камерата също има настройки за набор обективи и тя съща вкарва някакви компенсации. Обаче да изправяш видеото на цялата сватба и в случая с моя пример е спестено
10-18/4 е кроп обектив. Не е за А7. Може би от там идва проблема?
Явно оператора Ви няма идея каква техника да купува.... На А7 във фул фрейм режим 10-18 ще работи, но само на някои мм ще покрие целия сензор. Дори да покрива сензора ще има ужасно винетиране и софтуерните корекции в камерата няма да работят!!! От там насетне.....какво да коментираме....
Нали се сещаш, че ни писа току що нещо от типа на - "95 бензина на OMV е ужасен. Братчеда сипа на мерцедеса 300D (дизел) един резервоар и си е**а мамата ....."
За фул фрейм т.е. А7 има 16-35/4 PZ много нов модел. Този много го хвалят.
Наскоро пуснаха 10-20/4 PZ, който ще е по-удобен за видео, но не с A7. Пак е кроп обектив.
hotsnail Тия работи не ми ги разправяй не е мой оператор а недоволни сватбари от услуга, и ми носят флашка и питат да им я оправя! Това го кажи на тези които в базара го продават този обектив, защото повечето са от "модерните камерджии с безогледалка !"
Я ми кажи как да оправя визията на младоженеца на видеото,,, при рязането на тортата изглежда като богомолка а булката е с много голяма огромна глава. Всичко изглежда като през много криво огледало. Направо им върнах спомена -флашка и да вървят другаде да ги оправят пълно е с професионалисти .
Не съм сигурен, дали това беше галерията, дето ме впечатли едно време с подобни кадри. Това е много близко до спомните ми....(аз си спомням по-голям процент цветни кадри)
ПП Китен нито ти, нито аз или обектива са виновни.... не сипваш бензин на дизелова кола... това е......Трябвало е хората да видят, що за човек наемат. Обикновено фотографите и видео операторите имат портфолио, имат награди от конкурси, препоръки от клиенти........
Това е най-честата грешка, която се прави с широкоъгълен обектив. Същата грешка с по-дългофокусен обектив не е толкова изразена. Сигурно дископатията е най-популарното заболяване сред сватбарските фотографи и не им дава да се понаведат малко.
с всеки обектив може да се направи ужасен и хубав кадър, зависи от много фактори
примерите на hotsnail по-горе са добри наистина, но в никакъв случай не са правило, а някои са и сравнени с лоша композиция/кадровка, нормалния и дългия обектив в никакъв случай не ти пречат да направиш добри кадри, дори напротив, незаменими са за определени въздействия.. така че повече мислене, усет и практика..
отдавна избягвам сватбите аз лично, но съвета ми към всички е по-малко експерименти там, или "поправими" такива и задължително "протоколни" кадри, които да бъдат универсални и просто спомен за... развода ;)
Каквито и доводи да извадите, от опит мога да ви кажа, че никой не харесва главата му да прилича на успоредник.
Тоест не е проблем да се използва широк обектив, а да се подбере кадърът така, че важни сюжетни елементи да не попадат в краищата, където перспективните изкривявания са най-силно изявени.
Например: събрали сте шаферките с булката в една стая. Искате да ги хванете всичките и се полъжете да отворите на 24 мм. Няма лошо стига в двата края на кадрите да не са главите на някои от момичетата.
Ако попаднат човешки лица по краищата, но в конкретния кадър са част от минаса, това не е проблем.
Оставете приказките за свикнали с телефонната визия хора. Никой не приема добре изкривеното си лице, особено ако в кадъра има други лица, които са си ОК. Това ви го казвам не разсъждавайки философски, а от повече от 15 години опит по снимане на тържества.
> Това е най-честата грешка, която се
> прави с широкоъгълен обектив.
> Същата грешка с по-дългофокусен
> обектив не е толкова изразена.
> Сигурно дископатията е
> най-популарното заболяване сред
> сватбарските фотографи и не им
> дава да се понаведат малко.
>
>
>
Мързи ги, Людмиле, мързи ги.
Така снимат и първия сватбен танц. И в кадъра зад младоженците до половината и над кръста - под (мрамор, мозайка или каквото е там) плюс тънки крака
Отърсете се от скептицизма и затвореното мислене, колеги. Дъщерите ви вече са обиграли заснемането с ултрашироки обективи и знаят кога и как, и какво им носи като ефект. Evolve please.
Интересното за теб не винаги е интересно за други. Днес се възхищаваме на композицията и светлината в ретро снимките на нашите деди. След време някой ще се възхищава ли на уродливите пропорции в днешните снимки?
Тази балонена фиеста е снимана с широк кривящ обектив. Изглежда достатъчно сюреалистично и геометричните изкривявания не могат да се сметнат за сериозен недостатък.
напъна се планината па роди мишка.... това ли е бруталния пример за пропадане на фотографията с който ще забраним фокусните дължини под 70мм?
Ми кога ще забраним, да се насочват обективите надолу, коги снимаш човек в цял ръст??? А може би за да ти продадат камера ще се изисква максимален ръст от 1.40. Ако си 1.50 няма да снимаш......
Примера си е напълно приемлив ще ме прощавате. Познава се човека. Готино се е барнал до тая група девойки.
Очевидно, горната снимка няма претенциите за художествена фотография - тичпична любителска снимка с някаква авоматизирана цамера - телефон или сапунерка, която е приложила корекция на перспективата. Все пак е очевидно, че в затворено тясно пространство няма как да се снимат седем човека, наблъскани вато копърка в консерва и всичко да няма омекнали глави
При големите филмови шедьоври използват широка медия, не широки обективи. Никой няма да си позволи криви лица при филмова продукция за милиони. Ако визираш Стенли Кубрик - там нещата са епично велики https://www.youtube.com/watch?v=QWjuARvxrUY - по сегашните стандарти резолюцията е към 18к
Спилбърг ми стана интересен. Супер много от известните филми последните 30-40 години са негови - Индиана Джоунс, Терминалът, Списъка на Шиндлер, Извънземно, Джурасик Парк, Мюнхен, Тинтин, Челюсти, Хук, Моста на шпионите, Война на световете, Ready Player One....
Боже, колко глупости сте изписали. Защо вечно генерализирате нещата? Щели сме да забраняваме широкоъгълните, снимащият не бил професионалист .....
Просто съм илюстрирал с пример какви са дефектите. Нито съдя някого за това, нито имам претенции.
И повечето от вас са големи хора
Проблемът не е в това какъв е обективът, а какго ползваш. Това не е ли очевидно ясно, че ми давате примери колко професионалисти го ползвали и снимали с него. Снимат, защото знаят какво правят и какво не трябва да правят
Проблем е светлината. Проблем е подреждането на хората. Проблем са позите и израженията. Проблем е човека с червена тениска. Проблем е този с бялата риза, която е най-видимото нещо в кадъра.
Обектива не е. Дори възрастния господин в дясно изглежда ок. Няма драматично изкривяване някакво.
Можело е фотографа да помоли тази не голяма група да иде близо до някой прозорец. Можело е малко да ги подреди тия хора. Да скрие човека с червената тениска или леко да го завърти поне. Можело е човека с бяла риза да иде на втори ред. Можело е в ляво и дясно да са сходно количество хора. Можело е да закопчаят по някое копче. Можело е да глътнат малко коремите и изпъчат гърди за кадъра. Абе все едно има някаква идея в целия кадър…..можело е главната персона(предполагам жената в средата), да пристъпи малко напред или нещо друго, да се откроява малко….
Тук вероятно камерата е телефон. Снимащият (няма да го нарека фотограф) е застанал там, откъдето "хваща" всички. Това е зала за пресконференции. Има поне 5 реда столове. Има пространство. Ако беше застанал по-назад и беше зумнал, дори цифрово, резултатът щеше да е по-добър.
Главите на господата вляво и вдясно са 1.5 пъти по-широки от главите на господата и дамата в центъра. Някак си не е честно физически здрави хора да се представят по такъв начин.
> Светът се променя и фотографията с
> него. Ако едно време 50 мм е била
> най-популярната фокусна дължина,
> то днес е 24-28мм благодарение на
> смартфоните. Широката публика е
> свикнала с „визията“ им и я
> изисква.
Най-страшното е, че не само са свикнали с тази визия, а и са свикнали да се гледат с огедалният ефект на Селфи камерата. При това до такава степен, че като си вадят снимки за дипломи и бележници искат фотографа да им ги флипне, за да се харесат.
"Проблем е. Моята теория е, че фотографите или поне тия по-успешните са и психолози.
Трябва да се сближат с моделите и да не ги усещат като чуждо тяло.
Това дето и видеото казва - трябва да си близо не само физически а и емоционално. Ако хората които снимаш гледат стресирано, със злоба или в тотално неправилна посока заради фотографа, това ще се вижда много добре на снимките...."
По-добре написано, едва ли има повече накъде ! Кратко точно и ясно !
Интересно композиционно решение за протоколна снимка на група от 10 човека. Ракурсът е подбран така, че да се минимизират перспективните изкривявания. Така се подчертава мащабът на идустриалното съоръжение без да се омаловажават гостите.
Снимката е предоставена от Министерство на отбраната.