Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 03:23

В почти всяка втора тема се говори за "визията" на фулфрейма и кропката. Като в повечето случаи се има предвид перспективата, усещането за дълбочина ...

Да оставим настрана, броя на пикселите, качествата на съответния сензор (лента), шума (зърното) и всички останали "странични ефекти", които се оправят-развалят, прикриват-подсилват чрез допълнителната обработка и да поговорим за това, което е в основата на усещането ни за пространство в двумерния свят на фотографията - перспективния образ върху съответната медия.

Три часа чертах схеми, перспективи, смятах изкривявания и НЕ МОГА да открия разлика в перспективата на образа при ФФ и кропка при ПРИРАВНЕНИ ОБЕКТИВИ.

Ако някой знае, нека да обясни. Мисля, че голяма част от непрофесионалните форумци ще са им благодарни за просветлението.

Пак да си повторя, не става дума за "качествата" на снимката, а за усещането за пространство, което се определя само от перспективните изкривявания (и ДОФ-а, разбира се, но той също се контролира).

Целият съм в слух, т.е. с очила и готов да чета.
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 03:30

Просветлението идва винаги късно ... [smilie2]

В момента, в който пуснах въпроса, се хванах в грешка. Не трябва да се сравнява при ПРИРАВНЕНИ ОБЕКТИВИ А ПРИ ЕДНИ И СЪЩИ РЕАЛНИ ММ на обектива. Тогава перспективата е еднаква. Просто, при кропа се ползва изрезка от цялата площ на образа.



Публикацията е редактирана (11-12-08 03:33)

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: Dimi2007   
Дата:   11-12-08 03:37

Просто, при кропа се ползва изрезка от цялата площ на образа.
------

Значи имаш изрезка и на визията - не само на площта....[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 03:41

Ми, като не снимаш на диапозитиви, колко процента от снимките ти не ги кропваш допълнително. Резултата е абсолютно същия.

Т.е. ако взема цял кадър от ФФ и го изрежа да ползвам 66.6666666666% от него за принт, не можеш да направиш разлика със същия, но 100% и сниман на ДСЛР.



Публикацията е редактирана (11-12-08 03:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: GOSPODIN   
Дата:   11-12-08 04:46

Не е толкова елементарно - кропиш от ФФ и ето ти кадър от кропка, защото е важно с како създаден първоначалния кадър, каква е матрицата с колко МП на см2 , с какъв процесор за обработка на изображението е камерата и т.н.
Отделно по твоята логика излиза, че снимайки с кропка всеки кадър трябва да ти кадриран, като диапозитив, за да не се налага кропене, което е малко странно нали?

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 05:53

Господине, ако беше елементарно, нямаше да питам.
И логиката ми никъде не е казала това.
Питах какво се крие зад термина "визия", което е недостъпно за "необученото око"
Да не намесваме обработката и другите технически термини. Става въпрос за "някакво усещане", което не мога да си обясня.[smile]
Това, че при един и същи ъгъл на перспективата (мм на обектива), фулмрейма ще обхване по-голяма зона, не сменя основното усещане за пространството (разположението на обектите в него).
Не се налага да се убеждаваме за очевидни неща - 6х6 е още по-добре и го знам и от собствен опит, но 50 мм обектив прави една и съща перспектива и на кропка и на ФФ и на 6х6. Разликата е психологическа. Ако на ФФ снимката е близка до физиологичния ъгъл фокусирането на човешкото зрение (без да си въртиш очите или главата), при кропка гледаш като през тръба, по-скоро кутия, а на 6х6 има повече от това, с което сме свикнали - очите си. Май това е. Чиста психология на количеството информацията.
Може и да греша ...

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: didesignbg   
Дата:   11-12-08 08:23

не стъпваш на здрава основа.
Перспективата няма нищо общо със фокусното разстояние на обектива или пък със формата на светочуствителния елемент. Тя зависи само и единствено от разстоянието до обекта.
Дълбочината на рязкост е променлива между форматите. При равни други условия с намаляване на формата се намалява и дълбочината на рязко изобразеното пространство.
Просто за кроп камерите липсват логичните еквиваленти на лайка формат обективите.

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: zariio   
Дата:   11-12-08 08:25

Ако снимаш винаги на отворено ще разбереш разликата[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   11-12-08 09:17

Да не забравяме и нуждата от различно увеличение, което прави 'зърното' (или шума) видими повече за 'кропката' и така прави картината да изглежда неперфектна.

didesignbg го е казал най-добре за обективите..

Най-добре контактно копие от А0 негатив, ако питате мен [smilie5]

ПП: леле.. А4 имах в предвид -- тази сутрин явно съм още гладен [smilie5]



Публикацията е редактирана (11-12-08 09:35)

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: next_time   
Дата:   11-12-08 09:34

Лично за мен разлика има ако се снима на отворено.Особенно по-късо.Там комбинацията ДОФ/переспектива при различния зрителен ъгъл създават различна визия.

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: E.Stanev   
Дата:   11-12-08 10:12

MarinY здрасти [smile]

Ами скоро морския беше пуснал една тема в която направи сравнение между D700 и D300 s 50/1.4, aко не се лъжа и приравни кадрите. Основната разлика която се видя бе в бокето на отворен обектив. На ФФ изглеждаше по добре, въпреки че за неопитно око нямаше да има голяма разлика. За мен лично голяма разлика няма, освен ако в някои по специфични ситуации. Истината е че за любителите кропката е много по изгодна от ФФ, най-малкото заради добрите широкоъгълни обективи за кроп (като Токина и т.н.).

Колкото до визията, въпрос на вкус, предпочитание и т.н.


Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: exile   
Дата:   11-12-08 10:15

перспективата зависи единствено и само от разстоянието до обекта.
толкова ли е сложно. [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: tofo   
Дата:   11-12-08 10:32

И ДОФ-а си е един и същ. Разбира се, ако кропа не се разглежда при по-голямо увеличение.[shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: nomadsl   
Дата:   11-12-08 10:49

didesignbg го е казал най-точно с изключение на една /мисля не смислова/ а по-скоро грешка от разсеяност.

Прав е , че единствено разстоянието до обектите е от значение за предаването на перспективата. Фокусното разстояние на обектива няма значение, както и няма значение кроящото поле на обектива. Знаем, че обективи с еднакво фокусно разстояние могат да имат различно кроящо поле. В този смисъл няма твърда връзка между фокусно разстояние на даден обектив и неговия зрителен ъгъл.

Обективи с различно фокусно разстояние, но с еднакъв зрителен ъгъл, съответстващ на различен по големина приемен елемент /различни формати, например кроп, ФФ и среден/ рисуват еднаква картина с ИЗКЛЮЧЕНИЕ на дълбочината на рязко изобразеното пространство. Колкото по-късофокусен е обектива, толкова дълбочината на рязко изобразеното пространство е по-голяма. Това е свързано с факта, че фокалната равнина е на по-малко разстояние от оптическия център на обектива.

Тоест какъв е извода? Колкото е по-голям формата, толкова по-селективен фокус може да бъде постигнат в изображението.

Всичко това, разбира се, ако приемем че няма разлика в резолюции, битова дълбочина на цвета и прочее екстри на по-големите формати.

Как се манипулира това в практиката? Използуването на много "бързи" обективи с относителен отвор 1.4 , 1.2 и нагоре с много плитък фокус имитира картинка постигната с по-голям формат.

И все пак има една по-друга разлика. Тази разлика е породена от факта, че обективите имат различнен по големина челен елемент. Това зависи от оптичната конструкция и не е свързано непременно с фокусното разстояние или формата. Тук особеното е , че информацията под формата на поток от фотони от една и съща точка от обекта, който се наблюдава, поради по-големия размер на челната леща, преминава с различна фазова разлика през по-близките и по-далечни части на този челен елемент и е предмет на дискусия доколко /извън холографските техники/ тя формира изображение, което е "по-различно".


Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: didesignbg   
Дата:   11-12-08 11:00

nomadsl, аз стоя зад думите си: При равни други условия с намаляване на формата се намалява и дълбочината на рязко изобразеното пространство.
Не виждам и в написаното от теб нещо противоречащо на горното.
За да допълним темата, пък и някои ако има мерак да го реализира на практика. При канон система би трябвало да получим много близки изображения при снимане на един и същ обект, от еднакво разстояние:
а/ с канон АПС-Ц и 50/1,2@1,2
б/ с канон 24*36 и 85/1,8@1,8
Това което казваш за челната леща също е интересно, но е над моите знания.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   11-12-08 11:41

Една от причините 50мм обектива на лайка формата да се нарича 'нормален' е, че ъгъла на пречупване на лъчите на входа и ъгъла на пречупване на изхода (т.е. входящия и изходящ зрителни ъгли) са почти еднакви.

това като допълнение към казаното от nomadsl.

разбира се, пак опираме до нужното увеличение от оригинално проектираната картинка. от там и различният 'зрителен ъгъл'.

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: s_l   
Дата:   11-12-08 11:52

Хубаво го е написал nomadsl. Не е моя работа, но едва ли много хора ще си направят практичен извод от информацията. Все пак, длъжен съм да кажа, че последната част, не е във връзка с форматите. Просто средения и голям формат не се характеризират задължително с големи фронт-лещи.
Има и друго, което оказва въздействие. Допустимо кръгче на разсейване. То е право пропорционално на големината на формата и според мен способства много за визията на средния и голям формат. С нарастването на формата, микро контраста пада, а цялостния котраст се държи повече от добре, заради обратната пропорционалност между формата и крайното увеличение. Кадър с много плитък фокус, стоящ като "напънящина" на малък формат, съвсем не оставя такова чувство при по-големите. Разбира се това се дължи и на спецификата на често използваните фокусни разстояния и диафрагмени числа. Друго което носи спокойствие на окото са аберациите. Несъмнено по слабо изразени в средния и голям формат, защото до някаква граница, късофокусните обективи са най-трудни за корекция. Говорейки за аберации имам предвид дисторсия и сферична - лично за мен, едни от най-неприятните, освен когато не са търсен ефект.

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 17:31

Добро утро.
Откривам убеждаващи отговори и те наистина водят, до разликата в усещането, породено от ограничаването или разширяването на видимото поле. В крайна сметка Визията, явно идва, и от разликите в техническите характеристики на специализираните обективи и медията.
Явно за нетренираното око разликата не е очевадна. (е, ще тренирам)[shtrak] [thankyou]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: rorus   
Дата:   11-12-08 17:53

Тука малко май под вола - теле се търси.
Ако е така то би трябвало форматът 6х7 да смачка като визия и ФФ и кропа. Хайде, дайте примери за смачкването.
Не е формата, това което прави силните фотографии. Друго е...

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: digitalgab   
Дата:   11-12-08 18:02

Кво е това "визия"? Може би искахте да кажете "виждане", но не знаехте как?

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: Георги   
Дата:   11-12-08 18:02

няма никва разлика във визията фф апс, както и фф, апс, сапунерка

големината на матрицата изобщо няма влияние върху това

само лъжат консуматорското общество [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: psychoiho   
Дата:   11-12-08 18:32

форматът 6х7 мачка лайката. Справка - предпоследния брой на National Geographic, индианците .

разбира се ефекта се усеща като хванеш хартиената версия на списанието.

Най-видимата за мен разлика е отделянето на обекта на който е фокусирано от фона.

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: nodoubt   
Дата:   11-12-08 18:40

аз знам само , че ЕФ85/1.2 има средноформатна визия [smilie25] [smilie18] [smilie21]


Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: IDA   
Дата:   11-12-08 18:45

И мен адски ме кефи терминът "средноформатна визия" :-)))!

Отговори на това съобщение
 Re: Въпросче за ВИЗИЯТА ...
Автор: MarinY   
Дата:   11-12-08 18:48

Ей, последните четири, върнахте нещата в първия пост, отново.[smilie2]
И за да не го четете пак:
Какво е това "визия", на което се облягат всички и го ползват за доказателство, че нещо било по-добро от друго ...

П.П. повече от четири, щот пиша бавно ...[smilie6]

П.П.П. И понеже колегите в последните постове повдигнаха "завесата", нека да разширя запитването.
Искренно, искам и аз да знам, какво се крие и зад други модерни термини с недоказуемо съдържание? Например: ...мазно...



Публикацията е редактирана (11-12-08 18:57)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »