Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Помощ за избор между Canon 24-105/4L IS USM и Canon 24-70/2.8L USM
Автор: nevmi   
Дата:   23-10-09 12:33

Решил съм да си направя подарък, но немога да реша кой от двата обектива да бъде. Какви са предимствата на обективите. Имали голяма разлика като рязкост и картинка.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: demiman   
Дата:   23-10-09 12:40

Трябва да напишеш и тялото с което ще го ползваш! [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hash   
Дата:   23-10-09 12:40

и двата са достатъчно остри, за да не си струва да го мислиш. прецени си стабилизацията и 105-те милиметра или светлосилата са ти по-важни. имал съм 24-70 и мога да кажа, че беше изключително удоволствие да се снима с него закачен на 5D :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: KiIIeR   
Дата:   23-10-09 12:43

sigma 24-70 2.8 HSM [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: nevmi   
Дата:   23-10-09 12:50

Ще го ползвам на Canon EOS 400D и EOS3

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   23-10-09 12:52

24-70 разбира се [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   23-10-09 13:08

Ако си с фул фрейм камера и не те плаши почти едно кило да мъкнеш - отговора ти е 24-70. При кроп 1.6 пак много ме кефеше, но с фул фрейма блесна с цялото си величие. Аз снимам с такъв и съм много доволен. Невероятно цветопредаване, но тук при размера на тези снимки и компресиране няма как да се усети. Доста е остър с изключение на 24 ф2.8 по периферията.Имай предвид обаче че се чака ъпдейт и скоро цената на използван такъв ще падне. Също имай предвид че в миналото се говореше за остри и не толкова остри бройки, така че ако имаш възможност - подбирай, тествай и ако трябва -връщай или подменяй.

24-105 е по-компромисен като качество но пък много по-практичен, лек и съответно малко по-ефтин.

Потърси из нета - има томове дискусии написани по твоя въпрос, включително и в този форум.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: oxcart   
Дата:   23-10-09 13:09

24-105 много ми харесва, незнам откога не съм го свалял от апарата, светлосилата на 24-70 не ми е липсвала...стабилизацията ми върши добра работа.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ogimag   
Дата:   23-10-09 13:16

24-105/4L разбира се [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: borisyankov   
Дата:   23-10-09 13:24

На кропка с 24-105 няма да ти се наложи да го сваляш. [smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chukov   
Дата:   23-10-09 13:59

Най-добрия съвет го е дал Killer
По отношение на остротата Сигмата е доста по-добра от двата канонски

За отворените бленди на 24-70 пък въобще да не говорим

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: KiIIeR   
Дата:   23-10-09 14:21

мен ако пита.. ако ще го ползва на 400Д имам такъв.. сигмата, която е по лека и по компактна от канонския аналог стои, като голям камък на това малко тяло.

вземи си 17-55 2.8 трамрон.
или смени 400Д на 30-40-50Д и тогава му слагай 24-70.

сигмата стои добре на 40-50Д и да не говорим колко добре на 5Д и т.н. на 400Д апарата се губи и изобщо не е удобно боравенето с него.

много се чудех и аз за канонско 24-70 или сигма.. и взех сигма накрая.. доволен съм..
малко е тесен за кропка, но в повечето случай ми върши работа.

сега, като взема 10-20 или нещо подобно ще спася положението със широкото.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: nevmi   
Дата:   23-10-09 15:04

Другата година мисля да сменя 400Д-то с 1дс или 5Д. А и доста често ще го ползвам и на ЕОС3

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chukov   
Дата:   23-10-09 16:15

12-24 е широкия Килъре
по остър р и по краищата, за разлика от 10-20 освен това е за фул фрейм

Днес го тествах на 20мм съпоставяйки го с 20/2,8 на канон. Сравнявах на бленда 8

Ами канонския с големи хроматични аберации за разлика от сигмата

изобщо 12-24 е огън

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   23-10-09 16:21

само как не можаха да го направят на 2.8 - 12-24 мамка му...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: KiIIeR   
Дата:   23-10-09 16:40

значи 12-24:) просто не съм се интересувал кой как е.. като стигна до него ще направя едно проучване и ще го взема ако си заслужава.
той май също беше някаква хсм версия нова?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: chukov   
Дата:   23-10-09 16:42

Не
бъркаш с HSM на 10-20

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: st_dimov   
Дата:   23-10-09 17:03

fredmiranda.com
24-70 rating - 9.3
24-105 rating - 9.0

В slrgear.com след 70mm 24-105 не е чак толкова добър.

Ако искаш да снимаш портети 2.8 е по-добре.
Освен това мин. фокусно на 24-70 е много малко (почти допираш сенника) което е много готино в някои ситуации.

И последно, но не по-важност, от първа ръка мога да кажа (взех си 24-70 преди 2 седмици) е страхотна машинка. Ето това е снимано само с него :

http://orionlessskies.com/folio/bulgarian-outback/gypsy-kids-one-year-later/index.html

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: borisyankov   
Дата:   23-10-09 17:50

st_dimov,
Я погледни как се справя 24-70 след 70мм?
Ако става дума за боке (това ли имаш в предвид за портретен) на 105мм ф/4 ДОФ-а е сравним с този на 70мм 2.8

Никой не казва че не е 'страхотна машинка' 24-70ятката но и 24-105 си е 'страхотен'.

Колкото до сигмите - не са лоши, ама не ми ги хвалете. Имал съм достатъчно. Като нямаш пари са идеални. Ако имаш - не.

Сравнени със Лките на Канон, Сигмите са: евтино изработени, дървен АФ, не си запазват цената на старо ама въобще. Качественият контрол на Сигма да го споменавам ли въобще?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: guciguci   
Дата:   23-10-09 17:51

Еййййй,много мангал,много нещо... За какво си го снимал това въобще? [smilie22]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimitar_p   
Дата:   23-10-09 20:54

имам 24-105. Качил съм го на едно 350д и наистина това е един доста практичен обектив. Пробвал съм 24-70 и трябва да кажа, че и той доста ме зарадва, но ако трябваше пак да избирам кой да бъде, щях пак да избера 24-105. Става за всичко и за зуум и за пейзажи(ако е на кропка, както при мен, не е толкова впечатляващо за пейзажи, но е сравнително добре). Портрети стават много хубаво с него и си е доста остър. Това си е перфектния универсален обектив. Вярно, че е на бленда 4, пък и който ми говори, че стабилизация компенсира просто нищичко не разбира. Двете нямат нищо общо. Блендада си е бленда, стабилизацията си е стабилизация. Да , тя помага, но не компенсира f4. Каквото и да избереш няма да сбъркаш, всеки си има плюсовете и минусите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   23-10-09 21:03

добър 24-70 пред 24-105 any time. [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ТодоротВарна   
Дата:   23-10-09 21:43

24-70 е невероятно практичен и качесвен обектив за кроп 1,6
ето ти снимка правена в движение от бързо хлапе
http://dox.bg/files/dw?a=791656ed8b
http://dox.bg/files/dw?a=791656ed8b


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bpavlov   
Дата:   24-10-09 00:47

st_dimov - снимките ме накефиха много

borisyankov - то зум ринга на 24-105 му се върти бетЕр като на Сигма, усещането е хипер пластмасово и сссхшштържещо. Този факт защо никой не го отбелязва като се сравняват тези два обектива?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vladovg   
Дата:   24-10-09 04:37

Не виждам и защо ги сравнявате изощбо 24-105 за мен дори не е в класа на 24-70 .Но само да си приказваме не става иди в павилиона (примерно) пипни ги и двата снимай с тях после пак ше си говорим.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jrr   
Дата:   24-10-09 08:01

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   24-10-09 10:05

Твърдо 24-105, защото...
24-70/2.8 колкото и да е хубав е :
-компромисен за портрети. За портрети си има портретни обективи.
-компромисна светлисила - 2.8 не става за наистина ниска осветеност. За тази цел си има чудесни твърди наистина светлосилни обективи на 1.2, 1.4, 1.8
- за групови снимки 2.8 не ти трябва хич
- за пейзажи 2.8 не ти трябва хич

За мене обективите от типа 24-70/2.8 или 28-70/2.8 са безсмислени. Нито са светлосилни със светлосилните, нито портретни с портретните. За какво да им плащам цената?

24-105ИС е един чудесно балансиран обектив, много по-приложим от 24-70 за всякакви ситуации.
Освен това стбилиацията помага за постигане на различни ефекти от подвижни и неподживни изображения.
24-70 може да е с по-солидна изработка, но категорично 24-105 е по-практичен и по-използваем.
Така че - вземи си един 24-105 за универсален, един 85/1.8 за портретен и някакъв нормален на 1.4 и си готов.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: borisyankov   
Дата:   24-10-09 10:20

boni [smilie24]

Още повече че като ще минава на фул-фрейм, 70мм вече са далеч от 'портретни'.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: guciguci   
Дата:   24-10-09 10:36

Само дето в Павилиона и двата ги НЯМА. [smilie18]
Малко прекалено се вживявате във вечния спор,дали 2,8 или IS. И двата обектива са прекрасни. Може би най-хубавите зумове на Канон.
24-105 е по-практичен,по-лек. Това ,че има стабилизация обаче, не може по никакъв начин да компенсира f/4. Тук говорят,че стабилизацията им помагала с няколко стопа. Да,но може ли да им даде бленда 2,8?
При f/2,8 имаш по-хубав дефокус.
Преди време аз правих същия труден избор и избрах 24-105. Останах много доволен от избора си. Сега дойде време да го сменя с нещо друго...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: nevmi   
Дата:   24-10-09 10:36

направо ме вкарахте в шах и мат [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   24-10-09 10:51

В случая предпочитам 10 пъти стабилизацията пред някаква компромисна бленда 2.8. За нищо не става това 2.8, става само да ти вземат парите. Нито е светлосилно като хората нито пък ще тръгнеш да снимаш на 2.8 общи планове.
Като искаш светлосилен - има богат избор и на добри цени. Като искаш портретен също. Канон имат супер обективи за тая цел на много прилични цени. Примерно 85/1.8. Или пък чудесния 100/2 (тоя чудесен портретен обектив се продава за 400-500лв в базара почти нов...). Пред тези двата за портрети 24-70/2.8 е буквално смешен, но пък няколко пъти по-скъп... Или пък пейзажи ще снимаш на 2.8 ???[smilie18]
Говоря само за късо варио, не за теле. Там нещата са по-различни.

А както казах стабилизацията позволява да направиш интересни кадри - комбинация от подвижни и неподвижни обекти, които без стабилизация няма как да станат, защото не винаги има време и място да се разпъва статив.

Ето ти пример на 70мм и 1/4сек от ръка със стабилизация:


http://212.36.3.59/site_pics/178/n_1248262332_DSC04456-1.jpg


Ето още един :


http://212.36.3.59/site_pics/110/n_1112465300_mov2.jpg




Публикацията е редактирана (24-10-09 11:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bpavlov   
Дата:   24-10-09 14:31

Бони склонен съм да се съглася за "компромиса" 2.8, но на 24-70 ф4-то му е съвсееееем различно от ф4-то на 24-105. А със съвременните камери, които снимат прилично на 3200 исо, 2.8 може да те извади от много положения. То ако говорим за практичност, човека може да си вземе 18-200 и един светлосилен.
С две думи:
24-105 - практичен и универсален
24-70 - кютук, с "много" недостатъци, но после като си разглеждаш снимките от него, оня приятен гъдел в корема ти се появява.
Не съществува собственик да го е продал, за да си купи 24-105

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: borisyankov   
Дата:   24-10-09 14:44

>> Не съществува собственик да го е продал, за да си купи 24-105

Аз познавам поне един, лично.

Колкото до единия стоп да спасява... Вдигаш ИСО-то един стоп и си пак там.

Със същите аргументи ще стигнеш до ф/2, после до ф/1.4 и после ще се тюфкаш защо спряха 50мм 1.0 от производство.

Колкото до качеството... май не си виждал много снимки от 24-105мм. ф/4 е доста остър и разбира се става идеален на ф/5.6 и ф/8.

Ей тука е ревюто на един уважаван фотограф, който често снима с PhaseOne гърбове:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/28-105.shtml

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   24-10-09 14:58

На 4 24-105 го дават по-остър от 24-70 на 4.... с по-добра рязкост и по края. Не знам кое му е по-ралзичното.
Какъв гъдел какви 5лв. Компромисна картинка откъдето и да го погледнеш в сравнение с който и да е твърд.
Пак казвам - пълна глупост е да снимаш портрети със 24-70/2.8 при наличието на такива хубави портретни обективи за без пари като 100/2
Общи снимки и пейзажи пък въобще няма смисъл от такъв тип обектив.
Да не говорим от колко ситуации стабилизацията на 24-105 може да те извади или да ти позволи да внесеш допълнителен ефект в снимките си.

Снимал съм с всякакви обективи и на базата на опита си мога да кажа, че тоя тип обективи са неоправдана инвестиция като цена/качество/ползотворност.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bpavlov   
Дата:   24-10-09 15:06

borisyankov - аз и сега се тюхкам за 50/1. Но за единия стоп и "простото" вдигане на исо-то не си прав. Визията е различна на 24-70. Синтетичната острота е важна за твоя вид снимане и си пристрастен. То и 35/1.4Л е по мек от 24-105@35, ама би ли заявил твърдо, че разлика в картинките няма да има между двата обектива на Ф4?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   24-10-09 15:08

borisyankov,
За единия стоп и исото > ти на какво исо би предпочел да снимаш - на 6400 или 12800?[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   24-10-09 17:22

Зависи за каво го купува човек
на 24 мм ХА на дългия зум са видни на всички бленди, докато на късия дори на ФФ на най-отворена ги няма.
Няма да му разказвам характеристиките, но аз май не съм срещал зум над 3х без компромиси в картинката, над 3х започват туристическите обективи

Отговори на това съобщение
 Re: Помощ за избор между Canon 24-105/4L IS USM и Canon 24-70/2.8L USM
Автор: vladovg   
Дата:   24-10-09 17:28

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=173736&page=7


Абе с две думи това 24-70 за нищо не става. Нито портрета му е портрет нито пеизажа https://photo-forum.net/joro/emoticons/B2.gif


Всеки собственик да отиде веднага да го замени за 24-105 че има повече zoom и стабилизация и по добрата бленда 4 разбира се.



Публикацията е редактирана (24-10-09 17:30)

Отговори на това съобщение
 Re: Помощ за избор между Canon 24-105/4L IS USM и Canon 24-70/2.8L USM
Автор: Canon   
Дата:   24-10-09 17:31

Ето за сравнение - виждат се ХА на 24мм

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?

Lens=101&Camera=453&Sample=0&FLI=3&API=2&LensComp=355&CameraComp
=453&SampleComp=0&FLIComp=3&APIComp=0

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   24-10-09 18:50

vladovg, не съм казал, че не става, а че е компромисен спрямо твърдите .
Ако смяташ да го ползваш за портретен - това е компромис. Канон си имат супер портретни обективи. Това не е портретен обектив.
За пейзажи - пейзаж се снима на доста по-затворена бленда и от 4, не само от 2,8.
За светлосилен ако смяташ да го набедиш - ОК, но не е и светлосилен.
Щом те кефи, хубаво. Щом ви се дават маса пари за "светлосилно" зумче, вместо да ги инвестирате в един по-универсален стабилизиран + 1-2 твърди наистина светлосилни обективи, ваша работа:) Това, което съм написал и аргументирал е в резултат на собствен опит с всякакви подобни обективи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: guciguci   
Дата:   24-10-09 18:54

"един по-универсален стабилизиран + 1-2 твърди наистина светлосилни обективи"
boni [smilie24] и аз така ще направя


Отговори на това съобщение
 Re: Помощ за избор между Canon 24-105/4L IS USM и Canon 24-70/2.8L USM
Автор: Canon   
Дата:   24-10-09 22:58

Не знам дали зума е компромис спрямо твърдите или е обратно. Няма верен отговор. Въпрос на критерии. За мен лично да прекадрирам с крачене напред / крачене назад е съвсем неприемливо - нещо, което за части от секундата с половин врътка мога да коригирам. Мазно/безфокусно на отворено избягвам, а над ф4 - ф5.6 - не са съществени разликите между читав зум/твърд. Най-светлия обектив е светлината - винаги се стремя да я контролирам и да ми е достатъчно. Стабилизацията - твърдо ДА, но не за сметка на оптичните качества на обектива. Оптимален би бил 24-70 ИС.
За твърдите пак си остават доста зони - макро, супертелеобективи, шифт/тилт, специализирани портретни с мек пастелен рисунък (дай боже и софт контрол)

п.п. И да, няколко твърди не могат да заменят един зум



Публикацията е редактирана (24-10-09 23:18)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bpavlov   
Дата:   25-10-09 23:38

Бони, сега е момента да кажеш, ти като сериозен сватбен фотограф с какъв обектив снимаш. На едното тяло 85/1.4, ясно, кажи на другото какво си закачил (сменяш). Въпросът ми е съвсем сериозен и далеч от заяждане

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   25-10-09 23:55

на другото е закачил 35/1.4 разбира се [smilie10]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 00:10

Съгласен съм с Бони.[smilie24]
Но според мен няма една истина.
Твърдия обектив ограничава в динамични ситуации когато нямаш необходимото време за кадриране.
Там си трябва зуум и то колкото по светъл толкова по добре.

Аз бих казал така:Ако е за работа 24-70 2.8 и никакъв компромис със светлосилата.
Ако е за щтракане 24-105 ИС ще свърши по добра работа комбиниран с един 85-100 твърд.

Пълно щастие няма са казали хората.Аз лично бих си взел тази сигма която е в базара в момента.
24-70 2.8 ХSМ макро.Заради цената и перформа и.
Добра е подчти колкото канонската Л-ка а е и по евтина.После пак си купи едно портретно твърдаче.

И пак казвам ти би трябвало да знаеш най-добре какво ти трябва а не ние.



Публикацията е редактирана (26-10-09 00:29)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   26-10-09 00:26

ХАМ макро наистина е супер [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 00:29

[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jrr   
Дата:   26-10-09 08:14

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-10-09 08:40

На Fuji S5 съм сложил нормален 35/1.8 - за всякакви ситуации
На Сони А900 използвам :
- 85/1.4 само за портрети, примерно такива :


http://belfo.photo-forum.net/sv_vesko/images/027.jpg




- 70-200/2.8 - за непринудени портрети на гостите без да ги притеснявам, за групови портрети, за единични портрети и за др. подобни. Ползвам го предимно в диапазона 100-135 до 200мм.
Примерно такива:


http://212.36.3.59/site_pics/179/o_1245768457_DSC07723.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/159/o_1253890233_040-1.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/111/o_1252586007_sv01.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/111/o_1252447627_sm01.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/178/n_1255363266_DSC08876-2.jpg



- 50/1.7 - за ниска осветеност
Примерно такива :


http://212.36.3.59/site_pics/179/o_1254762187_DSC07917-2.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/110/n_1254420238_sapr2.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/178/n_1246450078_DSC04534-1.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/179/o_1246223869_DSC08667-3.jpg




http://212.36.3.59/site_pics/179/o_1246400807_DSC04537-1.jpg



- 28/2.8 - за групови снимки, когато няма място и за разни други, примерно такива : )


http://212.36.3.59/site_pics/178/n_1246219870_DSC09615-1.jpg


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   26-10-09 11:02

Бони
темата не е за 70-200 или праймове, още по малко за дълбоко обработвани снимки.

24-70 - Откак си го сложих на фулл фрейм на практика няма смисъл да си шарпвам снимките. Но силата му е най вече в кристалните цветове, нещо което може да се оцени само в CR2, TIFF или на хартия. Не съм пробвал да го среавнявам директно с 24-105, но колкото други варио-обективи съм пробвал ( и EF и особенно пък EF-S)- не съм виждал такова цветопредаване. Всякаш не стъкла а чист планински въждух има в този обектив. Ама като го поносите малко в ръка бързо ще си спомните че има стъкла и то доста [smile]
Вземете 24-70 и друг обектив, снимайте на CR2 едно и също, отворете ги да речем в DPP и си правете сами изводите.

Освен това въпреки всичките логични аргументи, отразени от Бони, Канон години поддържат цената на 24-70 по-висока от тая на 24-105. И успяват да го продават успешно.
Това да ви говори нещо? Едва ли ще си го обясним за толкова години с маркетинкг или промиване на мозъци. За година такива номера минават, но за повече ? ....

Ето едни далчени асоциации (компресирани, снимани на кроп 350D)- какво може да се очаква (линкове към малко по-големи JPEG към зоната)


http://photo-zona.net/images/user45714/album13782/large/1211278253_sdlc4301_IMG_17711.JPG



http://photo-zona.net/images/user45714/album13442/large/1208745937_yxrf5538_IMG_2148111.JPG



http://photo-zona.net/images/user45714/album13442/large/1224036539_wydy5487_IMG_052611.JPG


Ето и нещо на фул фрейм.

http://photo-zona.net/images/user45714/album13782/large/1247888332_iztv2162_IMG_059811.JPG



Макар че да се сравняват рязкост и цветопредаване на обективи чрез компресирани 8 битови JPEG си е паяшка работа [smilie3]



Публикацията е редактирана (26-10-09 11:10)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: nevmi   
Дата:   26-10-09 11:07

мислих доста и доста изчетох и реших че ще бъде 24-70/2.8Л. Благоадаря на всички за изказаните мнения за 2-та обектива. Утре ще ми дойде обектива и ще сложа някоя снимчица [shtrak] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jrr   
Дата:   26-10-09 11:15

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-10-09 11:54

Пърпъле, нито една от снимките по-горе не е обработвана, да не говорим пък за дълбоко.
Тези, които са в ч/б са снимани директно в ч/б. Някои от тях нямат даже корекция на контраст.
Пуснах снимките в отговор на въпроса на Павлов по-горе.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пърпъла   
Дата:   26-10-09 11:57

Бони, щом казваш тъй да е. Явно имам много още да уча докато се науча да правя такива снимки без обработка. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-10-09 12:05

Ето оригинали директно от апарата в ДЖЕПЕГ:

http://belfo.photo-forum.net/DSC03176.JPG


http://belfo.photo-forum.net/DSC04454.JPG



http://belfo.photo-forum.net/DSC03240.JPG




Публикацията е редактирана (26-10-09 12:05)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   26-10-09 12:13

какво толкова им се чудите

и каноните имат такова черно-бяло от апарата директно [smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 12:13

[smilie24]Изкара кадри пак [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-10-09 12:19

Ами имат разбора се. Не съм казал, че нямат:)
Въпросът в темата беше дали да се инвестира в полусветлосилен и скъп зум или в по-тъмен, стабилизиран + няколко твърди...
Аз лично като гледам как в момента в базара има един Цанон 100/2УСМ за 440лв, направо ви се чудя на акъла на канонджии с тея зумове ...Имате голям избор на твърди и на много прилични цени.



Публикацията е редактирана (26-10-09 12:20)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   26-10-09 12:21

100/2 странно защо изобщо не е долюбван от канонци, а е страхотен обектив

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni   
Дата:   26-10-09 12:22

Това е перфектен портретен обектив, особено за фул фрейм. Рязък и на 2 от край до край, с чудесен рисунък и ниски аберации. Много по-добър е от 85/1.8. Снимах с такъв преди време и останах очарован. А цената му е направоооо... смешна.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 12:27

абсолютно навсякъде твърдят, че единствената му разлика спрямо 85 1.8 е фокусното разстояние.

85 1.8 е по-практичен за 90% от хората.

Какво има да се чудите?

Отговори на това съобщение
 Re: Помощ за избор между Canon 24-105/4L IS USM и Canon 24-70/2.8L USM
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 12:31

"Пърпъла:

24-70 - Откак си го сложих на фулл фрейм на практика няма смисъл да си шарпвам снимките."
----------------------------------------------
Дай кроп от ФФ от 24-70 2.8.
Да речем от 50мм (може и др. мм), да не е по краищата на диапазона и на бленди: 2.8, 5.6 или 8 да видим.

Аз от този обектив, нещо свястно (за парите и рекламата) не съм видял до момента, но винаги може да ме очаровате.

............................................
Иначе солиден и здрав обектив, прахо, влаго и т.н. Репортерска тупалка, но и доста тежи..[smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 12:33

Тед и аз не съм виждал кой знае какво от него на 2.8 [smilie5] Снима като сигмата...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 12:34

пд, аз и на 8 не видях....там ми е проблемът [smilie25] [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 12:38

28-70 2.8 L и 400д



http://photo-zona.net/images/user5606/album20392/large/1253812321_wnqr9860_20.jpg



http://photo-zona.net/images/user5606/album20392/large/1253812323_wonp5020_21.jpg




http://photo-zona.net/images/user5606/album20392/large/1253812326_bvae6644_22.jpg





Публикацията е редактирана (26-10-09 12:40)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 12:38

Що бе на 4 е резачква вече що гире. [smilie24] Те тез Л-ки мно до бройка съм чувал от разбирачите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 12:42

Виж за бройката - сигурно е истина.
Exile, кропни като хората, това какво да му гледаме и е неподходящо за гледане (дето викаш по-добре нещо, отколкото нищо).

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 12:46

Ако имаш предвид 100% кроп - не са в мен файловете.

Нищо особено не е като острота, а и конкретната бройка е с проблеми, но като цвят и контраст е безумно добър. Има хора, които го харесват повече от 24-70, не знам.

Ако в БГ се правеше калибрация на канонски обективи...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 12:48

Чакайте да ви покажа нещо на 100% от 24-105 Л.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-10-09 12:49

boni реално не си честен [smilie21]
Ще ти обясня защо...

Дай да си сменим ЗАУ-тата ти ще снимаш със 24-70 2.8 аз със 24-105 и ще видиш ,че твоите снимки ще са по хубави [smilie18]

[smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 12:53

За да покажеш предимсдтвата на един обектив над друг не ти трябва ЗАУ, а една банкнота закарфичена на стената и хубав статив [smilie21]

За да покажеш предимствата на едно ЗАУ над друго - обективът няма никаква роля [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 12:56

Канон 24-105Л 47 мм на Ф4. 100% кроп :

http://img237.imageshack.us/img237/3931/241054at47mm.jpg


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 13:01

...и на 4MP матрица, познах ли?...
Нищо лично, Тед, ама твоите кропове са показателни колкото и моите тъмбнейли [smile]



Публикацията е редактирана (26-10-09 13:06)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 13:05

[smilie3] ;)



Публикацията е редактирана (26-10-09 13:07)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-10-09 13:07

ми то и аз да трия освен...



Публикацията е редактирана (26-10-09 13:09)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 13:08

сори за грешката [smilie24]

[smile]



Публикацията е редактирана (26-10-09 13:08)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 13:10

Автор: darksorrow
Заблуда, която за пръв път чух от екобо.
Един вид и 0.5 л буркан да му завиеш, все тая [smilie25]
На същите 4 мпкс съм закачал и 24-70 2.8.
Пък и колко др. обективи.[beer]

Това е мит[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 13:11

абе мит, мит, ама с доза истина... [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   26-10-09 13:11

абе мит то... айде не (:

ама както и да е - нали трихме, дай да спрем дотук (:

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 13:15

Има един лаф, че с пръдня боя не става, да знаете, че му вярвам [smilie21]

Де да беше така, щяхме да купуваме Сигми или др. евтинджоси.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   26-10-09 13:16

Просто в един обектив не всичко е линии на милиметър, но това е едно от важните неща, които трудно си проличават от 4МП камера, което пък от своя страна е не лошо предимство на въпросната 4МП камера и т.н... Отплеснахме се [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Тед   
Дата:   26-10-09 13:46

А пък аз се чудех защо толкова съм изкукал и не си взех един Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM ( без пари, или по-добре 18-200 - иха супер дупер зуум ) и хем линии на метър, хем контрасти и цветове щях да имам за без пари на 4 мпкс, понеже на 4 мпкс много от важните неща не си проличават [smilie25] [shtrak] [beer]

Много неща не са ясни, но пък нямаме подходящо образование да обясняваме.

Вицовете на деня [beer] [shtrak] [smilie21] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Георги   
Дата:   26-10-09 14:02

важното е че тенорите правят едно и също на каквато и матрица да ги сложиш [smilie10]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bpavlov   
Дата:   26-10-09 16:24

Бони, мерси за отговорите. Не знам как го носиш това цялото желязо на гърба си, завиждам ти на ентусиазма [smilie24]
Ако трябва все пак да отидеш някъде да снимаш само с едно тяло и един обектив, концепцията 24-70/2.8 си остава незаменима

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »