Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Въпрос относно чувствителността на AF-системите.
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:19

Колкото и да чета не разбирам напълно какво означава това, че дадена автофокусна система е чувствителна на обективи със светлосила 5.6 или повече.

Понеже винаги споменават минималната светлосила във връзка с крос-тайп сензорите, означава ли това, че ако обективът е със светлосила по-малка от 5.6, автофокусът няма да работи изобщо или крос-тайп сензорите няма да работят като такива???

Не че е супер-фатално, макс. отворена бленда под 5.6 рядко се среща, най-много с някой екстендър 2х да падне примерно на 8. Това би ли означавало, че няма да фокусира въобще?

Но аз съм снимал с разни мега-зуумове, на който в дългата част светлосилата е макс 6.3, и не съм усещал автофокусът да не работи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: sirkhann   
Дата:   13-11-09 11:22

Марка на системата? Модел?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: plamendoc   
Дата:   13-11-09 11:24

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/camera-autofocus.htm

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   13-11-09 11:24

ще има проблем с фокуса при нисък контраст.... при ярък слънчев ден и мътилка на 8 ще фокусира....

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:25

Ако говориш за 7д-то, ето какво е обявено в dpreview.com:

AF working range: -0.5 - 18 EV (at 23°C, ISO 100)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:34

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:35

Не, нямам предвид 7Д-то конкретно, а принципно какво се има предвид. Това, което джъмбо каза, мисля, че е най-близо до отговора, който търся.

Т.е. ако един крос-тайп сензор е казано, че е такъв най-малко на 5.6, при по-тъмен обектив няма да работи като хората - ще фокусира по-бавно и с по-голяма вероятност за грешки. Така ли е?

Иначе съм наясно, че никой няма предвид избраната бленда на снимане, а максималния отвор.



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:36)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:37

аз да пиша ли или по-добре да не го стряскаме човека?:))))))))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: HSGeorgiev   
Дата:   13-11-09 11:40

CyberGene

Това което обясняваш му е ясно според мен на питащия [smile]

Той пита какво става ако обектива наистина няма по-отворена бленда от да речем 5,6 като дори уточнява, че е наясно, че такива случаи са рядкост [smile]

Та затова принципния отговор на джъмбо е най-адекватен на въпроса [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:41

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:42

d_ave кажи първо как е мрежичката във визьора, после кажи, каквото имаш за казване.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:44

ааа мрежичката е супер!:)))
сега ще потърся темата, в която се бях развихрил за фокусните системи и ще сложа тук.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:46

Тук искам да спомена безспорното предимство на Никон.

д3000,д5000,д90 са с модула мултикам1000 който ти гарантира автофокуса до бленди около ф/7.1
Това означава ,че максимума на тази автофокустна система е примерно 300ф/4 със конвертор 1.7 което прави 510мм 6.7. Имаш автофокус винаги макар ,че е бавен когато е тъмно.
Със д300 имаш прекрасен автофокус на 6.7 и работещ но по-бавен на ф/8 (300ф/4 + тц20е)

Пробвано и гарантирано [smilie24]

Незнам как е със 7д.Ако някой е пробвал с двоен конвертор на 300ф/4 ИС да каже.
[beer] [beer]

Но принципно Никон имат леко предимство в тези комбинации поради по-чувствителния аф дори и в ниския клас тела и наличието на конвертор 1.7 [beer]

Успех [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   13-11-09 11:47

Аз пък така и не разбрах за толоква време, като си навън и си гледаш някаква сценка ка да разбереш това
AF working range: -0.5 - 18 EV (at 23°C, ISO 100)
ако е мрачно, как ще разбереш става ли не става и колко EV е в момента това дето гледаш аджеба...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   13-11-09 11:48

Канон са софтуерно ограничени да не фокусират изобщо ако макс отворената бленда на обектива не покрива спецификациите на АФ система. Така едно 5Д няма да фокусира изобщо с обективи с мин. бленда над 5.6, въпреки че аф-системата го може. Естествено с покриване на пинове на обектива или конвертора канончето може да се измами да фокусира и при мин. бленда 8 та и повече.

Тези АФ точки, за които се споменава че са оптимизирани за бленда 2.8 са чувстителни и за по-големите бленди като 4, 5.6 или 8 (според модела на апарата).



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:48)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:48

Тука има таблица и може да се ориентира човек:

http://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_value

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   13-11-09 11:48

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:50

ето какво съм писал в една тема по-долу относно фокусните системи. Писаното е свързано с калибрация на обективи, но въпреки това има полезни обяснения.
Та, самоцитирам се:

нека не забравяме и системите за фокусиране. системата за фокусиране, поне при канон, представлява малко или много усъвършенстван телеметър. образът се разделя на две, след което се наслагва един върху друг. когато двата образа съвпаднат имаме фокус. за това ни трябват две неща - контраст и светлина. когато обектива не може да предостави образ с нужният контраст, системата за фокусиране на работи коректно. когато няма достатъчно светлина пак е същото. за това е казано, че автофокусната система фокусира точно до определена бленда. да, можеш да фокусираш както трябва и на по-голяма (респективно по-малко допусната светлина) бленда, но обекта трябва да е достатъчно контрастен, за да може фокусната система да отчете правилно къде да е фокуса.

Има и още нещо. относно фокусната система, използвана от Канон пише следното:

When the camera determines how far and in what direction the lens must move to cancel the phase difference, it does so within a tolerance of "within the depth of focus" of lenses slower than f2.8 (down to f5.6) or "within 1/3 of the depth of focus" of lenses f2.8 and faster. The depth of focus is the range at the sensor plane within which the image of a point will be reproduced as a blur smaller than the manufacturer's designated "circle of confusion" (CoC). Canon's designated circle of confusion is 0.035mm for the 24x36mm format and 0.02mm for the APS-C format. The CoC is based on maintaining the appearance of sharpness in a 6x9 inch print at about an 10 inch viewing distance (as revealed by the Euro-Canon web site). There is no guarantee that images enlarged any greater than this will appear sharp.

As a result of this tolerance (within the depth of focus or within 1/3 of the depth of focus), the camera can place the actual plane of focus at random anywhere within the tolerance range, and not necessarily at the same place each time.

иначе казано, точността на фокуса не е гарантирано, че ще е абсолютно точно там, където човек иска. да, гарантирано е, че някъде там ще е фокуса, ама дали ще е точно на това място, един господ знае. точно поради тая причина пише, че за обективи с бленда по-широка от 2.8 фокуса е по-точен. реално той не е чак толкова по-точен, просо границите са по-малки. обаче както всички зная, колкото по-отдалечен е обекта и колкото по-широко отворен е обектива, толкова по-малка е дълбочината на рязкост. и когато потвърждението за фокус е на границата, едно малко трепване на ръката може да отместиравнината на фокуса с толкова, че да избяга.

относно автофокусните системи като цяло е казано и следното:

Note that having said this some lenses show more AF than others, this is probably due to mechanical and servo control loop variations in lens design. In general with good light and contrast levels the AF system does seem to be fairly accurate, however it is important to remember that it will normally vary significantly from the ideal plane of sharp focus.

това може да се провери по следният начин - пробвайте да фокусирате сянка, която не е рязка, но въпреки това има силна разлика между тъмната част и светлата част. нещо, подобно на градиентните филтри. фокуса бая ще се помъчи да уцели на фокус ли е или не.
по същият начин, ако картината, която получава от обектива, не донася нужното за постигане на фокуса, то фокуса ще бяга определено.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:51

dau и аз не ги разбирам.Но съм пробвал и съм разговарял с хора снимащи с горно описаните комбинации.То и без тва и да ти работи аф-то идва един момент в който става толкова бавен ,че фокусира цяла вечност.После има един момент в който вече няма смисъл хахах.
Аз съм д90 и 300ф/4 + 1.7тце фокусирвам на сумрак но бавничко...
Също знам ,че на слънце фокусирва и на ф/8

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   13-11-09 11:53

Аз на български му викам да има достатъчно контраст да фане фокуса.Ако нема..нема.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 11:54

абе, pd, има ли тема, която да не се опиташ да направиш на Nikon vs. Canon???

dau, и аз много съм се чудил :) и не съм си представял, че ако системата за мерене, например работи до 20EV, означава ли това, че ако съм, де да знам къде, но там е толкова светло, че на ISO100 да ми трябва скорост 1/8000 и бленда 16, което прави 21EV, системата за мерене ще изпише на дисплея - сори!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 11:57

ако системата за мерене, например работи до 20EV, означава ли това, че ако съм, де да знам къде, но там е толкова светло, че на ISO100 да ми трябва скорост 1/8000 и бленда 16, което прави 21EV, системата за мерене ще изпише на дисплея - сори!

Едва ли са толкова тъпи инженерите, че да не им хрумне идеята - ако се стигне до такава ситуация, автофокусния алгоритъм да почне да затваря блендата докато си влезе в рабтните граници [smilie18]



Публикацията е редактирана (13-11-09 11:58)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 11:58

Ако пък съвсем ви се чете, ето:


http://thebrownings.name/images/camera/Canon_Autofocus_Diagram.jpg



http://doug.kerr.home.att.net/pumpkin/Split_Prism.pdf

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 12:00

Едва ли са толкова тъпи инженерите, че да не им хрумне идеята - ако се стигне до такава ситуация, автофокусния алгоритъм почне да затваря блендата докато си влезе в рабтните граници

КъФ афтофокусен алгоритъм тук, бе Живков? Може би имаше предвид алгоритъма на меренето?


d_ave, ей, накрая разбрах каква е разликата между phase detection AF и contrast detection AF! [smilie24] [smilie24]

А с тоя линк втория ти..ще утрепя работния ден! [smilie10] ще си го чета вкъщи. Мерси!



Публикацията е редактирана (13-11-09 12:02)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 12:03

моля моля:)))))
сега нали разбра защо всички сапунери толкова бавно фокусират?:))))

ето още нещо, мнооооооого добре казано!

Sometimes it is said that f/2.8 lenses are better for AF because they allow more light for the AF system; actually, the reason is that it allows the the wider baseline of the f/2.8 AF sensors. Also, there is no improvement in going from f/2.8 to f/1.2.

No. Let me illustrate. Imagine you're in a dark room with no windows. There is only a two-inch pipe that you can peer through to see a tiny circle of the outside world. Now, hold a cardboard tube up to your eye and look through the pipe. You can still only see a tiny bit of the outside world. If the two-inch pipe was replaced with a much bigger pipe, say, one foot in diameter, you would have a much bigger view. But if you are still holding the cardboard tube up to your eye, it wont help. You have to get a bigger pipe *and* a bigger cardboard tube in order to see anything more.

The lens is the pipe and the tube is the autofocus sensor. Canon cameras only have two types of autofocus sensors: f/5.6 (small cardboard tube) and f/2.8 (large cardboard tube). If your lens is f/4, then your pipe is bigger than your cardboard tube. If your lens is f/2.8, then you can finally switch up to the larger cardboard tube. But f/2 and f/1.4 do not help because you are limited by the cardboard tube, not the pipe.

The way autofocus works is that the AF sensor only sees light from one tiny part of the lens, illustrated by the small circles in the diagram above.


този път не съм го казал аз, взето е от една тема, от която е горната картинка.


Между другото не бъркайте меренето с фокусирането, говорим за две тотално различни неща!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   13-11-09 12:05

Е нали питаш за автофокус.

Иначе при мен си изписва, но не Сори, а "Hi"(gh) и показва с колко ще преекспонира.



Публикацията е редактирана (13-11-09 12:07)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jester   
Дата:   13-11-09 12:10

Добро е това, наистина!


[офф] сега ако се сетя и каква е разликата между tube и pipe [smilie18] [/off]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: mugen   
Дата:   13-11-09 12:12

http://translate.google.com/translate_t#en|bg|tube%20pipe%0D%0A

[smilie10] [smilie18] [smilie18]



Публикацията е редактирана (13-11-09 12:14)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 12:23

аз за това предупреждавам:)))))
като цяло устройството на SLR & особено на DSLR апаратите с няколко вида мерене, автоматичен фокус и т.н. "екстри" е МНОГО сложно, предвид ограниченото пространство, миниатюризацията на елементите, ограниченията на физиката и какво ли още не.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pc_genius   
Дата:   13-11-09 12:46

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   13-11-09 14:45

d_ave то от ДСЛР-ите има ли някой дето да предлага по-дълги сензори от 2.8? В смисъл че Сони също имат два типа 2.8 и 5.6.

2.8 сензора е "по-дълъг" и осигурява прецизност със светъл обектив, това е. При Сонитата само централните зони имат 2.8 сензор.

При скъпите Канон-и 1-ците има повечко.

За тъмни обективи ами Сони имат и Аф обективи с ф8 максимална бленда и работят. Сони 18-250 е с 6.3 бленда на дългия край и работи много много добре дори на слаба светлинка (доста съм го тормозил).

Никон имат само един тип сензори мисля че са 5.6 ама твърдят, че са достатъчно точни със светли обективи - не знам не съм използвал интензивно.

Ето описанието на А700

New AF Sensor
The A700 features an 11 point focus system with a newly developed Center Double Cross AF sensor, claimed to offer 'the highest precision AD ever in a D-SLR'. The center focus point has two horizontal and two vertical sensors plus a new high precision (horizontal) sensor in the middle. This sensor has a baseline that is about twice as long as earlier AF sensors, enabling in theory, twice the focusing accuracy with lenses with a maximum aperture of F2.8 or larger.

http://a.img-dpreview.com/reviews/SonyDSLRA700/images/features/xsensor.jpg





Публикацията е редактирана (13-11-09 14:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Въпрос относно чувствителността на AF-системите.
Автор: d_ave   
Дата:   13-11-09 15:54

доколкото знам и аз няма по-светли сензори от 2.8
pd, реално погледнато на пръв поглед и на теория е така (говоря за прайм на 1.4), но трябва да отчетем и нещо друго - каква картина ще успее да ни даде същият този прайм на 1.4
реално погледнато това може да се тества по следният начин - взимаш калпав ръчен обектив, дори на 1.8 да е, номера е на 1.8 да дава голям флеър. закачаш го, пускаш live с 10х увеличение и почваш да целиш фокуса. на бас, че ако го затвориш до 2.8 ще ти е по-лесно да фокусираш.
АКО обектив на 1.8, 1.4, 1.2, колкото щеш, успее да докара картина, лишена от флеър до степен, в която да не бърка автофокусният сензор, системата ще фокусира по-лесно. на толкова отворени бленди вече започва много да играе качеството на картината на най-отворено.

иначе за фокусирането с по-затворени бленди - и аз ползвам една сигма 18-200 ОС, която пак е 6.3 на 200 и на светло нямам проблеми. на тъмно се затруднява, но пак фокусира. всичко пак зависи от картината, която "дава" обектива - ако щете, до качеството и контраста, който обектива "доставя" до сензора. ако на 200 да речем дава кадър, който да е уникална мазня е нормално и фокусната система да бърка, защото няма достатъчен контраст за точен фокус.

те много неща на теория са едни, на практика са други, за това човек освен книгите трябва да има и практика.

точно заради това и се дразня на книги като camera obscura, писани от хора, които са пипали апарат през живота си точно никога, и въпреки това бълват простотии на тема фотография.
това вече е тема на друг разговор, както и примера не е точно съвсем удачем, ама мисля, че разбирате какво искам да кажа:)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   13-11-09 16:19

d_ave то в ръководството на апарата пише по какаво да фокусираш. Ако някой е неграмтен и не чете и на светло може да се затрудни.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   14-11-09 01:37

Много е обозено това понятие контраст.
1. Контрастта е съотношение и то е еднакво и при 0ЕВ и при 20ЕВ
Падат 100 лукса, черното отразява 10% - 10 лукса, бялото 90% - 90 лукса. Съотношението им е контрастта и е 10:90 = 1:9.
Ако падат 10000 лукса, черното отразява 10% - 1000 лукса, бялото 90% - 9000 лукса. Съотношението им е същото и е 1000:9000 = 1:9.
т.е. и в двата случая конрастта е еднакъв.
Друг е въпроса, че чувствителността на сензора и респективно точността и бързодейстрието му са различни при различна осветенност.
Та контрастта при АФ има съвсем друг смисъл - при какво съотношение (примерно при 18ЕВ) сензора ще сработи. При 1:1 няма да сработи, независимо от осветеността - ако ще и най-слънчев ден да е. Просто няма по-светъл или по-тъмен обект - еднакви са. При много голям контраст, над 1:10000 гарантирано ще сработи, дори около долната светлинна граница 0ЕВ -1ЕВ.



Публикацията е редактирана (14-11-09 12:16)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   14-11-09 01:56

Разликата в различните модели/марки фотоапарати е освен AF сензора (който се състои от линийки с определен брой точки и гъстота) и в различната (включително и по прецизност) призма за разфокусиране на изображението. Поради това, евективността им е доста различна.

Сензорите, които са чувствителни на ф/2.8 и на ф/5.6 просто имат различна плътност на точките. Затова тези за ф/2.8 са "по-дълги".

Отговори на това съобщение
 Re: Въпрос относно чувствителността на AF-системите.
Автор: jorro_z   
Дата:   16-11-09 14:40

Отказах се.



Публикацията е редактирана (16-11-09 14:42)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jivkojj   
Дата:   16-11-09 14:45

Автор: jorro_z
Дата: 16-11-09 14:40

Отказах се.



Публикацията е редактирана (16-11-09 14:42)


И добре направи [smilie3] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпрос относно чувствителността на AF-системите.
Автор: jorro_z   
Дата:   16-11-09 15:02

Не знам дали е добре или зле.
Всеки път, когато някой започне да изтъква "безспорни предимства" (визирам определен човек в случая, особено, когато тоя човек не е пипвал дори с пръст модели на марките, над които изтъква "безспорните предимства"), се нервирам и ми кипва леко... ама ми минава бързо и обикновено се самоцензурирам, щото няма смисъл.

Току виж, наскоро сме прочели изявление от типа:
"Тук искам да изтъкна безспорното предимство на Мерцедес над Ферари и над Порше. Мерцедеса има 10 000 куб. см работен обем на двигателя, и затова постига най-високата максимална скорост от всички коли на света".
[beer]

Извинявам за оф-топика.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: montanar   
Дата:   18-11-09 11:30

оок до тук разбрах (уж) сега един реален въпрос ... имам рубинар 1000/10 опитвам с платка за подтвъждение на фокуса ... разбирасе не работи :) но прочетох за трика с изолиране на контакти .... това би ли имало изощо някакъв ефект в моят случай ... благодаря предварително [shtrak]
(пояснение - става въпрос за 40Д)



Публикацията е редактирана (18-11-09 11:33)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: neuromancer   
Дата:   18-11-09 11:52

това с Рубинара няма смисъл, те каквото са могли да излъжат са го направили още в платката (моята поне винаги показва бленда 2.8)
Просто малко светлина има. Снимай по ярко слънце и може и да сработи. Аз имам обектив на бленда 8 и си работи потвърждението на хубава светлина.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: montanar   
Дата:   18-11-09 12:07

страннто е ,че точно на ношна снимка веднаж сработи [smilie5] явно се е уцелил много силен контраст

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pc_genius   
Дата:   18-11-09 12:09

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: montanar   
Дата:   18-11-09 12:14

глухарчето съм си го настроил да дава инфо и за мм и за ф
фокусирам си на liveview друго спасение май няма [smile]



Публикацията е редактирана (18-11-09 12:19)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: neuromancer   
Дата:   18-11-09 12:45

не съм сигурен дали това инфо за мм и ф е само за екзифа или ще се отрази и на фокуса, мисля че второто е по-вероятно
може да пробваш като настроиш глухарчето на друга светлосила. Аз лично не намирам смисъл от тези настройки

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: montanar   
Дата:   18-11-09 12:58

при мен спред Ф се определя експонацията ... за да е правилна трябва да е настроена максималната светлосила

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »