Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Споделете как натискате спусъка на фотоапарата, каква е тайната на "стабилният изстрел"?
На мен, каквото и да правя все ми е неудобно, и винаги успявам да мръдна, независимо, че ергономията на тялото ми е издигната на пиедестал
На мен ми играят и като спазвам правилото за скоростта и милиметрите И не знам ръката ли ми е нестандартна, но спусъка на апарата никога не е където трябва. Все ми малее тялото, пък снимам с Е-1, от по-големичките е.
Ще се радвам на още мнения.
Стабилна позиция , центъра на тежестта между двата крака!Плавно обиране на мекия спусък , задържаш дишането и снимаш между два удара на сърцето!За целта трябва да си поемеш предварително дълбоко въздух и бавно да го изпуснеш.В момента на сработване на затвора се старай да не мигаш , като това оето си виждал преди да направиш кадъра , трябва да съвпада с това което виждаш след снимането.Бавно отпусни фотоапарата надолу , разтръскай ръка да росиш съответния крайник и се приготви за втори кадър.Прави нещата бавно за да се получават бързо!Колкото повече мислиш за детайлите на поведението си , толкова по-добре ще се получава , докато в един момент не стане рефлекс!
Успех!
harvester, с коя точно част на показалеца, питам сериозно. Едно време учителката ми по пиано ме караше да натискам клавишите само с върха на пръста, дали вАжи и за фотото
Движи се само крайната фаланга на пръста! Натиска се с края на "възглавничката" - там кърето чувствитеността е най-голяма. За да се избегне "кълване" наблегни на сухите тренировки пред огледалото с извадена батерия!
cicomanco - нали.. тва за спокойната ръка. И аз така- някой ми каже нещо наопаки и лююс през лицето Ахаха, това за майтап.
Фокусирай с бутона за фокус, ако имаш отделен. Ако не- хубаво обирай луфтовете и натискай плавно... Натискаш спусъка докато е мек, после само плавно цък с крайчеца на пръста, както ти е рекъл cicomanco
Това как точно го правиш наистина има значение в някой случаи, но далеч не всички
Аз лично като ученик съм тренирал около година само спортна стрелба. Понякога се опитвам да използвам при снимане същата поза и същата техника - поемаш дъх там, издишваш около 1/3 и отпуснат, без да си стегнат натискаш леко спусъка... Честно казано чак голяма разлика не съм установил
Статив Стига само да е достъпно използването на статив при съответния случай.
Нвиваш един път ремъка около дланта си , след което закачваш и лакътя.Дължината която се търси е такава , че дори да пуснеш фотоапарата , той трябва да остане на ръката ти само заради обтегнатия ремък.
Ако има ходили в истинска казарма - там учат за използването на армейския ремък и прикладването при неналичие на упор. Принципът е един и същ!
(Колкото и да е странно,понякога може нещо олезно и в азармата да се научи! )
Тоя ремък адски неудобен за момиченца. Нито да си увися апарата на врата, нито да си го омотая на ръката. Аз ползвам каишка за ръката (hand strap май се казва). Като я стегна, дори и да пусна апарата, той остава да виси на ръката ми.
натиска на пръста ( с края на "възглавничката") при натиснат полуспусък се разпределя
70-80% на ръбовете на тялото около спусъка
20-30% на самия спусков бутон.
Никога само с върха на пръста, без опора на ръбовете около бутона
Остави уж "случайно" пистолет на кухненската маса и кажи на жена ти , че и трябва още мъъъничко за да направи кюфтетата с бял сос като тези на майка ти!
Ще видиш и "спокойна ръка " и "хладнокръвие " и "блясък в очите" и " детска злоба в сърцето" иииии доста други неща , но мисля че ще ти е за последно , ако не провериш пълнителя предварително!!!
Ако се пдготвиш , ще ти бъде демонстрирана "скорострелност"!!!
diver , 4г. се занимавах със стрелба с пистолет. Снайперът не го броя , но мога да го ползвам...
Снимането съчетава двете в едно - оптика и спокойна ръка и за това най- много ми харесва!
Ако мога да си намеря тетива за лъка , ще съм още по-щастлив!
На мен проблема основно ми е при малки и леки обективи, уж застивам, фокусирам, всичко ОК и трепвам точно при натискане на спусъка докрай. И колкото повече се стараех да не го правя, толкова по зле ставаше.
Но спусъка го натисках с върха на пръста, без изобщо да допирам ръбовете, чоглява работа. Затова инструкциите на Канон по-горе ми бяха много полезни.
Колкото по-тежък апарата и по-лек обектива - толкова по-добре. Личо аз съм забелясал, че е добре пръста който натиска спусъка да се задържи, а не са се отпусне след вдигането на огледалотп, в продължение на пълната експозиция.
Личо аз съм забелясал, че е добре пръста който натиска спусъка да се задържи, а не да се отпусне след вдигането на огледало, в продължение на пълната експозиция.
и аз правя същото. Пускам чак когато свалям хапарата
cicomanco е Чичо Манчо .Той е герой от българският филм ' С ДЕЦА НА МОРЕ'.Ролята на чичо Манчо я играе Герорги Парцалев.Помня че в филма имаше едно хлапе с фотоапарат а чичо Манчо го сви по едно време.
Мисля че от там идва и ника ...дали съм прав той ще каже ако сметне за необходимо :П
ЦицоМанцо, това с трениралите с флоберка не се получава... 4 години ми отне да се науча да не бия в центъра , ама сега.... май трябва да взема на Зафиров 800 милиметровия , че да ми отива на стойката
Явно е ходил войник чичо Манчо и знае как се стреля с калашник! Важно е също така как се държи апарата - на всяка цена едната ръка да е отдолу, за да компенсира натиска. А ако е на статив - най-добре със закрепване на огледалото в долна позиция (ако предлага такава екстра) - инак и подскачането му вътре в апарата може да създаде необходимата вредна вибрация. И е добре, ако обектива е стабилизиран - за зуум-обхват - абсолютно условие.
Принципът на снимане е описан в литературата: ТРЯБВАТ ПОВЕЧЕ ОПОРНИ ТОЧКИ НА КАМЕРАТА С ФОТОГРАФА:
- тежеста на камерата да пада на дясната ръка
- показалецът е на сусъка
- лявата ръка придържа камерата за тялото на апарата и обектива/поема част от тежеста на камерата/ и притиска визьора за очната мида на визиращото око на фотографа
-никога не натискаш спусъка рязко, а убираш мекия и леко натискаш. Дясната ръка не трябва да трепка и измества камерата надолу
Имаш три опорни точки-очната мида, лява и дясна ръка, спираш да дишаш за миг, убираш спусяка и натискаш бутона...После късмет
Стабилна позиция , центъра на тежестта между двата крака!Плавно обиране на мекия спусък , задържаш дишането и снимаш между два удара на сърцето!За целта трябва да си поемеш предварително дълбоко въздух и бавно да го изпуснеш.
Само за информация - в казармата бях танкист - мерач от сапьорен екипаж.Нямах много досег с пушки.
Диди , с флоберка се целиш в основанието на черния кръг , а с бойно оръжие - там където очакваш да е попадението!
Ииии.....Още веднъж - Поздрав за всички! http://212.36.3.59/site_pics/105/i_1254432379_sniper.jpg
за дишането казахте ли нещо?
cicomanco ще пробвам този номер с ремъка.... че съвсем забравям да дишам и пак не става номера...ама айде примери няма да показвам
Идеята на дълбокото вдишване , задържането на въздуха и бавното издишване е да се намали броя на ударите на сърцето , за да може да се издебне пауза в която тялото да е в относителен покой! Идеята на ремука е колкото може по-малко мускули да участват в държането на фотоапарата , за да се намали до минимум трептенето.
Дишай Тинти! Дишай!