Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
аз за това предупреждавам:)))))
като цяло устройството на SLR & особено на DSLR апаратите с няколко вида мерене, автоматичен фокус и т.н. "екстри" е МНОГО сложно, предвид ограниченото пространство, миниатюризацията на елементите, ограниченията на физиката и какво ли още не.
d_ave то от ДСЛР-ите има ли някой дето да предлага по-дълги сензори от 2.8? В смисъл че Сони също имат два типа 2.8 и 5.6.
2.8 сензора е "по-дълъг" и осигурява прецизност със светъл обектив, това е. При Сонитата само централните зони имат 2.8 сензор.
При скъпите Канон-и 1-ците има повечко.
За тъмни обективи ами Сони имат и Аф обективи с ф8 максимална бленда и работят. Сони 18-250 е с 6.3 бленда на дългия край и работи много много добре дори на слаба светлинка (доста съм го тормозил).
Никон имат само един тип сензори мисля че са 5.6 ама твърдят, че са достатъчно точни със светли обективи - не знам не съм използвал интензивно.
Ето описанието на А700
New AF Sensor
The A700 features an 11 point focus system with a newly developed Center Double Cross AF sensor, claimed to offer 'the highest precision AD ever in a D-SLR'. The center focus point has two horizontal and two vertical sensors plus a new high precision (horizontal) sensor in the middle. This sensor has a baseline that is about twice as long as earlier AF sensors, enabling in theory, twice the focusing accuracy with lenses with a maximum aperture of F2.8 or larger.
доколкото знам и аз няма по-светли сензори от 2.8
pd, реално погледнато на пръв поглед и на теория е така (говоря за прайм на 1.4), но трябва да отчетем и нещо друго - каква картина ще успее да ни даде същият този прайм на 1.4
реално погледнато това може да се тества по следният начин - взимаш калпав ръчен обектив, дори на 1.8 да е, номера е на 1.8 да дава голям флеър. закачаш го, пускаш live с 10х увеличение и почваш да целиш фокуса. на бас, че ако го затвориш до 2.8 ще ти е по-лесно да фокусираш.
АКО обектив на 1.8, 1.4, 1.2, колкото щеш, успее да докара картина, лишена от флеър до степен, в която да не бърка автофокусният сензор, системата ще фокусира по-лесно. на толкова отворени бленди вече започва много да играе качеството на картината на най-отворено.
иначе за фокусирането с по-затворени бленди - и аз ползвам една сигма 18-200 ОС, която пак е 6.3 на 200 и на светло нямам проблеми. на тъмно се затруднява, но пак фокусира. всичко пак зависи от картината, която "дава" обектива - ако щете, до качеството и контраста, който обектива "доставя" до сензора. ако на 200 да речем дава кадър, който да е уникална мазня е нормално и фокусната система да бърка, защото няма достатъчен контраст за точен фокус.
те много неща на теория са едни, на практика са други, за това човек освен книгите трябва да има и практика.
точно заради това и се дразня на книги като camera obscura, писани от хора, които са пипали апарат през живота си точно никога, и въпреки това бълват простотии на тема фотография.
това вече е тема на друг разговор, както и примера не е точно съвсем удачем, ама мисля, че разбирате какво искам да кажа:)
Много е обозено това понятие контраст.
1. Контрастта е съотношение и то е еднакво и при 0ЕВ и при 20ЕВ
Падат 100 лукса, черното отразява 10% - 10 лукса, бялото 90% - 90 лукса. Съотношението им е контрастта и е 10:90 = 1:9.
Ако падат 10000 лукса, черното отразява 10% - 1000 лукса, бялото 90% - 9000 лукса. Съотношението им е същото и е 1000:9000 = 1:9.
т.е. и в двата случая конрастта е еднакъв.
Друг е въпроса, че чувствителността на сензора и респективно точността и бързодейстрието му са различни при различна осветенност.
Та контрастта при АФ има съвсем друг смисъл - при какво съотношение (примерно при 18ЕВ) сензора ще сработи. При 1:1 няма да сработи, независимо от осветеността - ако ще и най-слънчев ден да е. Просто няма по-светъл или по-тъмен обект - еднакви са. При много голям контраст, над 1:10000 гарантирано ще сработи, дори около долната светлинна граница 0ЕВ -1ЕВ.
Разликата в различните модели/марки фотоапарати е освен AF сензора (който се състои от линийки с определен брой точки и гъстота) и в различната (включително и по прецизност) призма за разфокусиране на изображението. Поради това, евективността им е доста различна.
Сензорите, които са чувствителни на ф/2.8 и на ф/5.6 просто имат различна плътност на точките. Затова тези за ф/2.8 са "по-дълги".
Не знам дали е добре или зле.
Всеки път, когато някой започне да изтъква "безспорни предимства" (визирам определен човек в случая, особено, когато тоя човек не е пипвал дори с пръст модели на марките, над които изтъква "безспорните предимства"), се нервирам и ми кипва леко... ама ми минава бързо и обикновено се самоцензурирам, щото няма смисъл.
Току виж, наскоро сме прочели изявление от типа:
"Тук искам да изтъкна безспорното предимство на Мерцедес над Ферари и над Порше. Мерцедеса има 10 000 куб. см работен обем на двигателя, и затова постига най-високата максимална скорост от всички коли на света".
оок до тук разбрах (уж) сега един реален въпрос ... имам рубинар 1000/10 опитвам с платка за подтвъждение на фокуса ... разбирасе не работи :) но прочетох за трика с изолиране на контакти .... това би ли имало изощо някакъв ефект в моят случай ... благодаря предварително
(пояснение - става въпрос за 40Д)
това с Рубинара няма смисъл, те каквото са могли да излъжат са го направили още в платката (моята поне винаги показва бленда 2.8)
Просто малко светлина има. Снимай по ярко слънце и може и да сработи. Аз имам обектив на бленда 8 и си работи потвърждението на хубава светлина.
не съм сигурен дали това инфо за мм и ф е само за екзифа или ще се отрази и на фокуса, мисля че второто е по-вероятно
може да пробваш като настроиш глухарчето на друга светлосила. Аз лично не намирам смисъл от тези настройки