Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Какво ми е повредено?
Автор: thomas   
Дата:   15-10-09 13:12

Имам си едно вярно джобно другарче Sony DSC-T33, което ползвам, когато не ми се носи друг апарат или когато просто трябва да пусна на някого по мейла картинка на някой предмет, който обсъждаме. Та то е видяло доста път и малко снимки, но никога не ми е създавало проблеми. До днес.

От днес снима така:


http://www.yankov.info/wp-content/uploads/2009/10/DSC03141.JPG



На дисплея преди снимането също нещата са зле, но на самият дисплей нищо му няма, защото при преглеждане на старите снимки всичко си е наред. Предполагам, че е матрица. Някой може ли да каже повече и има ли смисъл от оправяне или да тичам за нов - този все пак е на доста години...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   15-10-09 13:13

ноФФ

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   15-10-09 13:14

Матрицата е, фабричен дефект, провери на sony.bg из по-старите новини дали няма да намериш списък с марки/модели, ако го има твоя - заминавай в ЛАС, смяната е безплатна.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: krasitt   
Дата:   15-10-09 13:24

copy/paste от един мой пост преди малко:


Виж тези теми. Има и още такива тук във форума.
Мисля че фотоапарата е в списъка с дефектните.
Би трябвало да сменят матрицата безплатно ако е така.

https://photo-forum.net/forum/read.php?f=1&i=729101&t=726151

http://www.imaging-resource.com/badccds.html


P.S: Във втория линк е списъка със засегнатите фотоапарати по марки



Публикацията е редактирана (15-10-09 13:25)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   15-10-09 14:19

Благодаря за полезните съвети. От ЛАС казаха, че ще го ползвам още 5 години, след като ми го оправят без пари. Апаратът е в списъка и повредата им е позната :-)

Все пак имало и финансови ползи да си купуваш техника на Сони, с която в началото те поодират... През 2005 година дадох 609 лева за тази играчка, ако не ме лъже паметта.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво ми е повредено?
Автор: thomas   
Дата:   23-10-09 02:55

В продължение на милия увод от страна на сервиз ЛАС, в който от там ми казаха да им донеса апарата, за да ми сменят безплатно матрицата, когато апаратът пристигна вече при тях, ми казаха "А сега дайте 24 лева за безплатната смяна". Разбира се, аз не разбирам така безплатната смяна, затова попитах защо трябва да ги дам. Отговорът беше "Ами за диагностика, разглобяване и сглобяване. Самата смяна на матрицата ще е безплатна". Честно казано, аз не се сещам за начин да се смени матрицата без отваряне и затваряне на апарата, а пък диагностиката се прави за 3 секунди: ON, Shoot, Play.

Естествено, грабнах си апарата и си отидох. После се обадих на 1-800-SONY и се оплаках. След 5 дена размисъл, днес най-после ми се обадиха. Потвърдиха, че в сервиза не трябвало да правят така, както са направили, защото при безплатната смяна Сони им плаща и матрицата, и нейната смяна. И поне според управителя на сервиза, с който били говорили за случая, неговите служители не били имали това предвид. 24-те лева се взимали само в началото, а ако диагностиката установяла, че повредата подлежи на безплатен ремонт, щели да ми ги върнат.

Това си беше обикновено измъкване от евентуална санкция, защото си спомням колко души се консултираха, преди да ми обяснят, че няма как да ми сменят матрицата напълно безплатно. И никой от тях не ми каза "ама после ще ви върнем парите". Напротив, казваха ми само "няма начин да ви я сменим НАПЪЛНО безплатно".

В крайна сметка от телефона на потребителя на Сони ми препоръчаха други 2 сервиза, за да не се налага да ходя пак в ЛАС, въпреки че ако съм бил отидел там отново, наистина безплатната смяна ми била напълно гарантирана. И ако случайно някой ми я отказва отново, да се обадя и да се оплача пак.

Защо ли всъщност ме посъветваха да не ходя там? Ами предполагам, че защото след като съм онзи гадняр, който ги издаде пред Сони за опитите за прецакване на потребителя (струва ми се, че трябва да се радват, че ги издадох на Сони, а не да им дам 24-те лева и след това да ги натопя директно на Комисията за защита на потребителите), може би апаратът ми ще се радва на "специално" отношение и ще получи някоя и друга сочна и мазна прашинка върху матрицата (например). Понеже сме в България, напълно ги разбирам. Ех, кога ли всъщност ще ги стигнем...

Та моят съвет е следният: избягвайте прехваления ЛАС, защото там са инструктирани да прецакват потребителите, разчитайки на това, че потребителят ще се примири с всичко, което му кажат достатъчно настойчиво.



Публикацията е редактирана (23-10-09 02:57)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-10-09 08:37

thomas, ако един от препоръчаните сервизи се намира в центъра на екзарх йосиф, недей да припарваш дори там. преди 2 години имах същия проблем с едно сони, и да, в сервиза на е. йосиф ми смениха безплатно матрицата. ОБАЧЕ се оказа, че разглобявайки, са разместили фокуса на обектива. да де, обаче стенд за калибрация тогава имаше само къде - в ЛАС:))) е, като отидох при тях се оказа, че трябва да си платя калибрацията, тъй като смяната не е извършена при тях - демек другите като са се осрали, какво сме длъжни ние да им оправяме грешките безплатно. калибрацията беше някъде към 20-30 лв и не съм се занимавал да се разправям, ама да знаеш - безплатен обяд няма:)))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d256h   
Дата:   23-10-09 08:44

thomas, браво, само така!

Хората трябва да се възпитават, дори да работят в сервизи!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tziko   
Дата:   23-10-09 08:53

D_ave, той човека не иска безплатен обяд, каза, че е платил 609лв, 2005 тва са бая пари и би трябвало да притежава работещ продукт. Щом Сони са направили списък с апарати за безплатен ремонт значи той трябва да е безплатен. А тука в БГ всеки се чуди как да отлепи някой лев от клиента[smilie23]
Адмирации за thomas[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   23-10-09 09:06

@d_ave
Този на Екзарх Йосиф беше третият препоръчан сервиз, за който дори не слушах, защото не ми допада като район. Двата други, които повече ми допаднаха като локация, бяха в Красно село и Студентски град. Надявам се там да знаят какво правят. Пък ако не... пак ще си говорим със Сони или с който още се наложи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-10-09 09:13

tziko, това за обяда беше сарказъм спрямо рекацията на Сони и това, че искат пари. имам предвид, че не е редно, ама гледат както могат да те прецакат, къде нарочно, къде от некадърност и в крайна сметка накрая пак опираш до плащането на някаква сума, колкото и да е безплатно нещо. ей това е ситният шрифт на живота в българия:)))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   23-10-09 09:13

Аз бих го занесъл пак в ЛАС. Да се шашкат и да сменят.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   23-10-09 09:18

Може би си прав. Така и ще направя.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: special_k   
Дата:   23-10-09 09:18

хаха, на мен ми заприлича на 3д [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   23-10-09 09:20

@d_ave
Всъщност, както се оказа, не Сони искат пари, а ЛАС. При това на високо ниво опитват и да отричат. Но на ниското явно са инструктирани да го правят, защото както казах, когато опитах да протестирам в самия сервиз, след консултации между няколко души ми обясниха, че друг начин няма. Всъщност "кметът дава, пъдарят не дава" май беше българска поговорка, нали?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-10-09 09:28

Българска е, да:)
ЛАС де, още си пия кафето:)

кофти е да постъпват така, ама използват разни вратички... всеки гледа да се измъкне от отговорност. мога да разкажа подобен супер комичен случай с един телефон, ама мисля, че не е нито мястото, нито темата:)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   23-10-09 09:56

А, защо, темата е съвсем подходяща - описвам случай, в който онези, които трябва да ни обслужват (за това им се плаща), опитват да ни прецакват.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   24-10-09 15:23

Приет в ЛАС, без да поискат 24 лева. Сега чакам да видим резултата.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ittv   
Дата:   24-10-09 16:12

Поуката от темата е, винаги се оплаквайте на представителства на фирмите извън БГ, само тогава имате шанс да получите коректно отношение :) а тези ЛАС дано не ми се налага да ги посещавам, като гледам какви са мизерници [smilie23]

Браво Томас, стискаме палци да оправят апаратчето [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: landstar   
Дата:   24-10-09 16:14

Браво бе томасе! Ако всеки си търсеше правата докрай като тебе, щяхме да вкараме сервизите в час!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   24-10-09 19:47

@ittv
Първо, за момента се бях оплакал само в България. Но все пак на фирмата, заради която изобщо ги има тези сервизи.

И второ, доста хора по-горе казаха, че точно тези били най-добрите, затова и ги посетих въпреки създадения проблем. Значи представяй си какви са другите ;-)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   24-10-09 20:05

Като си взимаш апарата провери фокус-мокус. Особено по краищата на кадъра. Не знам как подравняват матрицата, ама всеки микрон отклонение хвърля снимката в киреча.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   24-10-09 22:46

Сони плаща на ЛАС труда и дава нова матрица. Вероятно процедурата е тромава и се преодоляват административно-бюрократични трудности. Може просто парите да закъсняват.
Каквото и да е ЛАС са се хванали на хорото и ще си го играят до прекратяване на договора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: shuman   
Дата:   25-10-09 08:05

браво томас,много кефиш,само така!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: icolin   
Дата:   25-10-09 08:51

[smilie24] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Какво ми е повредено?
Автор: thomas   
Дата:   21-11-09 00:09

Готов. Работи идеално. Вярно, от сервиза не ми се обадиха, трябваше сам да им звънна, когато реших, че вече достатъчно са се забавили, но веднага отговориха, че апаратът е готов отдавна и още същия ден вече беше в мен. Снима точно като преди - никакви видими проблеми. Добра работа!

Отговори на това съобщение
 Re: Какво ми е повредено?
Автор: asahi   
Дата:   21-11-09 02:14

Заслужават да им закараш още два.

Отговори на това съобщение
 Re: Какво ми е повредено?
Автор: thomas   
Дата:   22-11-09 00:37

Още един път благодаря на онези, които ме насочиха и към това какъв ми е проблема, и на това, че има решение (и то безплатно). Когато за пръв път видях повредата, и като си знаех на колко години е играчката, направо го бях отписал и скоро щях да почна да се оглеждам за нещо ново от този клас. Но този ми върши идеална работа за случаите, когато не ми се носи истински апарат, и нямам никаква нужда от друг. Така че всъщност ми спестихте един излишен разход в кризата.



Публикацията е редактирана (23-11-09 09:32)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: milenmarinov   
Дата:   22-11-09 22:32

Браво за постоянството което си проявил.

За голямо съжаление не си първия и няма да си последния с проблеми с ЛАС Сервиз..!
След няколко месечно препращане на една светкавица..поне 4 пъти...тяло което горяло светкавицата,5 вида акомулаторни и алкални батерии....сервизния техник бил в отпуск....и т.н......и всичко за моя сметка...и някакви си около 70.00....?!?! за ремонт....?!?!..фиксирана цена....,разговори по телефона уж с "Шефа".....и на края пак имам изгоряла светкавица която след компетентната намеса на сервиза вече не иска и да светне даже/ремонта беше за синхронизация с тялото/...сега е необходимо да се сменя платката, по техните думи, което трябва да си платя......!

Смело мога да кажа че е просто въпрос на време някой да ги сложи на мястото...

И понеже работя в твърде подобна сфера, и понеже имам на идея за какво става дума , както и много от тук присътващите.....само едно мога да кажа:


Абсолютни, неграмотни, мошенници спекулиращи с незнанието на хората и с доверието на официалните вносителите.!

[smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19] [smilie19]

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »