Автор: nomadsl
Дата: 11-12-08 10:49
didesignbg го е казал най-точно с изключение на една /мисля не смислова/ а по-скоро грешка от разсеяност.
Прав е , че единствено разстоянието до обектите е от значение за предаването на перспективата. Фокусното разстояние на обектива няма значение, както и няма значение кроящото поле на обектива. Знаем, че обективи с еднакво фокусно разстояние могат да имат различно кроящо поле. В този смисъл няма твърда връзка между фокусно разстояние на даден обектив и неговия зрителен ъгъл.
Обективи с различно фокусно разстояние, но с еднакъв зрителен ъгъл, съответстващ на различен по големина приемен елемент /различни формати, например кроп, ФФ и среден/ рисуват еднаква картина с ИЗКЛЮЧЕНИЕ на дълбочината на рязко изобразеното пространство. Колкото по-късофокусен е обектива, толкова дълбочината на рязко изобразеното пространство е по-голяма. Това е свързано с факта, че фокалната равнина е на по-малко разстояние от оптическия център на обектива.
Тоест какъв е извода? Колкото е по-голям формата, толкова по-селективен фокус може да бъде постигнат в изображението.
Всичко това, разбира се, ако приемем че няма разлика в резолюции, битова дълбочина на цвета и прочее екстри на по-големите формати.
Как се манипулира това в практиката? Използуването на много "бързи" обективи с относителен отвор 1.4 , 1.2 и нагоре с много плитък фокус имитира картинка постигната с по-голям формат.
И все пак има една по-друга разлика. Тази разлика е породена от факта, че обективите имат различнен по големина челен елемент. Това зависи от оптичната конструкция и не е свързано непременно с фокусното разстояние или формата. Тук особеното е , че информацията под формата на поток от фотони от една и съща точка от обекта, който се наблюдава, поради по-големия размер на челната леща, преминава с различна фазова разлика през по-близките и по-далечни части на този челен елемент и е предмет на дискусия доколко /извън холографските техники/ тя формира изображение, което е "по-различно".
|
|